Rychle začal - rychle skončil

sládek, zdeněk
sládek, zdeněk, foto: www.offroadsport.cz
Tomáš Urban 5. ledna 2011 16:38
Sdílej:

Ano, i takto se dá nazvat účast Zdeňka Sládka na 33. ročníku nejtěžší rallye světa.

Včerejší rychlostní zkouška a jeho  řidičská chyba se mu stala osudnou. Druhá, 324 km měřená etapa, která vedla z Cordoby do San Miguel de Tucuman, se stala jeho noční můrou. Do 7 kontrolního bodu si vedli skvěle, tento bod projeli jako 49 a na prvního Sainze ztrácel 40 minut. Pak se ale Sládek dostal zhruba na 238 km, kde ho vynesla zatáčka, proletěl přes křoví, za kterým se objevily dva velké balvany, do kterých narazil. V té době chybělo Sládkovi zhruba 100 km do konce měřeného úseku.

 Tento náraz měl na svědomí zranění Míly Janáčka, který byl stejně, jako Miroslav Zapletal vloni, převezen vrtulníkem s podezřením na poraněnou páteř, napřed do polní nemocnice v bivaku v San Miguel de Tucuman, poté do Buenos Aires, kde nyní čeká na výsledky vyšetření.

Po transportu Janáčka do nemocnice se Zdeněk Sládek pustil sám do opravy H3 EVO I. Vyměnil na něm kolo, po příjezdu posádky rychlé asistence MAN, ve složení Robert Randýsek Aleš Skříček, Roman Šiška, vyměnili ulomené řízení a rameno. Poté H3 EVO I po vlastní ose dojelo do bivaku.

H3 EVO I by bylo možné opravit tak, aby posádka Sládek – Janáček mohli pokračovat, ale jelikož byl Míla Janáček převezen do nemocnice, reglementy soutěže již neumožňují znovu pokračovat. Takže tímto skončila účast Extreme racing teamu Zdeňka Sládka a Míly Janáčka v H3 EVO I na nejtěžší rallye světa.

Celý asistenční tým OffroadSport, který zajišťoval servis Extreme racing teamu, uvažuje nad pokračováním v soutěži.

Diagnóza Miloslava Janáčka

Míla Janáček byl propuštěn z nemocnice se třemi zhmožděnými obratly a zítra odlétá do ČR. Zde jej čeká ještě kontrolní vyšetření a asi dva měsíce rehabilitací. Zdeněk Sládek pokračuje v závodě po asistenční trase.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?