Silk Way:I po druhé etapě udržuje Aleš Loprais solidní 5. místo

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 12. září 2010 22:00
Sdílej:

I druhé dějství Silk Way Rally znamenalo urputnou bitvu, v obou speciálkách skončil Aleš Loprais pátý a tato pozice mu patří i v celkovém pořadí.

Druhá etapa ze Staré Russi do Vjazmy byla další bitvou na ostří nože. Domácí „sborná“ nasadila za to znovu vzala a snažit se držet ruských jezdců znamenalo jet naplno, ale také velmi obezřetně. První etapu v mezinároodním závodě vyhrál domácí Eduard Nikolajev, s tím, že Čagin s Kabirovem mu skončili nalepení na zadní stěně kamionu. Rozdíly v celkovém pořadí jsou však zcela nepatrné, a tak byla druhá etapa spíše místem, kde šlo o to, neudělat zbytečnou chybu.

Potvrzují to i Alešova slova po dojezdu: „První část speciálky byla neskutečně technická, velmi podmáčená a blátivá, navíc se jela v lese. Velmi kluzký povrch znamenal velkou náročnost na dávkování tempa a přesnost průjezdů, protože pochopitelně nikdo nechtěl ztratit moc času, každá chyba ale mohla znamenat citelnou ztrátu. Druhý speciální úsek byl dlouhý jen 68 kilometrů, ale celý se jel na top speed po rovinkách, v táhlých zatáčkách, které se jely ve vysokém tempu powerslidem. I zde platilo, že čas byl drahý, ale chyba by byla mnohem dražší, kdyby kamion v takové rychlosti někde ‚zakopl‘ při nějakém bočním sunu. S Franzem Echterem, kterému jeho superprod jede skutečně skvěle, honíme domácí sbornou, ale je jich moc a jsou doma. Uvidíme, kdo vydrží nejdál, nasadili totiž pekelné tempo.“ Celkově zůstává Aleš pátý, ale vteřinové vzájemné odstupy s Echterem a Mardějevem v téhle fázi soutěže nemohou ještě nic znamenat.

Do etapy úspěšně odstartovaly i oba kamiony týmu de Rooy – Vilův stroj vizuálně nevypadá po extempore na boku z první etapy příliš poničen a Duisters dojel v etapě osmý. Vila Roca je však pouštním specialistou a jeho chvíle pravděpodobně teprve přijdou. Z tábora Loprais Tatra Teamu nezaznívají žádné nářky ohledně možných technických problémů, vůz funguje dobře a stejně tak i spolupráce závodní posádky. Znovu platí, že skutečný závod začne až čtvrtou etapou do Volgogradu, kdy už přijdou na řadu písky a později i duny Kalmikijské pouště. Teprve pouštní podmínky budou znamenat skutečné přeskupení sil s citelnými časovými rozestupy. V rychlostních etapách, jako byla ta druhá, totiž nelze mnoho času získat, zato však jde hodně ztratit.

Sledujte sestřihy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport, kanále Slovenské televize STV3 a krátká denní summary i na stránkách soutěže www.silkwayrally.com. Objevují se tam vždy ve večerních hodinách.

Celkové pořadí po 2 etapách: 1.Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS  Kamaz 4326-9 02:27:032.Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS  Kamaz 4326-9 +0:01:343.Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS  Kamaz 4326 +0:03:104.Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D  MAN TGS 18.480 +0:09:015.Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK  Tatra 815 4x4 +0:09:066.Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:09:497.Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS  Kamaz 4326-9 +0:20:168.Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL  MAN TGA 18.480 +0:27:249.Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS  MAN TGA 18.480 +0:29:1610.Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B/NL  MAN TGA 18.480 +0:34:56 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?