Ano, i takto se dá nazvat účast Zdeňka Sládka na 33. ročníku nejtěžší rallye světa.
Včerejší rychlostní zkouška a jeho řidičská chyba se mu stala osudnou. Druhá, 324 km měřená etapa, která vedla z Cordoby do San Miguel de Tucuman, se stala jeho noční můrou. Do 7 kontrolního bodu si vedli skvěle, tento bod projeli jako 49 a na prvního Sainze ztrácel 40 minut. Pak se ale Sládek dostal zhruba na 238 km, kde ho vynesla zatáčka, proletěl přes křoví, za kterým se objevily dva velké balvany, do kterých narazil. V té době chybělo Sládkovi zhruba 100 km do konce měřeného úseku.
Tento náraz měl na svědomí zranění Míly Janáčka, který byl stejně, jako Miroslav Zapletal vloni, převezen vrtulníkem s podezřením na poraněnou páteř, napřed do polní nemocnice v bivaku v San Miguel de Tucuman, poté do Buenos Aires, kde nyní čeká na výsledky vyšetření.
Po transportu Janáčka do nemocnice se Zdeněk Sládek pustil sám do opravy H3 EVO I. Vyměnil na něm kolo, po příjezdu posádky rychlé asistence MAN, ve složení Robert Randýsek Aleš Skříček, Roman Šiška, vyměnili ulomené řízení a rameno. Poté H3 EVO I po vlastní ose dojelo do bivaku.
H3 EVO I by bylo možné opravit tak, aby posádka Sládek – Janáček mohli pokračovat, ale jelikož byl Míla Janáček převezen do nemocnice, reglementy soutěže již neumožňují znovu pokračovat. Takže tímto skončila účast Extreme racing teamu Zdeňka Sládka a Míly Janáčka v H3 EVO I na nejtěžší rallye světa.
Celý asistenční tým OffroadSport, který zajišťoval servis Extreme racing teamu, uvažuje nad pokračováním v soutěži.
Diagnóza Miloslava Janáčka
Míla Janáček byl propuštěn z nemocnice se třemi zhmožděnými obratly a zítra odlétá do ČR. Zde jej čeká ještě kontrolní vyšetření a asi dva měsíce rehabilitací. Zdeněk Sládek pokračuje v závodě po asistenční trase.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.