Stephane Peterhansel prohlásil, že pouze jeho vlastní chyby ho srazily z boje o vítězství v letošním Dakaru. Celkově byl letos Francouz čtvrtý.
Jezdec týmu X-Raid BMW vyhrál tuto rally již celkově 9krát, z toho 6krát na motocyklu a 3krát v osobním voze. V průběhu prvního týdne Stephane tvrdě bojoval se dvěma VW v rukou Carlose Sainze a Nassera Al-Attiyaha, ale ve druhém týdnu ho potkaly problémy.
Stephane zaznamenal opravdu velký počet defektů, ale podle jeho slov vše začalo už v 6. etapě, kde nemohl trefit jeden kontrolní bod, což ho stálo 7 minut. "Věci nešly tak dobře, jak jsme chtěli. Měli jsme vše potřebné, abychom bojovali v čele. V prvním týdnu se nám to dařilo. Byli jsme pouze pár minut za vedoucím jezdcem, jenže pak se vše obrátilo. Díky mým chybám!"
"Měli jsme pár navigačních chyb a také technické problémy. V konečném účtování jsme na tom úplně stejně jako vloni, čtvrtí. Dakar je velmi těžký, to víme všichni. Musíte se přenést přes všechny nástrahy a chyby, tak vede cesta k vítězství," míní Peterhansel.
I přes frustraci z letošního roku nepřestává Peterhansel věřit, že v roce 2012 bude opět bojovat s VW o vítězství: "Budeme zde opět příští rok. Musíme se zamyslet nad naší strategií a najít cestu, jak ještě zlepšit vůz. Už máme pár nápadů."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?