Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou odjeli perfektní závod při Rally Vrchovina. V cíli jim patřilo vítězství mezi produkčními vozy.
Víkendová Rally Vrchovina byla první soutěží Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally. V okolí města Slavonice v jižních Čechách čekalo na soutěžící, mezi kterými byl i Semerád Rally Team, sedm rychlostních zkoušek, rozesetých zejména v okolních lesích. Pro Martina Semeráda to byla první zkušenost s touto rally, a proto k ní měl od začátku velký respekt. Dobře si uvědomoval, že znalost tratě a místních podmínek je nezbytnou součástí úspěchu. „Na startu bylo velmi mnoho rychlých a zkušených posádek i s daleko lepšími vozy, než je ten náš. Těšili jsme se ale, že si dobře zazávodíme, a chtěli jsme bojovat o čelo mezi produkčními vozy ve třídě tři, což se nám od začátku rally dařilo, i když jsem se svým tempem nebyl úplně spokojený. Hlavně první dvě rychlostní zkoušky jsem se dost rozkoukával. Na třetí, nejdelší RZ, se nám pokaždé dařilo zajet dobrý čas. Seděla nám a v loňském roce se v této podobě nejela,“ vysvětluje úvod Rally Vrchovina Martin Semerád, jemuž v Mitsubishi Lancer EVO IX četl rozpis spolujezdec Bohuslav Ceplecha. Nad lesy Vrchoviny se v průběhu rally vystřídaly snad všechny druhy oblohy, které jarní – aprílové počasí zná. Od slunečních paprsků se přes zataženou oblohu na posádky Rally Vrchovina začaly ve druhé části snášet i dešťové kapky, které trať na některých místech proměnily v docela slušnou klouzačku. Právě takové podmínky ale Martinu Semerádovi seděly. „Během závodu se nám dařilo držet kontakt s velmi dobrým jezdcem, kterým je Mirek Jakeš. Normálně bychom tady na něj neměli, ale v poslední RZ chyboval, a my se tak dostali na první místo. Já jsem o jeho havárii nevěděl, Mirek startoval za námi, a my jsme nastoupili do poslední RZ úplně naplno s tím, že chceme udržet druhé místo před Martinem Bujáčkem. V cíli jsem vůbec nevěřil tomu, že náš čas bude absolutně nejrychlejším i před wéercéčky,“ komentuje Martin Semerád vyhranou rychlostní zkoušku na Rally Vrchovina, kde s Bohoušem Ceplechou pokořili i mnohem rychlejší a sofistikovanější vozy než bylo jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. Na náměstí ve Slavonicích se pak tedy Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mohli radovat z vítězství ve skupině 3, tedy mezi produkčními vozy. Celkově jim patřilo čtvrté místo absolutní klasifikace, když na druhé místo ztratili jen 1,2 vteřiny. Tak malé rozdíly byly mezi jezdci na druhém až čtvrtém místě. „Lepší umístění v absolutním pořadí mě teď trochu mrzí, protože ty necelé dvě vteřiny jsou velmi malý rozdíl, ale na trati jsme absolutní pořadí neřešili. Chtěli jsme za sebou udržet Martina Bujáčka a to se povedlo . Během dne se nám vcelku dařila volba pneumatik a neudělali jsme žádnou větší chybu. Z toho mám radost a s výsledkem jsem tak maximálně spokojený. Dovezli jsme auto do cíle bez škrábnutí a to je důležité i z toho důvodu, že jej půjčujeme o víkendu na Slovensko a na případné opravy by tak nezbylo příliš prostoru. Rally Vrchovina byla celkově hezkou soutěží, i když se místy jelo opravdu hodně rychle, ale tak to prostě je,“ říká spokojený Martin Semerád, který je po Rally Vrchovina v čele kategorie produkčních vozů a i mezi juniorskými posádkami. Další rally, kde se Semerád Rally Team postaví na start, bude náročná a dlouhá Rally Šumava, která odstartuje 19.4.2012 v Klatovech.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.