I druhé dějství Silk Way Rally znamenalo urputnou bitvu, v obou speciálkách skončil Aleš Loprais pátý a tato pozice mu patří i v celkovém pořadí.
Druhá etapa ze Staré Russi do Vjazmy byla další bitvou na ostří nože. Domácí „sborná“ nasadila za to znovu vzala a snažit se držet ruských jezdců znamenalo jet naplno, ale také velmi obezřetně. První etapu v mezinároodním závodě vyhrál domácí Eduard Nikolajev, s tím, že Čagin s Kabirovem mu skončili nalepení na zadní stěně kamionu. Rozdíly v celkovém pořadí jsou však zcela nepatrné, a tak byla druhá etapa spíše místem, kde šlo o to, neudělat zbytečnou chybu.
Potvrzují to i Alešova slova po dojezdu: „První část speciálky byla neskutečně technická, velmi podmáčená a blátivá, navíc se jela v lese. Velmi kluzký povrch znamenal velkou náročnost na dávkování tempa a přesnost průjezdů, protože pochopitelně nikdo nechtěl ztratit moc času, každá chyba ale mohla znamenat citelnou ztrátu. Druhý speciální úsek byl dlouhý jen 68 kilometrů, ale celý se jel na top speed po rovinkách, v táhlých zatáčkách, které se jely ve vysokém tempu powerslidem. I zde platilo, že čas byl drahý, ale chyba by byla mnohem dražší, kdyby kamion v takové rychlosti někde ‚zakopl‘ při nějakém bočním sunu. S Franzem Echterem, kterému jeho superprod jede skutečně skvěle, honíme domácí sbornou, ale je jich moc a jsou doma. Uvidíme, kdo vydrží nejdál, nasadili totiž pekelné tempo.“ Celkově zůstává Aleš pátý, ale vteřinové vzájemné odstupy s Echterem a Mardějevem v téhle fázi soutěže nemohou ještě nic znamenat.
Do etapy úspěšně odstartovaly i oba kamiony týmu de Rooy – Vilův stroj vizuálně nevypadá po extempore na boku z první etapy příliš poničen a Duisters dojel v etapě osmý. Vila Roca je však pouštním specialistou a jeho chvíle pravděpodobně teprve přijdou. Z tábora Loprais Tatra Teamu nezaznívají žádné nářky ohledně možných technických problémů, vůz funguje dobře a stejně tak i spolupráce závodní posádky. Znovu platí, že skutečný závod začne až čtvrtou etapou do Volgogradu, kdy už přijdou na řadu písky a později i duny Kalmikijské pouště. Teprve pouštní podmínky budou znamenat skutečné přeskupení sil s citelnými časovými rozestupy. V rychlostních etapách, jako byla ta druhá, totiž nelze mnoho času získat, zato však jde hodně ztratit.
Sledujte sestřihy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport, kanále Slovenské televize STV3 a krátká denní summary i na stránkách soutěže www.silkwayrally.com. Objevují se tam vždy ve večerních hodinách.
Celkové pořadí po 2 etapách: 1.Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 02:27:032.Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326-9 +0:01:343.Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:03:104.Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGS 18.480 +0:09:015.Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:09:066.Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:09:497.Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:20:168.Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL MAN TGA 18.480 +0:27:249.Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:29:1610.Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B/NL MAN TGA 18.480 +0:34:56
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?