Chystá se "pan Dakar" do důchodu? Stéphane Peterhansel si podle serveru Motorsport-Magazin.com není jistý tím, jestli ještě pojede Rally Dakar.
Stéphane Peterhansel letošním triumfem na Rally Dakar opět dokázal, že patří mezi nejlepší jezdce, kteří na Dakaru startují. Vítězství přišlo po 5 letech, naposledy se radoval s Mitsubishi v roce 2007. Letošní vítězství bylo prvním Peterhanselovým na americkém kontinentu, kde si zatím neporazitelnost držel Volkswagen. Letošní rok byl pro Peterhansela jeho 23. startem na tomto maratonu. Je otázkou, zda-li nebyl posledním?
"Ještě nejsem rozhodnutý, co budu dělat příští rok. Teď si chci užít letošní vítězství a s týmem X-Raid ho oslavit. Potom se uvidí. V následujících týdnech se rozhodnu, jestli se postavím na start i v roce 2013," říká Peterhansel. Pokud by se ale rozhodl pokračovat, pak by byl šéf týmu X-Raid, Sven Quandt, prvním, koho by oslovil.
Pokud by opět startoval v týmu All4 Racing s vozem Mini Countryman, tak by největšího konkurenta spatřoval v týmu Toyoty: "Myslím, že Toyota je v situaci, kdy se muže ještě zlepšit. Už letošní 3. místo dvojice Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewitz je velmi dobrý výsledkem," předpovídá legenda Rally Dakar. Jen dodejme, že jejich Toyota Hilux byla postavena podle pravidel pro rok 2013, která mají za cíl vozy trošku zpomalit, což zvýrazňuje jejich úspěch.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?