Loprais tým končí. V 9. etapě Dakaru se posádka Aleše Lopraise potýkala s velkými technickými problémy a dokončila ji s velkou ztrátou.
Okruh kolem Copiapó obsahoval ve zkrácené podobě na CP2 sice jen 207 kilometrů dlouhý úsek, ale patřičně opepřený pouštními horami, které je nutno vyjíždět až stodvacetikilometrovou rychlostí, prachem a gigantickými dunami. D speciálky vyrazily jako první tři Kamazy a Aleš Loprais hned za nimi. Na prvních dvou waypointech si zkušeně udržoval 3. místo v etapě tak, aby kontroloval náskok před Nikolajevem.
Na 77.km však vůz musel zastavit kvůli problémům s turbodmychadlem. Na 3. waypoint Aleš ještě dojel se ztrátou 1:18 hodiny, ale další stop nastal na 110. km. Další časový údaj, který máme k dispozici, je až cíl se ztrátou 2:48 hodiny. Vůz zratil velkou část svého výkonu, který je pro zdolávání tak obtížných dunových pasáží naprosto klíčový. Právě díky vysokému výkonu motoru lze efektivně přejíždět i gigantické duny. Posádka si cestu do cíle musela doslova proklestit v písku a vydřít i za cenu značného rizika nehody i toho, že na místě zůstane a nedostane se odtud. Na Alešově Tatře jsou použita špičková turbodmychadla světového výrobce, speciálně připravená pro nároky a výkonové požadavky při takovéto soutěži a tento díl ještě dosud nikdy v minulosti Alešovu posádku nezradil. Nicméně v tak extrémním zatížení i klimatických a prachových podmínkách není žádná část techniky zcela nesmrtelná.
Dejme slovo Aleši Lopraisovi: "Dnes pekelná smůla, první technický problém vůbec a takto vážný na tak nepříjemném místě. Rozletělo se nám turbo. Etapu jsme dojeli velmi komplikovaně a měli jsme k dispozici jen asi 30% výkonu. Některé duny jsme nebyli schopni ani vyjet, museli jsme neustále v poušti kličkovat. několikrát jsme balancovali na hraně duny a jeli po dvou kolech, stále hrozilo převrácení a hlavně zapadnutí. Jednu dunu jsme museli ve vrcholové části přeskočit a přit tom jsme utrhli tlumič. Byl to extrémní zážitek, něco takového se bez výkonu motoru nedá jet. Momentálně všichni makáme na autě a doufáme, že se nám ho podaří přes noc zprovoznit. Držte nám palce."
V čele soutěže mezitím Čagin znovu utěšeně boudoval náskok, následován Kabirovem a Nikolajevem, nicméně v závěru kabirov pořádně „protáhl krok“ nebo využil Čaginova zaváhání, vyhrál etapu a dostal se zpátky do čela soutěže. Nikolajev využil ztráty Aeše Lopraise a dostal se před něj o 1:10h na 3. místo, Aleš je čtvrtý, o 50 minut před Echterem. I přes značnou ztrátu v této 9. etapě je tak prozatím zachráněno slušné umístění
Etapa kolem Copiapó byla zároveň psolední na území Chile. Další den se soutěžící přesunou přes andský průsmyk Paso San Francisco do Argentiny, kde je následně čeká tradiční horká prověrka v bílých píscích ergu okolo Fiambaly.
Jakmile se nám posádka z Chile ozve, připravíme další informace.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.