Ano, i takto se dá nazvat účast Zdeňka Sládka na 33. ročníku nejtěžší rallye světa.
Včerejší rychlostní zkouška a jeho řidičská chyba se mu stala osudnou. Druhá, 324 km měřená etapa, která vedla z Cordoby do San Miguel de Tucuman, se stala jeho noční můrou. Do 7 kontrolního bodu si vedli skvěle, tento bod projeli jako 49 a na prvního Sainze ztrácel 40 minut. Pak se ale Sládek dostal zhruba na 238 km, kde ho vynesla zatáčka, proletěl přes křoví, za kterým se objevily dva velké balvany, do kterých narazil. V té době chybělo Sládkovi zhruba 100 km do konce měřeného úseku.
Tento náraz měl na svědomí zranění Míly Janáčka, který byl stejně, jako Miroslav Zapletal vloni, převezen vrtulníkem s podezřením na poraněnou páteř, napřed do polní nemocnice v bivaku v San Miguel de Tucuman, poté do Buenos Aires, kde nyní čeká na výsledky vyšetření.
Po transportu Janáčka do nemocnice se Zdeněk Sládek pustil sám do opravy H3 EVO I. Vyměnil na něm kolo, po příjezdu posádky rychlé asistence MAN, ve složení Robert Randýsek Aleš Skříček, Roman Šiška, vyměnili ulomené řízení a rameno. Poté H3 EVO I po vlastní ose dojelo do bivaku.
H3 EVO I by bylo možné opravit tak, aby posádka Sládek – Janáček mohli pokračovat, ale jelikož byl Míla Janáček převezen do nemocnice, reglementy soutěže již neumožňují znovu pokračovat. Takže tímto skončila účast Extreme racing teamu Zdeňka Sládka a Míly Janáčka v H3 EVO I na nejtěžší rallye světa.
Celý asistenční tým OffroadSport, který zajišťoval servis Extreme racing teamu, uvažuje nad pokračováním v soutěži.
Diagnóza Miloslava Janáčka
Míla Janáček byl propuštěn z nemocnice se třemi zhmožděnými obratly a zítra odlétá do ČR. Zde jej čeká ještě kontrolní vyšetření a asi dva měsíce rehabilitací. Zdeněk Sládek pokračuje v závodě po asistenční trase.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?