Rychle začal - rychle skončil

sládek, zdeněk
sládek, zdeněk, foto: www.offroadsport.cz
Tomáš Urban 5. ledna 2011 16:38
Sdílej:

Ano, i takto se dá nazvat účast Zdeňka Sládka na 33. ročníku nejtěžší rallye světa.

Včerejší rychlostní zkouška a jeho  řidičská chyba se mu stala osudnou. Druhá, 324 km měřená etapa, která vedla z Cordoby do San Miguel de Tucuman, se stala jeho noční můrou. Do 7 kontrolního bodu si vedli skvěle, tento bod projeli jako 49 a na prvního Sainze ztrácel 40 minut. Pak se ale Sládek dostal zhruba na 238 km, kde ho vynesla zatáčka, proletěl přes křoví, za kterým se objevily dva velké balvany, do kterých narazil. V té době chybělo Sládkovi zhruba 100 km do konce měřeného úseku.

 Tento náraz měl na svědomí zranění Míly Janáčka, který byl stejně, jako Miroslav Zapletal vloni, převezen vrtulníkem s podezřením na poraněnou páteř, napřed do polní nemocnice v bivaku v San Miguel de Tucuman, poté do Buenos Aires, kde nyní čeká na výsledky vyšetření.

Po transportu Janáčka do nemocnice se Zdeněk Sládek pustil sám do opravy H3 EVO I. Vyměnil na něm kolo, po příjezdu posádky rychlé asistence MAN, ve složení Robert Randýsek Aleš Skříček, Roman Šiška, vyměnili ulomené řízení a rameno. Poté H3 EVO I po vlastní ose dojelo do bivaku.

H3 EVO I by bylo možné opravit tak, aby posádka Sládek – Janáček mohli pokračovat, ale jelikož byl Míla Janáček převezen do nemocnice, reglementy soutěže již neumožňují znovu pokračovat. Takže tímto skončila účast Extreme racing teamu Zdeňka Sládka a Míly Janáčka v H3 EVO I na nejtěžší rallye světa.

Celý asistenční tým OffroadSport, který zajišťoval servis Extreme racing teamu, uvažuje nad pokračováním v soutěži.

Diagnóza Miloslava Janáčka

Míla Janáček byl propuštěn z nemocnice se třemi zhmožděnými obratly a zítra odlétá do ČR. Zde jej čeká ještě kontrolní vyšetření a asi dva měsíce rehabilitací. Zdeněk Sládek pokračuje v závodě po asistenční trase.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.