Semerád vstoupil do rallysprintů vítězně

rally vrchovina
rally vrchovina, foto: Tomáš Brčko Brázdil
Petr Eliáš 12. dubna 2012 00:00
Sdílej:

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou odjeli perfektní závod při Rally Vrchovina. V cíli jim patřilo vítězství mezi produkčními vozy.

Víkendová Rally Vrchovina byla první soutěží Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally. V okolí města Slavonice v jižních Čechách čekalo na soutěžící, mezi kterými byl i Semerád Rally Team, sedm rychlostních zkoušek, rozesetých zejména v okolních lesích. Pro Martina Semeráda to byla první zkušenost s touto rally, a proto k ní měl od začátku velký respekt. Dobře si uvědomoval, že znalost tratě a místních podmínek je nezbytnou součástí úspěchu. „Na startu bylo velmi mnoho rychlých a zkušených posádek i s daleko lepšími vozy, než je ten náš. Těšili jsme se ale, že si dobře zazávodíme, a chtěli jsme bojovat o čelo mezi produkčními vozy ve třídě tři, což se nám od začátku rally dařilo, i když jsem se svým tempem nebyl úplně spokojený. Hlavně první dvě rychlostní zkoušky jsem se dost rozkoukával. Na třetí, nejdelší RZ, se nám pokaždé dařilo zajet dobrý čas. Seděla nám a v loňském roce se v této podobě nejela,“ vysvětluje úvod Rally Vrchovina Martin Semerád, jemuž v Mitsubishi Lancer EVO IX četl rozpis spolujezdec Bohuslav Ceplecha. Nad lesy Vrchoviny se v průběhu rally vystřídaly snad všechny druhy oblohy, které jarní – aprílové počasí zná. Od slunečních paprsků se přes zataženou oblohu na posádky Rally Vrchovina začaly ve druhé části snášet i dešťové kapky, které trať na některých místech proměnily v docela slušnou klouzačku. Právě takové podmínky ale Martinu Semerádovi seděly. „Během závodu se nám dařilo držet kontakt s velmi dobrým jezdcem, kterým je Mirek Jakeš. Normálně bychom tady na něj neměli, ale v poslední RZ chyboval, a my se tak dostali na první místo. Já jsem o jeho havárii nevěděl, Mirek startoval za námi, a my jsme nastoupili do poslední RZ úplně naplno s tím, že chceme udržet druhé místo před Martinem Bujáčkem. V cíli jsem vůbec nevěřil tomu, že náš čas bude absolutně nejrychlejším i před wéercéčky,“ komentuje Martin Semerád vyhranou rychlostní zkoušku na Rally Vrchovina, kde s Bohoušem Ceplechou pokořili i mnohem rychlejší a sofistikovanější vozy než bylo jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. Na náměstí ve Slavonicích se pak tedy Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mohli radovat z vítězství ve skupině 3, tedy mezi produkčními vozy. Celkově jim patřilo čtvrté místo absolutní klasifikace, když na druhé místo ztratili jen 1,2 vteřiny. Tak malé rozdíly byly mezi jezdci na druhém až čtvrtém místě. „Lepší umístění v absolutním pořadí mě teď trochu mrzí, protože ty necelé dvě vteřiny jsou velmi malý rozdíl, ale na trati jsme absolutní pořadí neřešili. Chtěli jsme za sebou udržet Martina Bujáčka a to se povedlo . Během dne se nám vcelku dařila volba pneumatik a neudělali jsme žádnou větší chybu. Z toho mám radost a s výsledkem jsem tak maximálně spokojený. Dovezli jsme auto do cíle bez škrábnutí a to je důležité i z toho důvodu, že jej půjčujeme o víkendu na Slovensko a na případné opravy by tak nezbylo příliš prostoru. Rally Vrchovina byla celkově hezkou soutěží, i když se místy jelo opravdu hodně rychle, ale tak to prostě je,“ říká spokojený Martin Semerád, který je po Rally Vrchovina v čele kategorie produkčních vozů a i mezi juniorskými posádkami. Další rally, kde se Semerád Rally Team postaví na start, bude náročná a dlouhá Rally Šumava, která odstartuje 19.4.2012 v Klatovech.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.