Šesté místo pro Aleše Lopraise a 21. příčka pro Tomáše Vrátného tvoří solidní základ do dalších etap Silk Way Rally.
První dějství z Moskvy do Lipecka bylo poznamenáno nedávnými dešti a počasí etapě rozhodně nepřálo – pršelo tak jako na přejímkách. Trať nabídla přesně to, co se dalo očekávat – travnaté pisty v ruských celinách, ílovité a rozbahněné stezky, které po dešti velmi klouzaly. K tomu také velké množství stezek a změn směru. Na to doplatila posádka InstaForex Loprais Teamu, když drobné navigační chybě jel Aleš Loprais 8 kilometrů špatným směrem, musel se vracet a ztrátu dohánět. I tak dokázal předjet všechny soupeře s výjimkou pěti domácích Kamazů, jejichž posádky se tu velmi dobře vyznaly. Vyhrál mladý Eduard Nikolajev těsně před Kabirovem. Nikolajev zajel dokonce druhý nejrychlejší čas v kombinaci s osobními auty! Na této skutečnosti se však podepsaly i technické potíže největšího favorita Peterhansela.
"Dnes to byl blátivý extrém, velmi to klouzalo. Bohužel jsme doplatili na navigační potíže v úvodu, ztrátu jsme museli dohánět. Dál už se jelo dobře a vůz fungoval bezchybně. Rusové se tu velmi dobře vyznají, všichni na to poukazují. My si hledíme svojí jízdy a věříme, že náš čas ještě přijde na otevřených prostorech," dodal Aleš k etapě.
Na úvod rozhodně nešlo o žádnou rozcvičovací selanku, ale o pořádně ostrý start. Potíže se nevyhýbaly ani jiným předním posádkám. Hans Stacey musel hasit požár levé zadní brzdy svého Iveca a ztratil přes 50 minut. Franz Echter rovněž dojel až ve druhé desítce, naopak solidní úvod zaznamenal Peter Versluis s MANem týmu Veka a také Matthias Behringer se sériovým kamionem MAN, a to má v lednu na velkém Dakaru vodit právě současný rychlejší Echterův kamion. S velkými problémy se potýkaly i posádky obou českých Liazů.
Posádka Bonver Dakar teamu s Tomášem Vrátným za volantem si na úvod osahávala terén a bez větších potíží dovedla svou Tatru do cíle na 21. místě. Pilot ani posádka nechtěli na kluzké trati příliš riskovat a vytvořili si alespoň pozici pro postup vzhůru.
Rallye pokračuje dál etapou do Volgogradu, která nabídne další variabilitu terénů i první písky. Není pochyb o tom, že se pojede znovu ve vysokém tempu.
Výsledky po první etapě
1. 300 Eduard Nikolajev, Sergej Savostin, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326-9 03:22:222. 305 Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326-9 +0:01:463. 312 Artur Ardavičus, Žanat Žalimbetov, Nurlan Turbulajev KAZ Kamaz 4326-9 +0:09:114. 318 Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326 +0:15:225. 307 Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj RUS Kamaz 4326 +0:16:466. 301 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ Tatra Jamal 4x4 +0:17:297. 309 Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL MAN TGA 18.480 +0:24:538. 315 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg D MAN TGA 18.480 +0:26:139. 314 Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:1410. 322 Pascal de Baar, Martin Roesink, Wouter Rosegaar NL MAN TGA 18.480 +0:29:3921. 319 Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ Tatra 815 4x4 +0:58:07
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.