Peterhansel zůstává u X-Raidu

Peterhansel, Stéphane
Peterhansel, Stéphane, foto: X-raid
iM2 28. března 2013 23:13
Sdílej:

Jen lehce dva měsíce po dojezdu letošního ročníku Rally Dakar začal pořadatel soutěže, společnost ASO, zveřejňovat první fakta o novém ročníku. Zatímco kompletní startovní pole pojede přes Argentinu a Chile, tak motorkáři se podívají ještě i do Bolivie. Obhájce vítězství a legenda této soutěže, Stéphane Peterhansel, zůstává u týmu X-Raid.

Stéphane Peterhansel za německý tým X-Raid startuje už od roku 2009 a v letech 2012 a 2013 se speciálem Mini ALL4 Racing soutěž ovládl. Celkově tak Francouz z tohoto rallyového maratonu už má jedenáct vítězství, šest z toho na motorce. 

"Spolehlivost Mini ALL4 Racing je takřka výjimečná. Na dvou Dakarech jsme neměli žádné technické problémy. Není to jen o dobrém autě, i o celém týmu, který během Dakaru odvedl velmi profesionální práci. I přes velké teplo, písek a vysoký tlak všichni pracovali bez chyby. Jen tak jsme ale měli možnost obstát před konkurencí, která měla díky pravidlům výhodu," řekl Stéphane Peterhansel. 

Start příštího ročníku Dakaru bude 5. ledna v městě Rosari v Argentině, které není daleko od  Buenos Aires. Odtud se pojede kolem And do města Salta, kde je na 11. ledna naplánován odpočinkový den. Pak se trasa bude stáčen na sever a na účastníky na motorkách čeká odbočka do Bolivie, zbytek pole pojede přímo do Chile na známou poušť Atacama. 18. ledna skončí 35. ročník Rally Dakar ve Valparaiso, což je západně od Santiaga.

"Je škoda, že do Bolivie jedou jen motorkáři a že v příštím Dakaru už není Peru. V uplynulých dvou letech jsme tam zažili zajímavé tratě a skvělé duny. Musíme však důvěřovat organizátorům z ASO. Tratě z předešlých tří ročníků byly velmi dobré," míni Peterhansel, kterému se líbí prodloužení etap. "Byla to skvělá věc. V Mini máme silné auto. Ale i osobně se mi libí maratonské etapy. Je to velká výzva, kterou jsme museli zvládat v Africe."

Také týmový šéf X-Raidu, Sven Quandt, je přesvědčen, že i tentokrát Francouz bitvu s časem vyhraje. "ASO oznámilo, že pojedeme i maratonské etapy, na kterých auta nebudou mít večer k dispozici servis. S jeho zkušenostmi tuto výzvu Stéphane určitě zvládne."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.