Zdeněk Sládek i Robert Randýsek v cíli první etapy.
Zdeněk Sládek s Mílou Janáčkem odjeli dnes 222 ostrých kilometrů ve zbrusu novém speciálu H3 EVO I. Do měřených úseků vystartovali z 136 pozice ve 14:54:30 ( 18:54:30 SEČ). Prvním kontrolním bodem projeli v čase 01:46:14, který mu přinesl neuvěřitelné 46 místo. Druhý bod se vyznačoval časem 02:38:14 a pozicí 51, třetí bod 03:05:06 s pozicí 53. Rychlostní zkoušku celkově zvládli za 03:06:36, za což jim náleží 54 místo ze 127 aut.
Posádka asistenčního kamionu MAN 4x4 v čele s Robertem Randýskem se pustili do svých prvních ostrých kilometrů na letošním 33. ročníku DAKARu z 52. pozice v 16:23:00 (20:23:00 SEČ). Zatím z výsledků organizátorů je jasné, že dojeli k prvnímu kontrolnímu bodu v čase 01:59:22 na famózním 26. místě. Druhý kontrolní bod znamenal pro posádku MANu 25. místo s časem 02:58:38 a třetí 23. pozici s časem 03:26:06. Výsledek této etapy není ještě znám, doufáme, že Robert Randýsek bude v tomto tempu pokračovat i nadále.
Fotogalerie www.offroadsport.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?