Britský Excite-Team se v lednu 2013 postaví na start Rally Dakar s Range Roverem Evoque. O stavbu auta by se měl postarat RaBe Race-Cars.
Rally Dakar čekají od ledna změny, protože tovární tým VW již nebude na startu. To samozřejmě otevírá dveře továrním týmům. Teď jeden tým z Británie představil projekt na rok 2012, se kterým by se měl objevit na Dakaru 2013. Tým Excite spolupracuje s firmou RaBe Race-Cars a chtějí svůj projekt přivést na Dakar 2013. Jezdci budou Martin Rowe, John Hardy a Andrew Coley.
Hardy není jen jezdcem, ale také šéfem týmu. "Je to nejlepší šance pro nezávislé týmy, aby mohly soutěžit na top levelu. Doufáme, že z Dakaru 2013 budeme moci přivést pokud možno co nejlepší výsledek. Proč bychom nakonec nemohli pomýšlet na celkové vítězství?" Přípravy běží již na plné obrátky. V příštím roce se tým již chce zúčastnit některých vytrvalostních soutěží za účelem vývoje vozu, aby na Dakaru 2013 byli plně konkurenceschopní.
"Byli jsme kontaktováni jedním výrobcem. RaBe Race-Cars jsou v tomto sportu již hodně dlouho. Nějakou dobu pozorovali náš vývoj. Pak se nás ptali, jestli nechceme spolupracovat. Chtěli jsme samozřejmě naplnit naše cíle. Teď jim musíme trochu naslouchat," říká obchodník, David Jones.
Mike Jones z RaBe Race-Cars k projektu říká: "Naše firma má v oblasti offroadů dlouholetou praxi. V uplynulých patnácti letech jsme byli v pouštním sportu každodenně. Vývoj dobrého závodního vozu je stejně tak těžký, jako závody. Po čtyřech letech vývoje může auto bojovat s každým protivníkem. Našich 5 prototipů se již zúčastnilo tří Dakarů a byli na 100% spolehliví."
"Díky této spolehlivosti a zkušenostem z testů v Maroku se teď můžeme teď můžeme soustředit na ideální nastavení D4_WN5, se kterým se chceme prezentovat na offroadové scéně. Je to opravdové auto na Dakar. Jsme rádi, že můžeme spojit naše umění s týmem Excite a můžeme se tak pokusit startovat na Dakaru."
Range Rover Evoque bude poháněn třílitrovým dieselovým motorem s turbem. Motor připraví BMW a jeho výkon by měl být 275 koní s kroutícím momentem 650 Nm.
Stránky týmu Excite zde.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.