Stephane Peterhansel prohlásil, že pouze jeho vlastní chyby ho srazily z boje o vítězství v letošním Dakaru. Celkově byl letos Francouz čtvrtý.
Jezdec týmu X-Raid BMW vyhrál tuto rally již celkově 9krát, z toho 6krát na motocyklu a 3krát v osobním voze. V průběhu prvního týdne Stephane tvrdě bojoval se dvěma VW v rukou Carlose Sainze a Nassera Al-Attiyaha, ale ve druhém týdnu ho potkaly problémy.
Stephane zaznamenal opravdu velký počet defektů, ale podle jeho slov vše začalo už v 6. etapě, kde nemohl trefit jeden kontrolní bod, což ho stálo 7 minut. "Věci nešly tak dobře, jak jsme chtěli. Měli jsme vše potřebné, abychom bojovali v čele. V prvním týdnu se nám to dařilo. Byli jsme pouze pár minut za vedoucím jezdcem, jenže pak se vše obrátilo. Díky mým chybám!"
"Měli jsme pár navigačních chyb a také technické problémy. V konečném účtování jsme na tom úplně stejně jako vloni, čtvrtí. Dakar je velmi těžký, to víme všichni. Musíte se přenést přes všechny nástrahy a chyby, tak vede cesta k vítězství," míní Peterhansel.
I přes frustraci z letošního roku nepřestává Peterhansel věřit, že v roce 2012 bude opět bojovat s VW o vítězství: "Budeme zde opět příští rok. Musíme se zamyslet nad naší strategií a najít cestu, jak ještě zlepšit vůz. Už máme pár nápadů."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.