Aleš Loprais zahajuje Silk Way Rally 6. místem v úvodním speciálu

Loprais Team
Loprais Team, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 11. července 2011 21:42
Sdílej:

Šesté místo pro Aleše Lopraise a 21. příčka pro Tomáše Vrátného tvoří solidní základ do dalších etap Silk Way Rally.

První dějství z Moskvy do Lipecka bylo poznamenáno nedávnými dešti a počasí etapě rozhodně nepřálo – pršelo tak jako na přejímkách. Trať nabídla přesně to, co se dalo očekávat – travnaté pisty v ruských celinách, ílovité a rozbahněné stezky, které po dešti velmi klouzaly. K tomu také velké množství stezek a změn směru. Na to doplatila posádka InstaForex Loprais Teamu, když drobné navigační chybě jel Aleš Loprais 8 kilometrů špatným směrem, musel se vracet a ztrátu dohánět. I tak dokázal předjet všechny soupeře s výjimkou pěti domácích Kamazů, jejichž posádky se tu velmi dobře vyznaly. Vyhrál mladý Eduard Nikolajev těsně před Kabirovem. Nikolajev zajel dokonce druhý nejrychlejší čas v kombinaci s osobními auty! Na této skutečnosti se však podepsaly i technické potíže největšího favorita Peterhansela.

"Dnes to byl blátivý extrém, velmi to klouzalo. Bohužel jsme doplatili na navigační potíže v úvodu, ztrátu jsme museli dohánět. Dál už se jelo dobře a vůz fungoval bezchybně. Rusové se tu velmi dobře vyznají, všichni na to poukazují. My si hledíme svojí jízdy a věříme, že náš čas ještě přijde na otevřených prostorech," dodal Aleš k etapě.

Na úvod rozhodně nešlo o žádnou rozcvičovací selanku, ale o pořádně ostrý start. Potíže se nevyhýbaly ani jiným předním posádkám. Hans Stacey musel hasit požár levé zadní brzdy svého Iveca a ztratil přes 50 minut. Franz Echter rovněž dojel až ve druhé desítce, naopak solidní úvod zaznamenal Peter Versluis s MANem týmu Veka a také Matthias Behringer se sériovým kamionem MAN, a to má v lednu na velkém Dakaru vodit právě současný rychlejší Echterův kamion. S velkými problémy se potýkaly i posádky obou českých Liazů.

Posádka Bonver Dakar teamu s Tomášem Vrátným za volantem si na úvod osahávala terén a bez větších potíží dovedla svou Tatru do cíle na 21. místě. Pilot ani posádka nechtěli na kluzké trati příliš riskovat a vytvořili si alespoň pozici pro postup vzhůru.

Rallye pokračuje dál etapou do Volgogradu, která nabídne další variabilitu terénů i první písky. Není pochyb o tom, že se pojede znovu ve vysokém tempu.

 Výsledky po první etapě

1. 300  Eduard Nikolajev, Sergej Savostin, Vladimir Rybakov  RUS   Kamaz 4326-9 03:22:222. 305  Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS   Kamaz 4326-9  +0:01:463. 312  Artur Ardavičus, Žanat Žalimbetov, Nurlan Turbulajev KAZ  Kamaz 4326-9 +0:09:114. 318  Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS   Kamaz 4326 +0:15:225. 307  Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj RUS  Kamaz 4326 +0:16:466. 301 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ  Tatra Jamal 4x4 +0:17:297. 309  Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL  MAN TGA 18.480 +0:24:538. 315  Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg D  MAN TGA 18.480 +0:26:139. 314  Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov RUS  Kamaz 4326 +0:26:1410. 322  Pascal de Baar, Martin Roesink, Wouter Rosegaar NL  MAN TGA 18.480 +0:29:3921. 319  Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský  CZ  Tatra 815 4x4 +0:58:07 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.