Jen lehce dva měsíce po dojezdu letošního ročníku Rally Dakar začal pořadatel soutěže, společnost ASO, zveřejňovat první fakta o novém ročníku. Zatímco kompletní startovní pole pojede přes Argentinu a Chile, tak motorkáři se podívají ještě i do Bolivie. Obhájce vítězství a legenda této soutěže, Stéphane Peterhansel, zůstává u týmu X-Raid.
Stéphane Peterhansel za německý tým X-Raid startuje už od roku 2009 a v letech 2012 a 2013 se speciálem Mini ALL4 Racing soutěž ovládl. Celkově tak Francouz z tohoto rallyového maratonu už má jedenáct vítězství, šest z toho na motorce.
"Spolehlivost Mini ALL4 Racing je takřka výjimečná. Na dvou Dakarech jsme neměli žádné technické problémy. Není to jen o dobrém autě, i o celém týmu, který během Dakaru odvedl velmi profesionální práci. I přes velké teplo, písek a vysoký tlak všichni pracovali bez chyby. Jen tak jsme ale měli možnost obstát před konkurencí, která měla díky pravidlům výhodu," řekl Stéphane Peterhansel.
Start příštího ročníku Dakaru bude 5. ledna v městě Rosari v Argentině, které není daleko od Buenos Aires. Odtud se pojede kolem And do města Salta, kde je na 11. ledna naplánován odpočinkový den. Pak se trasa bude stáčen na sever a na účastníky na motorkách čeká odbočka do Bolivie, zbytek pole pojede přímo do Chile na známou poušť Atacama. 18. ledna skončí 35. ročník Rally Dakar ve Valparaiso, což je západně od Santiaga.
"Je škoda, že do Bolivie jedou jen motorkáři a že v příštím Dakaru už není Peru. V uplynulých dvou letech jsme tam zažili zajímavé tratě a skvělé duny. Musíme však důvěřovat organizátorům z ASO. Tratě z předešlých tří ročníků byly velmi dobré," míni Peterhansel, kterému se líbí prodloužení etap. "Byla to skvělá věc. V Mini máme silné auto. Ale i osobně se mi libí maratonské etapy. Je to velká výzva, kterou jsme museli zvládat v Africe."
Také týmový šéf X-Raidu, Sven Quandt, je přesvědčen, že i tentokrát Francouz bitvu s časem vyhraje. "ASO oznámilo, že pojedeme i maratonské etapy, na kterých auta nebudou mít večer k dispozici servis. S jeho zkušenostmi tuto výzvu Stéphane určitě zvládne."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?