Komentář Aleše Lopraise ke druhé etapě Silk Way Rally 2013.
„Všechny zdravím. Dnes nás Královna krapet potrápila. Ztratili jsme poruchou s přísunem paliva přes 40 minut. Prorazili jsme nádrž a palivo nám vyšlo tak tak do cíle druhé etapy. Nádrž jsme museli zalepit a odvzdušnit. Rovněž jsme se dneska potýkali s nefunkčním interkomem a navigací. Byla to pekelná etapa. V poslední části jsem neskutečně zatáhnul a naše Tatra nám to vše vrátila. Stáhli jsme maximum možného. Jsme celkově šestí. Ztráta mě mrzí, ale je to nedílná součást našeho testu nového kamiónu,“ komentoval dnešní etapu a starosti na trati Aleš Loprais.
Zítra nás čeká třetí etapa z Volgogradu do Astrachaně. Rychlostní zkouška „Směr: Kaspické moře!“ je z 55% tvořena rychlým úsekem ve stepích, 35% pomalým technickým úsekem na písčitém povrchu a 10% trasy se pojede na písčitém povrchu s dunami. Po 115-ti kilometrovém spojovacím úseku bude čekat na závodníky téměř 500 kilometrů rychlostní zkoušky, která bude odstartována v nejvyšším bodě stepi Khazar. Terén bude mít v této oblasti, která je známá pro své kočovné obyvatelstvo, znaky pouště. Po 230 kilometrech budou závodníci opět směřovat k písečným zónám. Organizátoři připravili 200 km etapy na písčitých tratích, na posádky čeká velké množství terénních úseků. Není neobvyklé, že denní teploty v této oblasti dosáhnou 40 °C. Postupně ale bude písek ustupovat stepím. Rychlost terénu se bude neustále zvyšovat a v posledních kilometrech rychlostní zkoušky zamíří závodníci k pobřeží Kaspického moře.
Zprávy z rallye můžete sledovat na ČT Sport v pořadu Automobilový sport Silk Way Rally 2013 ve vybraných dnech a časech:08/07 21:55, 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Snad zítřejší náročná etapa bude bez větších komplikací, ale horko jako v pekle tam stejně určitě bude. Držíme pěsti oběma posádkám! Také jejich vozidlům Princezně a Královně zítra hodně štěstí!
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.