VIDEO s Alešem:Okružní etapa kolem Volgogradu byla pokračováním bitvy „modrých proti červeným“ z první etapy. Aleš Loprais dlouho tahal za delší konec, ale skončil třetí.
S novou etapou přišly i nové terény, ve druhé poloviny 309 kilometrů dlouhé speciálky přišla i dunová pole. Právě písečné úseky notně zpomalily rychlostní průměry až k celkové hranici 75 km/h, a to nejlepší kamiony atakovaly svými časy první trojku v celkovém pořadí osobních aut. Aleš do etapy vyrazil jako druhý v pořadí, ale postupnoým snažením nabíral náskok jak na Eduarda Nikolajeva, tak i na mladého Ajrata Mardějeva s poslední specifikací Kamazů. Na druhém kontrolním bodu dokonce měl na Nikolajeva náskok převyšující 5 minut a dostal se do virtuálního vedení v celkovém pořadí, ale to se mu nepodařilo udržet kvůli navigačním problémům v závěru etapy.
„Rusové nás dnes nepředstihli, prostě jsme dojeli do cíle jinudy, což je škoda. První tři čtvrtiny etapy fungovaly naprosto bezvadně a jízdu jsem si hodně užíval. Až v poslední části jsme vyrobili několik navigačních chyb, a to nás stálo cenný čas. Dokonce jsme museli zastavit a ptát se ruských policistů na cestu. Akce však pokračuje a stále jsme ve hře,“ řekl Aleš Loprais po dojezdu etapy, po níž velmi těsně klesl na třetí místo za jejího vítěze Ajrata Mardějeva.
Solidní čtvrtou příčku zajel i majitel Eurol Veka MAN týmu Peter Versluis a ukázal tak svůj další progres ve svérázné disciplíně dálkových soutěží kamionů.
Závodníci jsou při soutěži sužováni velkým horkem a dehydratací. „Po dojezdu jsem vypil litr naší šedesátdevítky a čtyři litry vody. Ztráty tekutin jsou obrovské,“ líčil Aleš. Do druhé etapy už bohužel kvůli technickým defektům neodstartovaly MAN Franze Echtera a Tatra Václava Svobody.
Poslechněte si zhodnocení druhé etapy přímo od Aleše z kabiny jeho závodního trucku:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.