Jen lehce dva měsíce po dojezdu letošního ročníku Rally Dakar začal pořadatel soutěže, společnost ASO, zveřejňovat první fakta o novém ročníku. Zatímco kompletní startovní pole pojede přes Argentinu a Chile, tak motorkáři se podívají ještě i do Bolivie. Obhájce vítězství a legenda této soutěže, Stéphane Peterhansel, zůstává u týmu X-Raid.
Stéphane Peterhansel za německý tým X-Raid startuje už od roku 2009 a v letech 2012 a 2013 se speciálem Mini ALL4 Racing soutěž ovládl. Celkově tak Francouz z tohoto rallyového maratonu už má jedenáct vítězství, šest z toho na motorce.
"Spolehlivost Mini ALL4 Racing je takřka výjimečná. Na dvou Dakarech jsme neměli žádné technické problémy. Není to jen o dobrém autě, i o celém týmu, který během Dakaru odvedl velmi profesionální práci. I přes velké teplo, písek a vysoký tlak všichni pracovali bez chyby. Jen tak jsme ale měli možnost obstát před konkurencí, která měla díky pravidlům výhodu," řekl Stéphane Peterhansel.
Start příštího ročníku Dakaru bude 5. ledna v městě Rosari v Argentině, které není daleko od Buenos Aires. Odtud se pojede kolem And do města Salta, kde je na 11. ledna naplánován odpočinkový den. Pak se trasa bude stáčen na sever a na účastníky na motorkách čeká odbočka do Bolivie, zbytek pole pojede přímo do Chile na známou poušť Atacama. 18. ledna skončí 35. ročník Rally Dakar ve Valparaiso, což je západně od Santiaga.
"Je škoda, že do Bolivie jedou jen motorkáři a že v příštím Dakaru už není Peru. V uplynulých dvou letech jsme tam zažili zajímavé tratě a skvělé duny. Musíme však důvěřovat organizátorům z ASO. Tratě z předešlých tří ročníků byly velmi dobré," míni Peterhansel, kterému se líbí prodloužení etap. "Byla to skvělá věc. V Mini máme silné auto. Ale i osobně se mi libí maratonské etapy. Je to velká výzva, kterou jsme museli zvládat v Africe."
Také týmový šéf X-Raidu, Sven Quandt, je přesvědčen, že i tentokrát Francouz bitvu s časem vyhraje. "ASO oznámilo, že pojedeme i maratonské etapy, na kterých auta nebudou mít večer k dispozici servis. S jeho zkušenostmi tuto výzvu Stéphane určitě zvládne."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?