I druhé dějství Silk Way Rally znamenalo urputnou bitvu, v obou speciálkách skončil Aleš Loprais pátý a tato pozice mu patří i v celkovém pořadí.
Druhá etapa ze Staré Russi do Vjazmy byla další bitvou na ostří nože. Domácí „sborná“ nasadila za to znovu vzala a snažit se držet ruských jezdců znamenalo jet naplno, ale také velmi obezřetně. První etapu v mezinároodním závodě vyhrál domácí Eduard Nikolajev, s tím, že Čagin s Kabirovem mu skončili nalepení na zadní stěně kamionu. Rozdíly v celkovém pořadí jsou však zcela nepatrné, a tak byla druhá etapa spíše místem, kde šlo o to, neudělat zbytečnou chybu.
Potvrzují to i Alešova slova po dojezdu: „První část speciálky byla neskutečně technická, velmi podmáčená a blátivá, navíc se jela v lese. Velmi kluzký povrch znamenal velkou náročnost na dávkování tempa a přesnost průjezdů, protože pochopitelně nikdo nechtěl ztratit moc času, každá chyba ale mohla znamenat citelnou ztrátu. Druhý speciální úsek byl dlouhý jen 68 kilometrů, ale celý se jel na top speed po rovinkách, v táhlých zatáčkách, které se jely ve vysokém tempu powerslidem. I zde platilo, že čas byl drahý, ale chyba by byla mnohem dražší, kdyby kamion v takové rychlosti někde ‚zakopl‘ při nějakém bočním sunu. S Franzem Echterem, kterému jeho superprod jede skutečně skvěle, honíme domácí sbornou, ale je jich moc a jsou doma. Uvidíme, kdo vydrží nejdál, nasadili totiž pekelné tempo.“ Celkově zůstává Aleš pátý, ale vteřinové vzájemné odstupy s Echterem a Mardějevem v téhle fázi soutěže nemohou ještě nic znamenat.
Do etapy úspěšně odstartovaly i oba kamiony týmu de Rooy – Vilův stroj vizuálně nevypadá po extempore na boku z první etapy příliš poničen a Duisters dojel v etapě osmý. Vila Roca je však pouštním specialistou a jeho chvíle pravděpodobně teprve přijdou. Z tábora Loprais Tatra Teamu nezaznívají žádné nářky ohledně možných technických problémů, vůz funguje dobře a stejně tak i spolupráce závodní posádky. Znovu platí, že skutečný závod začne až čtvrtou etapou do Volgogradu, kdy už přijdou na řadu písky a později i duny Kalmikijské pouště. Teprve pouštní podmínky budou znamenat skutečné přeskupení sil s citelnými časovými rozestupy. V rychlostních etapách, jako byla ta druhá, totiž nelze mnoho času získat, zato však jde hodně ztratit.
Sledujte sestřihy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport, kanále Slovenské televize STV3 a krátká denní summary i na stránkách soutěže www.silkwayrally.com. Objevují se tam vždy ve večerních hodinách.
Celkové pořadí po 2 etapách: 1.Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 02:27:032.Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326-9 +0:01:343.Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:03:104.Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGS 18.480 +0:09:015.Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:09:066.Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:09:497.Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:20:168.Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL MAN TGA 18.480 +0:27:249.Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:29:1610.Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B/NL MAN TGA 18.480 +0:34:56
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?