Šesté místo pro Aleše Lopraise a 21. příčka pro Tomáše Vrátného tvoří solidní základ do dalších etap Silk Way Rally.
První dějství z Moskvy do Lipecka bylo poznamenáno nedávnými dešti a počasí etapě rozhodně nepřálo – pršelo tak jako na přejímkách. Trať nabídla přesně to, co se dalo očekávat – travnaté pisty v ruských celinách, ílovité a rozbahněné stezky, které po dešti velmi klouzaly. K tomu také velké množství stezek a změn směru. Na to doplatila posádka InstaForex Loprais Teamu, když drobné navigační chybě jel Aleš Loprais 8 kilometrů špatným směrem, musel se vracet a ztrátu dohánět. I tak dokázal předjet všechny soupeře s výjimkou pěti domácích Kamazů, jejichž posádky se tu velmi dobře vyznaly. Vyhrál mladý Eduard Nikolajev těsně před Kabirovem. Nikolajev zajel dokonce druhý nejrychlejší čas v kombinaci s osobními auty! Na této skutečnosti se však podepsaly i technické potíže největšího favorita Peterhansela.
"Dnes to byl blátivý extrém, velmi to klouzalo. Bohužel jsme doplatili na navigační potíže v úvodu, ztrátu jsme museli dohánět. Dál už se jelo dobře a vůz fungoval bezchybně. Rusové se tu velmi dobře vyznají, všichni na to poukazují. My si hledíme svojí jízdy a věříme, že náš čas ještě přijde na otevřených prostorech," dodal Aleš k etapě.
Na úvod rozhodně nešlo o žádnou rozcvičovací selanku, ale o pořádně ostrý start. Potíže se nevyhýbaly ani jiným předním posádkám. Hans Stacey musel hasit požár levé zadní brzdy svého Iveca a ztratil přes 50 minut. Franz Echter rovněž dojel až ve druhé desítce, naopak solidní úvod zaznamenal Peter Versluis s MANem týmu Veka a také Matthias Behringer se sériovým kamionem MAN, a to má v lednu na velkém Dakaru vodit právě současný rychlejší Echterův kamion. S velkými problémy se potýkaly i posádky obou českých Liazů.
Posádka Bonver Dakar teamu s Tomášem Vrátným za volantem si na úvod osahávala terén a bez větších potíží dovedla svou Tatru do cíle na 21. místě. Pilot ani posádka nechtěli na kluzké trati příliš riskovat a vytvořili si alespoň pozici pro postup vzhůru.
Rallye pokračuje dál etapou do Volgogradu, která nabídne další variabilitu terénů i první písky. Není pochyb o tom, že se pojede znovu ve vysokém tempu.
Výsledky po první etapě
1. 300 Eduard Nikolajev, Sergej Savostin, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326-9 03:22:222. 305 Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326-9 +0:01:463. 312 Artur Ardavičus, Žanat Žalimbetov, Nurlan Turbulajev KAZ Kamaz 4326-9 +0:09:114. 318 Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326 +0:15:225. 307 Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj RUS Kamaz 4326 +0:16:466. 301 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ Tatra Jamal 4x4 +0:17:297. 309 Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL MAN TGA 18.480 +0:24:538. 315 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg D MAN TGA 18.480 +0:26:139. 314 Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:1410. 322 Pascal de Baar, Martin Roesink, Wouter Rosegaar NL MAN TGA 18.480 +0:29:3921. 319 Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ Tatra 815 4x4 +0:58:07
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.