Britský Excite-Team se v lednu 2013 postaví na start Rally Dakar s Range Roverem Evoque. O stavbu auta by se měl postarat RaBe Race-Cars.
Rally Dakar čekají od ledna změny, protože tovární tým VW již nebude na startu. To samozřejmě otevírá dveře továrním týmům. Teď jeden tým z Británie představil projekt na rok 2012, se kterým by se měl objevit na Dakaru 2013. Tým Excite spolupracuje s firmou RaBe Race-Cars a chtějí svůj projekt přivést na Dakar 2013. Jezdci budou Martin Rowe, John Hardy a Andrew Coley.
Hardy není jen jezdcem, ale také šéfem týmu. "Je to nejlepší šance pro nezávislé týmy, aby mohly soutěžit na top levelu. Doufáme, že z Dakaru 2013 budeme moci přivést pokud možno co nejlepší výsledek. Proč bychom nakonec nemohli pomýšlet na celkové vítězství?" Přípravy běží již na plné obrátky. V příštím roce se tým již chce zúčastnit některých vytrvalostních soutěží za účelem vývoje vozu, aby na Dakaru 2013 byli plně konkurenceschopní.
"Byli jsme kontaktováni jedním výrobcem. RaBe Race-Cars jsou v tomto sportu již hodně dlouho. Nějakou dobu pozorovali náš vývoj. Pak se nás ptali, jestli nechceme spolupracovat. Chtěli jsme samozřejmě naplnit naše cíle. Teď jim musíme trochu naslouchat," říká obchodník, David Jones.
Mike Jones z RaBe Race-Cars k projektu říká: "Naše firma má v oblasti offroadů dlouholetou praxi. V uplynulých patnácti letech jsme byli v pouštním sportu každodenně. Vývoj dobrého závodního vozu je stejně tak těžký, jako závody. Po čtyřech letech vývoje může auto bojovat s každým protivníkem. Našich 5 prototipů se již zúčastnilo tří Dakarů a byli na 100% spolehliví."
"Díky této spolehlivosti a zkušenostem z testů v Maroku se teď můžeme teď můžeme soustředit na ideální nastavení D4_WN5, se kterým se chceme prezentovat na offroadové scéně. Je to opravdové auto na Dakar. Jsme rádi, že můžeme spojit naše umění s týmem Excite a můžeme se tak pokusit startovat na Dakaru."
Range Rover Evoque bude poháněn třílitrovým dieselovým motorem s turbem. Motor připraví BMW a jeho výkon by měl být 275 koní s kroutícím momentem 650 Nm.
Stránky týmu Excite zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?