Komentář Aleše Lopraise ke druhé etapě Silk Way Rally 2013.
„Všechny zdravím. Dnes nás Královna krapet potrápila. Ztratili jsme poruchou s přísunem paliva přes 40 minut. Prorazili jsme nádrž a palivo nám vyšlo tak tak do cíle druhé etapy. Nádrž jsme museli zalepit a odvzdušnit. Rovněž jsme se dneska potýkali s nefunkčním interkomem a navigací. Byla to pekelná etapa. V poslední části jsem neskutečně zatáhnul a naše Tatra nám to vše vrátila. Stáhli jsme maximum možného. Jsme celkově šestí. Ztráta mě mrzí, ale je to nedílná součást našeho testu nového kamiónu,“ komentoval dnešní etapu a starosti na trati Aleš Loprais.
Zítra nás čeká třetí etapa z Volgogradu do Astrachaně. Rychlostní zkouška „Směr: Kaspické moře!“ je z 55% tvořena rychlým úsekem ve stepích, 35% pomalým technickým úsekem na písčitém povrchu a 10% trasy se pojede na písčitém povrchu s dunami. Po 115-ti kilometrovém spojovacím úseku bude čekat na závodníky téměř 500 kilometrů rychlostní zkoušky, která bude odstartována v nejvyšším bodě stepi Khazar. Terén bude mít v této oblasti, která je známá pro své kočovné obyvatelstvo, znaky pouště. Po 230 kilometrech budou závodníci opět směřovat k písečným zónám. Organizátoři připravili 200 km etapy na písčitých tratích, na posádky čeká velké množství terénních úseků. Není neobvyklé, že denní teploty v této oblasti dosáhnou 40 °C. Postupně ale bude písek ustupovat stepím. Rychlost terénu se bude neustále zvyšovat a v posledních kilometrech rychlostní zkoušky zamíří závodníci k pobřeží Kaspického moře.
Zprávy z rallye můžete sledovat na ČT Sport v pořadu Automobilový sport Silk Way Rally 2013 ve vybraných dnech a časech:08/07 21:55, 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Snad zítřejší náročná etapa bude bez větších komplikací, ale horko jako v pekle tam stejně určitě bude. Držíme pěsti oběma posádkám! Také jejich vozidlům Princezně a Královně zítra hodně štěstí!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.