Chystá se "pan Dakar" do důchodu? Stéphane Peterhansel si podle serveru Motorsport-Magazin.com není jistý tím, jestli ještě pojede Rally Dakar.
Stéphane Peterhansel letošním triumfem na Rally Dakar opět dokázal, že patří mezi nejlepší jezdce, kteří na Dakaru startují. Vítězství přišlo po 5 letech, naposledy se radoval s Mitsubishi v roce 2007. Letošní vítězství bylo prvním Peterhanselovým na americkém kontinentu, kde si zatím neporazitelnost držel Volkswagen. Letošní rok byl pro Peterhansela jeho 23. startem na tomto maratonu. Je otázkou, zda-li nebyl posledním?
"Ještě nejsem rozhodnutý, co budu dělat příští rok. Teď si chci užít letošní vítězství a s týmem X-Raid ho oslavit. Potom se uvidí. V následujících týdnech se rozhodnu, jestli se postavím na start i v roce 2013," říká Peterhansel. Pokud by se ale rozhodl pokračovat, pak by byl šéf týmu X-Raid, Sven Quandt, prvním, koho by oslovil.
Pokud by opět startoval v týmu All4 Racing s vozem Mini Countryman, tak by největšího konkurenta spatřoval v týmu Toyoty: "Myslím, že Toyota je v situaci, kdy se muže ještě zlepšit. Už letošní 3. místo dvojice Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewitz je velmi dobrý výsledkem," předpovídá legenda Rally Dakar. Jen dodejme, že jejich Toyota Hilux byla postavena podle pravidel pro rok 2013, která mají za cíl vozy trošku zpomalit, což zvýrazňuje jejich úspěch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.