Komentář Aleše Lopraise ke druhé etapě Silk Way Rally 2013.
„Všechny zdravím. Dnes nás Královna krapet potrápila. Ztratili jsme poruchou s přísunem paliva přes 40 minut. Prorazili jsme nádrž a palivo nám vyšlo tak tak do cíle druhé etapy. Nádrž jsme museli zalepit a odvzdušnit. Rovněž jsme se dneska potýkali s nefunkčním interkomem a navigací. Byla to pekelná etapa. V poslední části jsem neskutečně zatáhnul a naše Tatra nám to vše vrátila. Stáhli jsme maximum možného. Jsme celkově šestí. Ztráta mě mrzí, ale je to nedílná součást našeho testu nového kamiónu,“ komentoval dnešní etapu a starosti na trati Aleš Loprais.
Zítra nás čeká třetí etapa z Volgogradu do Astrachaně. Rychlostní zkouška „Směr: Kaspické moře!“ je z 55% tvořena rychlým úsekem ve stepích, 35% pomalým technickým úsekem na písčitém povrchu a 10% trasy se pojede na písčitém povrchu s dunami. Po 115-ti kilometrovém spojovacím úseku bude čekat na závodníky téměř 500 kilometrů rychlostní zkoušky, která bude odstartována v nejvyšším bodě stepi Khazar. Terén bude mít v této oblasti, která je známá pro své kočovné obyvatelstvo, znaky pouště. Po 230 kilometrech budou závodníci opět směřovat k písečným zónám. Organizátoři připravili 200 km etapy na písčitých tratích, na posádky čeká velké množství terénních úseků. Není neobvyklé, že denní teploty v této oblasti dosáhnou 40 °C. Postupně ale bude písek ustupovat stepím. Rychlost terénu se bude neustále zvyšovat a v posledních kilometrech rychlostní zkoušky zamíří závodníci k pobřeží Kaspického moře.
Zprávy z rallye můžete sledovat na ČT Sport v pořadu Automobilový sport Silk Way Rally 2013 ve vybraných dnech a časech:08/07 21:55, 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Snad zítřejší náročná etapa bude bez větších komplikací, ale horko jako v pekle tam stejně určitě bude. Držíme pěsti oběma posádkám! Také jejich vozidlům Princezně a Královně zítra hodně štěstí!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?