Soutěž mezi Petrohradem na severu a Soči na jihu začala v sobotu. Celkem na soutěžící čeká okolo čtyř tisíc kilometrů, z nich 2014 je měřených. Číslovka poukazující na to, že v roce 2014 bude Soči hostit zimní olypiádu. Po polovině soutěže je již jisté, že vozy VW budou konkurenci hledat jen těžko.
V kategorii automobilů se podle očekáváví ujal vedoucí role tovární tým Volkswagen. Modré tovární speciály kralovali už v první etapě vedoucí na trase mezi Petrohradem a Straja Russa. Na necelých devadesáti ostrých kilometrech byl nejrychlejší De Villiers, v závěsu za ním Al-Attiyah. Krásný třetí čas o dvě minuty rychlejší před Sainzem zajel domácí Boris Gadasin.
Tři sta třicet šes kilometrů měřeného testu bylo na všechny zúčastněné nachystáno pro nedělní druhou etapu. Etapě nevédil nikdo jiný, než německé tovární vozy. V lepším světle se ale ukázal Sainz, který etapu vyhrál a po druhé etapě se dostal do vedení. V pořadí etapy jej následovali Al-Attiyah, Miller a De Villiers. Hodně si polepšil zejména Miller, který po ztrátě půl hodiny v první etapě vystoupal k až na osmé místo průběžné klasifikace. Devět a půl minuty ztratil na Sainze pátý Gadasin, šestým časem stoupal pořadím vzhůru suverén německého rallyového šampionátu Matthias Kahle. Českému zástupci Peteru Mikulovi s Toyotou patřilo průběžné 29. místo.
Třetí etapa, 218 km na trase Vjazma – Lipeck trochu srovnala rozestupy prvních třech průběžného pořadí. Etapovým vítězstvím se propracoval na druhé místo De Villiers, který se dostal průběžné klasifikaci na stejný čas jako Al-Attiyah. Tomu patřil v etapě až třetí čas za Sainzem.
Včerejší čtvrtou etapou Silk Way Rally uzavřela svoji první polovinu. Tři sta dva kilometrů mezi Lipeckem a Volgogradem jistě nepotěšila ruské diváky. Třicátý sedmý kilometr této etapy totiž vystavil stop dosud krásně jedoucímu Rusovi Borisi Gadasinu. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, vůz však doznal velkých poškození a bylo po nadějích. Problém potkal i Al-Attiyaha v podobně menšího defektu. Oprava přímo na trati sice znamenala drobné zdržení, ale i tak zajel Katařan třetí nejrychlejší čas.
Pořadí po polovině soutěže ukazuje následující tabulka. Etapovým vítězstvím překonal v průběžném hodnocení De Villiers dosud vedoucího Sainze. České posádce Mikula Novák zatím patří průběžné 28. místo.
Pořadí po 4. etapě
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. De Villiers / von Zitzewitz Volkswagen 7:47:23 --- 2. Sainz / Cruz Senra Volkswagen +1:35 3. Al-Attiyah / Gottschalk Volkswagen +6:33 4. Miller / Pitchford Volkswagen +38:30 5. Kahle / Schuenemann SMG +1:23:16 6. Maronenko / Lebedev Nissan +1:35:00 7. Kuznětsov / Nešin Mitsubishi +1:48:23 8. Vanagas / Jurgelenas OSC +2:12:07 9. Žapajev / Kuzmič UAZ +2:26:34 28. Mikula / Novák Toyota +11:12:26
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?