Soutěž mezi Petrohradem na severu a Soči na jihu začala v sobotu. Celkem na soutěžící čeká okolo čtyř tisíc kilometrů, z nich 2014 je měřených. Číslovka poukazující na to, že v roce 2014 bude Soči hostit zimní olypiádu. Po polovině soutěže je již jisté, že vozy VW budou konkurenci hledat jen těžko.
V kategorii automobilů se podle očekáváví ujal vedoucí role tovární tým Volkswagen. Modré tovární speciály kralovali už v první etapě vedoucí na trase mezi Petrohradem a Straja Russa. Na necelých devadesáti ostrých kilometrech byl nejrychlejší De Villiers, v závěsu za ním Al-Attiyah. Krásný třetí čas o dvě minuty rychlejší před Sainzem zajel domácí Boris Gadasin.
Tři sta třicet šes kilometrů měřeného testu bylo na všechny zúčastněné nachystáno pro nedělní druhou etapu. Etapě nevédil nikdo jiný, než německé tovární vozy. V lepším světle se ale ukázal Sainz, který etapu vyhrál a po druhé etapě se dostal do vedení. V pořadí etapy jej následovali Al-Attiyah, Miller a De Villiers. Hodně si polepšil zejména Miller, který po ztrátě půl hodiny v první etapě vystoupal k až na osmé místo průběžné klasifikace. Devět a půl minuty ztratil na Sainze pátý Gadasin, šestým časem stoupal pořadím vzhůru suverén německého rallyového šampionátu Matthias Kahle. Českému zástupci Peteru Mikulovi s Toyotou patřilo průběžné 29. místo.
Třetí etapa, 218 km na trase Vjazma – Lipeck trochu srovnala rozestupy prvních třech průběžného pořadí. Etapovým vítězstvím se propracoval na druhé místo De Villiers, který se dostal průběžné klasifikaci na stejný čas jako Al-Attiyah. Tomu patřil v etapě až třetí čas za Sainzem.
Včerejší čtvrtou etapou Silk Way Rally uzavřela svoji první polovinu. Tři sta dva kilometrů mezi Lipeckem a Volgogradem jistě nepotěšila ruské diváky. Třicátý sedmý kilometr této etapy totiž vystavil stop dosud krásně jedoucímu Rusovi Borisi Gadasinu. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, vůz však doznal velkých poškození a bylo po nadějích. Problém potkal i Al-Attiyaha v podobně menšího defektu. Oprava přímo na trati sice znamenala drobné zdržení, ale i tak zajel Katařan třetí nejrychlejší čas.
Pořadí po polovině soutěže ukazuje následující tabulka. Etapovým vítězstvím překonal v průběžném hodnocení De Villiers dosud vedoucího Sainze. České posádce Mikula Novák zatím patří průběžné 28. místo.
Pořadí po 4. etapě
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. De Villiers / von Zitzewitz Volkswagen 7:47:23 --- 2. Sainz / Cruz Senra Volkswagen +1:35 3. Al-Attiyah / Gottschalk Volkswagen +6:33 4. Miller / Pitchford Volkswagen +38:30 5. Kahle / Schuenemann SMG +1:23:16 6. Maronenko / Lebedev Nissan +1:35:00 7. Kuznětsov / Nešin Mitsubishi +1:48:23 8. Vanagas / Jurgelenas OSC +2:12:07 9. Žapajev / Kuzmič UAZ +2:26:34 28. Mikula / Novák Toyota +11:12:26
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.