Soutěž mezi Petrohradem na severu a Soči na jihu začala v sobotu. Celkem na soutěžící čeká okolo čtyř tisíc kilometrů, z nich 2014 je měřených. Číslovka poukazující na to, že v roce 2014 bude Soči hostit zimní olypiádu. Po polovině soutěže je již jisté, že vozy VW budou konkurenci hledat jen těžko.
V kategorii automobilů se podle očekáváví ujal vedoucí role tovární tým Volkswagen. Modré tovární speciály kralovali už v první etapě vedoucí na trase mezi Petrohradem a Straja Russa. Na necelých devadesáti ostrých kilometrech byl nejrychlejší De Villiers, v závěsu za ním Al-Attiyah. Krásný třetí čas o dvě minuty rychlejší před Sainzem zajel domácí Boris Gadasin.
Tři sta třicet šes kilometrů měřeného testu bylo na všechny zúčastněné nachystáno pro nedělní druhou etapu. Etapě nevédil nikdo jiný, než německé tovární vozy. V lepším světle se ale ukázal Sainz, který etapu vyhrál a po druhé etapě se dostal do vedení. V pořadí etapy jej následovali Al-Attiyah, Miller a De Villiers. Hodně si polepšil zejména Miller, který po ztrátě půl hodiny v první etapě vystoupal k až na osmé místo průběžné klasifikace. Devět a půl minuty ztratil na Sainze pátý Gadasin, šestým časem stoupal pořadím vzhůru suverén německého rallyového šampionátu Matthias Kahle. Českému zástupci Peteru Mikulovi s Toyotou patřilo průběžné 29. místo.
Třetí etapa, 218 km na trase Vjazma – Lipeck trochu srovnala rozestupy prvních třech průběžného pořadí. Etapovým vítězstvím se propracoval na druhé místo De Villiers, který se dostal průběžné klasifikaci na stejný čas jako Al-Attiyah. Tomu patřil v etapě až třetí čas za Sainzem.
Včerejší čtvrtou etapou Silk Way Rally uzavřela svoji první polovinu. Tři sta dva kilometrů mezi Lipeckem a Volgogradem jistě nepotěšila ruské diváky. Třicátý sedmý kilometr této etapy totiž vystavil stop dosud krásně jedoucímu Rusovi Borisi Gadasinu. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, vůz však doznal velkých poškození a bylo po nadějích. Problém potkal i Al-Attiyaha v podobně menšího defektu. Oprava přímo na trati sice znamenala drobné zdržení, ale i tak zajel Katařan třetí nejrychlejší čas.
Pořadí po polovině soutěže ukazuje následující tabulka. Etapovým vítězstvím překonal v průběžném hodnocení De Villiers dosud vedoucího Sainze. České posádce Mikula Novák zatím patří průběžné 28. místo.
Pořadí po 4. etapě
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. De Villiers / von Zitzewitz Volkswagen 7:47:23 --- 2. Sainz / Cruz Senra Volkswagen +1:35 3. Al-Attiyah / Gottschalk Volkswagen +6:33 4. Miller / Pitchford Volkswagen +38:30 5. Kahle / Schuenemann SMG +1:23:16 6. Maronenko / Lebedev Nissan +1:35:00 7. Kuznětsov / Nešin Mitsubishi +1:48:23 8. Vanagas / Jurgelenas OSC +2:12:07 9. Žapajev / Kuzmič UAZ +2:26:34 28. Mikula / Novák Toyota +11:12:26
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.