Jen lehce dva měsíce po dojezdu letošního ročníku Rally Dakar začal pořadatel soutěže, společnost ASO, zveřejňovat první fakta o novém ročníku. Zatímco kompletní startovní pole pojede přes Argentinu a Chile, tak motorkáři se podívají ještě i do Bolivie. Obhájce vítězství a legenda této soutěže, Stéphane Peterhansel, zůstává u týmu X-Raid.
Stéphane Peterhansel za německý tým X-Raid startuje už od roku 2009 a v letech 2012 a 2013 se speciálem Mini ALL4 Racing soutěž ovládl. Celkově tak Francouz z tohoto rallyového maratonu už má jedenáct vítězství, šest z toho na motorce.
"Spolehlivost Mini ALL4 Racing je takřka výjimečná. Na dvou Dakarech jsme neměli žádné technické problémy. Není to jen o dobrém autě, i o celém týmu, který během Dakaru odvedl velmi profesionální práci. I přes velké teplo, písek a vysoký tlak všichni pracovali bez chyby. Jen tak jsme ale měli možnost obstát před konkurencí, která měla díky pravidlům výhodu," řekl Stéphane Peterhansel.
Start příštího ročníku Dakaru bude 5. ledna v městě Rosari v Argentině, které není daleko od Buenos Aires. Odtud se pojede kolem And do města Salta, kde je na 11. ledna naplánován odpočinkový den. Pak se trasa bude stáčen na sever a na účastníky na motorkách čeká odbočka do Bolivie, zbytek pole pojede přímo do Chile na známou poušť Atacama. 18. ledna skončí 35. ročník Rally Dakar ve Valparaiso, což je západně od Santiaga.
"Je škoda, že do Bolivie jedou jen motorkáři a že v příštím Dakaru už není Peru. V uplynulých dvou letech jsme tam zažili zajímavé tratě a skvělé duny. Musíme však důvěřovat organizátorům z ASO. Tratě z předešlých tří ročníků byly velmi dobré," míni Peterhansel, kterému se líbí prodloužení etap. "Byla to skvělá věc. V Mini máme silné auto. Ale i osobně se mi libí maratonské etapy. Je to velká výzva, kterou jsme museli zvládat v Africe."
Také týmový šéf X-Raidu, Sven Quandt, je přesvědčen, že i tentokrát Francouz bitvu s časem vyhraje. "ASO oznámilo, že pojedeme i maratonské etapy, na kterých auta nebudou mít večer k dispozici servis. S jeho zkušenostmi tuto výzvu Stéphane určitě zvládne."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.