Soutěž mezi Petrohradem na severu a Soči na jihu začala v sobotu. Celkem na soutěžící čeká okolo čtyř tisíc kilometrů, z nich 2014 je měřených. Číslovka poukazující na to, že v roce 2014 bude Soči hostit zimní olypiádu. Po polovině soutěže je již jisté, že vozy VW budou konkurenci hledat jen těžko.
V kategorii automobilů se podle očekáváví ujal vedoucí role tovární tým Volkswagen. Modré tovární speciály kralovali už v první etapě vedoucí na trase mezi Petrohradem a Straja Russa. Na necelých devadesáti ostrých kilometrech byl nejrychlejší De Villiers, v závěsu za ním Al-Attiyah. Krásný třetí čas o dvě minuty rychlejší před Sainzem zajel domácí Boris Gadasin.
Tři sta třicet šes kilometrů měřeného testu bylo na všechny zúčastněné nachystáno pro nedělní druhou etapu. Etapě nevédil nikdo jiný, než německé tovární vozy. V lepším světle se ale ukázal Sainz, který etapu vyhrál a po druhé etapě se dostal do vedení. V pořadí etapy jej následovali Al-Attiyah, Miller a De Villiers. Hodně si polepšil zejména Miller, který po ztrátě půl hodiny v první etapě vystoupal k až na osmé místo průběžné klasifikace. Devět a půl minuty ztratil na Sainze pátý Gadasin, šestým časem stoupal pořadím vzhůru suverén německého rallyového šampionátu Matthias Kahle. Českému zástupci Peteru Mikulovi s Toyotou patřilo průběžné 29. místo.
Třetí etapa, 218 km na trase Vjazma – Lipeck trochu srovnala rozestupy prvních třech průběžného pořadí. Etapovým vítězstvím se propracoval na druhé místo De Villiers, který se dostal průběžné klasifikaci na stejný čas jako Al-Attiyah. Tomu patřil v etapě až třetí čas za Sainzem.
Včerejší čtvrtou etapou Silk Way Rally uzavřela svoji první polovinu. Tři sta dva kilometrů mezi Lipeckem a Volgogradem jistě nepotěšila ruské diváky. Třicátý sedmý kilometr této etapy totiž vystavil stop dosud krásně jedoucímu Rusovi Borisi Gadasinu. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, vůz však doznal velkých poškození a bylo po nadějích. Problém potkal i Al-Attiyaha v podobně menšího defektu. Oprava přímo na trati sice znamenala drobné zdržení, ale i tak zajel Katařan třetí nejrychlejší čas.
Pořadí po polovině soutěže ukazuje následující tabulka. Etapovým vítězstvím překonal v průběžném hodnocení De Villiers dosud vedoucího Sainze. České posádce Mikula Novák zatím patří průběžné 28. místo.
Pořadí po 4. etapě
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. De Villiers / von Zitzewitz Volkswagen 7:47:23 --- 2. Sainz / Cruz Senra Volkswagen +1:35 3. Al-Attiyah / Gottschalk Volkswagen +6:33 4. Miller / Pitchford Volkswagen +38:30 5. Kahle / Schuenemann SMG +1:23:16 6. Maronenko / Lebedev Nissan +1:35:00 7. Kuznětsov / Nešin Mitsubishi +1:48:23 8. Vanagas / Jurgelenas OSC +2:12:07 9. Žapajev / Kuzmič UAZ +2:26:34 28. Mikula / Novák Toyota +11:12:26
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.