Během volného dne, který byl na Dakaru včera, Guerlain Chicherit testoval svůj Mini Countryman, jenže nezvládl řízení a měl těžkou nehodu. Ze soutěže tak Francouz musel odstoupit.
Letošní dobrodružství na Dakaru pro pilota Mini, Guerlaina Chichrita, skončilo. Během testovací jízdy zničil vůz týmu X-raid při těžké nehodě. Jezdec utrpěl zranění hlavy a musel být vyšetřen lékaři. Transport do nemocnice však nebyl nutný. Nicméně škody na jeho Mini byly tak velké, že nemohly být opraveny. Znamená to tedy odstoupení posádky z letošního ročníku.
Šéf týmu X-raid, Sven Quandt, k tomu řekl: „Guerlain naštěstí není nijak vážně zraněn, ale auto šlo jednou nebo dvakrát přes střechu. Na opravu nemáme čas a mimo to nám chybí náhradní díly.“ Premiéra speciálu Mini na Dakaru tak má hořkou příchuť. Na začátku soutěže měl vůz problémy s brzdami a propadl se až na 78. místo. Chicherit a jeho navigátor Michel Perin nicméně bojovali až do šesté etapy, kterou zakončili jako průběžně devátí.
Nicméně dojet do cíle bylo hlavním cílem. „V prvním týdnu jsme měli problémy, ale to je Dakar. Zjistili jsme, že problémy s brzdami byly způsobeny nedostatečným chlazením,“ řekl Guerlain.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?