Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou odjeli perfektní závod při Rally Vrchovina. V cíli jim patřilo vítězství mezi produkčními vozy.
Víkendová Rally Vrchovina byla první soutěží Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally. V okolí města Slavonice v jižních Čechách čekalo na soutěžící, mezi kterými byl i Semerád Rally Team, sedm rychlostních zkoušek, rozesetých zejména v okolních lesích. Pro Martina Semeráda to byla první zkušenost s touto rally, a proto k ní měl od začátku velký respekt. Dobře si uvědomoval, že znalost tratě a místních podmínek je nezbytnou součástí úspěchu. „Na startu bylo velmi mnoho rychlých a zkušených posádek i s daleko lepšími vozy, než je ten náš. Těšili jsme se ale, že si dobře zazávodíme, a chtěli jsme bojovat o čelo mezi produkčními vozy ve třídě tři, což se nám od začátku rally dařilo, i když jsem se svým tempem nebyl úplně spokojený. Hlavně první dvě rychlostní zkoušky jsem se dost rozkoukával. Na třetí, nejdelší RZ, se nám pokaždé dařilo zajet dobrý čas. Seděla nám a v loňském roce se v této podobě nejela,“ vysvětluje úvod Rally Vrchovina Martin Semerád, jemuž v Mitsubishi Lancer EVO IX četl rozpis spolujezdec Bohuslav Ceplecha. Nad lesy Vrchoviny se v průběhu rally vystřídaly snad všechny druhy oblohy, které jarní – aprílové počasí zná. Od slunečních paprsků se přes zataženou oblohu na posádky Rally Vrchovina začaly ve druhé části snášet i dešťové kapky, které trať na některých místech proměnily v docela slušnou klouzačku. Právě takové podmínky ale Martinu Semerádovi seděly. „Během závodu se nám dařilo držet kontakt s velmi dobrým jezdcem, kterým je Mirek Jakeš. Normálně bychom tady na něj neměli, ale v poslední RZ chyboval, a my se tak dostali na první místo. Já jsem o jeho havárii nevěděl, Mirek startoval za námi, a my jsme nastoupili do poslední RZ úplně naplno s tím, že chceme udržet druhé místo před Martinem Bujáčkem. V cíli jsem vůbec nevěřil tomu, že náš čas bude absolutně nejrychlejším i před wéercéčky,“ komentuje Martin Semerád vyhranou rychlostní zkoušku na Rally Vrchovina, kde s Bohoušem Ceplechou pokořili i mnohem rychlejší a sofistikovanější vozy než bylo jejich Mitsubishi Lancer EVO IX. Na náměstí ve Slavonicích se pak tedy Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mohli radovat z vítězství ve skupině 3, tedy mezi produkčními vozy. Celkově jim patřilo čtvrté místo absolutní klasifikace, když na druhé místo ztratili jen 1,2 vteřiny. Tak malé rozdíly byly mezi jezdci na druhém až čtvrtém místě. „Lepší umístění v absolutním pořadí mě teď trochu mrzí, protože ty necelé dvě vteřiny jsou velmi malý rozdíl, ale na trati jsme absolutní pořadí neřešili. Chtěli jsme za sebou udržet Martina Bujáčka a to se povedlo . Během dne se nám vcelku dařila volba pneumatik a neudělali jsme žádnou větší chybu. Z toho mám radost a s výsledkem jsem tak maximálně spokojený. Dovezli jsme auto do cíle bez škrábnutí a to je důležité i z toho důvodu, že jej půjčujeme o víkendu na Slovensko a na případné opravy by tak nezbylo příliš prostoru. Rally Vrchovina byla celkově hezkou soutěží, i když se místy jelo opravdu hodně rychle, ale tak to prostě je,“ říká spokojený Martin Semerád, který je po Rally Vrchovina v čele kategorie produkčních vozů a i mezi juniorskými posádkami. Další rally, kde se Semerád Rally Team postaví na start, bude náročná a dlouhá Rally Šumava, která odstartuje 19.4.2012 v Klatovech.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?