VIDEO s Alešem:Okružní etapa kolem Volgogradu byla pokračováním bitvy „modrých proti červeným“ z první etapy. Aleš Loprais dlouho tahal za delší konec, ale skončil třetí.
S novou etapou přišly i nové terény, ve druhé poloviny 309 kilometrů dlouhé speciálky přišla i dunová pole. Právě písečné úseky notně zpomalily rychlostní průměry až k celkové hranici 75 km/h, a to nejlepší kamiony atakovaly svými časy první trojku v celkovém pořadí osobních aut. Aleš do etapy vyrazil jako druhý v pořadí, ale postupnoým snažením nabíral náskok jak na Eduarda Nikolajeva, tak i na mladého Ajrata Mardějeva s poslední specifikací Kamazů. Na druhém kontrolním bodu dokonce měl na Nikolajeva náskok převyšující 5 minut a dostal se do virtuálního vedení v celkovém pořadí, ale to se mu nepodařilo udržet kvůli navigačním problémům v závěru etapy.
„Rusové nás dnes nepředstihli, prostě jsme dojeli do cíle jinudy, což je škoda. První tři čtvrtiny etapy fungovaly naprosto bezvadně a jízdu jsem si hodně užíval. Až v poslední části jsme vyrobili několik navigačních chyb, a to nás stálo cenný čas. Dokonce jsme museli zastavit a ptát se ruských policistů na cestu. Akce však pokračuje a stále jsme ve hře,“ řekl Aleš Loprais po dojezdu etapy, po níž velmi těsně klesl na třetí místo za jejího vítěze Ajrata Mardějeva.
Solidní čtvrtou příčku zajel i majitel Eurol Veka MAN týmu Peter Versluis a ukázal tak svůj další progres ve svérázné disciplíně dálkových soutěží kamionů.
Závodníci jsou při soutěži sužováni velkým horkem a dehydratací. „Po dojezdu jsem vypil litr naší šedesátdevítky a čtyři litry vody. Ztráty tekutin jsou obrovské,“ líčil Aleš. Do druhé etapy už bohužel kvůli technickým defektům neodstartovaly MAN Franze Echtera a Tatra Václava Svobody.
Poslechněte si zhodnocení druhé etapy přímo od Aleše z kabiny jeho závodního trucku:
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?