Šesté místo pro Aleše Lopraise a 21. příčka pro Tomáše Vrátného tvoří solidní základ do dalších etap Silk Way Rally.
První dějství z Moskvy do Lipecka bylo poznamenáno nedávnými dešti a počasí etapě rozhodně nepřálo – pršelo tak jako na přejímkách. Trať nabídla přesně to, co se dalo očekávat – travnaté pisty v ruských celinách, ílovité a rozbahněné stezky, které po dešti velmi klouzaly. K tomu také velké množství stezek a změn směru. Na to doplatila posádka InstaForex Loprais Teamu, když drobné navigační chybě jel Aleš Loprais 8 kilometrů špatným směrem, musel se vracet a ztrátu dohánět. I tak dokázal předjet všechny soupeře s výjimkou pěti domácích Kamazů, jejichž posádky se tu velmi dobře vyznaly. Vyhrál mladý Eduard Nikolajev těsně před Kabirovem. Nikolajev zajel dokonce druhý nejrychlejší čas v kombinaci s osobními auty! Na této skutečnosti se však podepsaly i technické potíže největšího favorita Peterhansela.
"Dnes to byl blátivý extrém, velmi to klouzalo. Bohužel jsme doplatili na navigační potíže v úvodu, ztrátu jsme museli dohánět. Dál už se jelo dobře a vůz fungoval bezchybně. Rusové se tu velmi dobře vyznají, všichni na to poukazují. My si hledíme svojí jízdy a věříme, že náš čas ještě přijde na otevřených prostorech," dodal Aleš k etapě.
Na úvod rozhodně nešlo o žádnou rozcvičovací selanku, ale o pořádně ostrý start. Potíže se nevyhýbaly ani jiným předním posádkám. Hans Stacey musel hasit požár levé zadní brzdy svého Iveca a ztratil přes 50 minut. Franz Echter rovněž dojel až ve druhé desítce, naopak solidní úvod zaznamenal Peter Versluis s MANem týmu Veka a také Matthias Behringer se sériovým kamionem MAN, a to má v lednu na velkém Dakaru vodit právě současný rychlejší Echterův kamion. S velkými problémy se potýkaly i posádky obou českých Liazů.
Posádka Bonver Dakar teamu s Tomášem Vrátným za volantem si na úvod osahávala terén a bez větších potíží dovedla svou Tatru do cíle na 21. místě. Pilot ani posádka nechtěli na kluzké trati příliš riskovat a vytvořili si alespoň pozici pro postup vzhůru.
Rallye pokračuje dál etapou do Volgogradu, která nabídne další variabilitu terénů i první písky. Není pochyb o tom, že se pojede znovu ve vysokém tempu.
Výsledky po první etapě
1. 300 Eduard Nikolajev, Sergej Savostin, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326-9 03:22:222. 305 Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326-9 +0:01:463. 312 Artur Ardavičus, Žanat Žalimbetov, Nurlan Turbulajev KAZ Kamaz 4326-9 +0:09:114. 318 Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326 +0:15:225. 307 Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj RUS Kamaz 4326 +0:16:466. 301 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ Tatra Jamal 4x4 +0:17:297. 309 Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL MAN TGA 18.480 +0:24:538. 315 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg D MAN TGA 18.480 +0:26:139. 314 Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:1410. 322 Pascal de Baar, Martin Roesink, Wouter Rosegaar NL MAN TGA 18.480 +0:29:3921. 319 Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ Tatra 815 4x4 +0:58:07
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?