Komentář Aleše Lopraise ke druhé etapě Silk Way Rally 2013.
„Všechny zdravím. Dnes nás Královna krapet potrápila. Ztratili jsme poruchou s přísunem paliva přes 40 minut. Prorazili jsme nádrž a palivo nám vyšlo tak tak do cíle druhé etapy. Nádrž jsme museli zalepit a odvzdušnit. Rovněž jsme se dneska potýkali s nefunkčním interkomem a navigací. Byla to pekelná etapa. V poslední části jsem neskutečně zatáhnul a naše Tatra nám to vše vrátila. Stáhli jsme maximum možného. Jsme celkově šestí. Ztráta mě mrzí, ale je to nedílná součást našeho testu nového kamiónu,“ komentoval dnešní etapu a starosti na trati Aleš Loprais.
Zítra nás čeká třetí etapa z Volgogradu do Astrachaně. Rychlostní zkouška „Směr: Kaspické moře!“ je z 55% tvořena rychlým úsekem ve stepích, 35% pomalým technickým úsekem na písčitém povrchu a 10% trasy se pojede na písčitém povrchu s dunami. Po 115-ti kilometrovém spojovacím úseku bude čekat na závodníky téměř 500 kilometrů rychlostní zkoušky, která bude odstartována v nejvyšším bodě stepi Khazar. Terén bude mít v této oblasti, která je známá pro své kočovné obyvatelstvo, znaky pouště. Po 230 kilometrech budou závodníci opět směřovat k písečným zónám. Organizátoři připravili 200 km etapy na písčitých tratích, na posádky čeká velké množství terénních úseků. Není neobvyklé, že denní teploty v této oblasti dosáhnou 40 °C. Postupně ale bude písek ustupovat stepím. Rychlost terénu se bude neustále zvyšovat a v posledních kilometrech rychlostní zkoušky zamíří závodníci k pobřeží Kaspického moře.
Zprávy z rallye můžete sledovat na ČT Sport v pořadu Automobilový sport Silk Way Rally 2013 ve vybraných dnech a časech:08/07 21:55, 09/07 22:25, 10/07 22:00, 11/07 21:00, 12/07 21:55, 13/07 22:00http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/08.07.2013/Snad zítřejší náročná etapa bude bez větších komplikací, ale horko jako v pekle tam stejně určitě bude. Držíme pěsti oběma posádkám! Také jejich vozidlům Princezně a Královně zítra hodně štěstí!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?