VIDEO s Alešem:Okružní etapa kolem Volgogradu byla pokračováním bitvy „modrých proti červeným“ z první etapy. Aleš Loprais dlouho tahal za delší konec, ale skončil třetí.
S novou etapou přišly i nové terény, ve druhé poloviny 309 kilometrů dlouhé speciálky přišla i dunová pole. Právě písečné úseky notně zpomalily rychlostní průměry až k celkové hranici 75 km/h, a to nejlepší kamiony atakovaly svými časy první trojku v celkovém pořadí osobních aut. Aleš do etapy vyrazil jako druhý v pořadí, ale postupnoým snažením nabíral náskok jak na Eduarda Nikolajeva, tak i na mladého Ajrata Mardějeva s poslední specifikací Kamazů. Na druhém kontrolním bodu dokonce měl na Nikolajeva náskok převyšující 5 minut a dostal se do virtuálního vedení v celkovém pořadí, ale to se mu nepodařilo udržet kvůli navigačním problémům v závěru etapy.
„Rusové nás dnes nepředstihli, prostě jsme dojeli do cíle jinudy, což je škoda. První tři čtvrtiny etapy fungovaly naprosto bezvadně a jízdu jsem si hodně užíval. Až v poslední části jsme vyrobili několik navigačních chyb, a to nás stálo cenný čas. Dokonce jsme museli zastavit a ptát se ruských policistů na cestu. Akce však pokračuje a stále jsme ve hře,“ řekl Aleš Loprais po dojezdu etapy, po níž velmi těsně klesl na třetí místo za jejího vítěze Ajrata Mardějeva.
Solidní čtvrtou příčku zajel i majitel Eurol Veka MAN týmu Peter Versluis a ukázal tak svůj další progres ve svérázné disciplíně dálkových soutěží kamionů.
Závodníci jsou při soutěži sužováni velkým horkem a dehydratací. „Po dojezdu jsem vypil litr naší šedesátdevítky a čtyři litry vody. Ztráty tekutin jsou obrovské,“ líčil Aleš. Do druhé etapy už bohužel kvůli technickým defektům neodstartovaly MAN Franze Echtera a Tatra Václava Svobody.
Poslechněte si zhodnocení druhé etapy přímo od Aleše z kabiny jeho závodního trucku:
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?