Silk Way Rally podruhé a na nové trase mezi Petrohradem a Sočí. Aleš Loprais v ní bude jediným českým pilotem kamionu.
Loprais Tatra Team se po návratu z Dakaru 2010 dal do tvrdé práce, protože pracoval na dvou projektech najednou. Prvním je zásadnější evoluce stávajícího typu závodní Tatry 815, jejíž výsledek vyráží do boje právě nyní na Silk Way Rally, druhým postupná kompletace zcela nového kapotového speciálu, jehož koncepce bude znamenat další výrazný vývojový krok."Zapracovali jsme na zlepšení snad ve všech ohledech. Vůz je výkonnější, lépe akceleruje a výkonová špička dosahuje až 1000 koní. Podstatné je ale i to, že je proti typu z posledního Dakaru o 500 kilo lehčí. Dosáhli jsme toho promyšlenými váhovými úsporami a také stavbou zcela nové nástavby, kterou jsme vytvořili ve vlastních dílnách a použili na ní nové materiály. Zásadně jsme pokročili i při obsáhlých testech jízdních vlastností, nový vůz se chová mnohem klidněji a řadahostů při ostrém testování měla pocit, že je vůz subjektivně pomalejší, ale stopky je utvrdily o opaku. Jiné je i rozložení vah a i zde máme poctivě odzkoušeno několik režimů, vzhledem k odlišnému umístění palivové nádrže než u předešlého vozu. Je to nejlepší a nejrychlejší auto, jaké jsme dosud vyvinuli, a budeme se snažit pochopitelně tohle všechno zúročit ve vlastním závodě," říká Aleš Loprais.
Závod samotný je snad nejzásadnější ostrou prověrkou před Dakarem 2011, který se pojede v Jižní Americe. V osmi etapách bez dne volna se soutěžící přesunou z petrohradského přístavu na jih do Soči, dějiště zimní olympiády 2014. Soutěž má velkou podporu premiéra Putina a zřejmě má o budoucnost postaráno minimálně právě do roku 2014, dá se zároveň i očekávat, že i v příštích letech bude cíl umístěn v Soči. Přestože předešlé transkontinentální maratóny, konané na území evropského Ruska, se nesly ve znamení spíše bahnitých nezáživných etap, při Silk way Rally slibujíředitelé soutěže Semjon Jakubov a Sergej Girja řadu písčitých a stepních úseků, jejichž množství a kvalita má prý být až překvapivá.Tým vyráží do Petrohradu v následujícím složení:Závodní speciál Tatra 815 4x4:Aleš Loprais - pilotMilan Holáň - mechanik, technický lídr týmuJaro Miškolci - navigátorV bivacích, umístěných vždy na letištích, bude závodní posádce tvořit zázemídoprovodná Tatra 815 4x4, zvaná Filharmonie, s posádkou mechaniků:Radim PustějovskýLuboš KýpeťJaromír HalfarMediální a koordinační spojkou bude tradiční Nissan Navara, řízený Karlem Lopraisem,jeho bratrem Milanem jako týmovým koordinátorem a známým fotografem a dobrodruhemJaroslavem Jindrou."Víme, že konkurence bude obzvlášť tvrdá a i když vyrážíme do boje proti továrním sestavám jako malý rodinný tým, nevzdáváme se, máme pro závodění velké srdíčko. Zároveň jsme poctivě makali na vývoji závodního vozu, aby šel s dobou, ten současný je snad nejblíže absolutní špičce. Také víme, že není lepšího testu na Dakar než závodní prověrky v konfrontaci s těmi nejlepšími v naší kategorii, a toho se nám v Rusku dostane hojně," uzavírá Aleš Loprais.
Startovní listina byla už zveřejněna a v kategorii kamionů čítá celkem 16 posádek. Pořádný rozpis etap bude teprve oznámen. Již nyní jeale jisté, že domácí Kamaz nasazuje do rallye hned sedmičku ostrých kamionů a jasné vítězství bere téměř jako politický úkol. Šestinásobný dakarský vítěz Vladimir Čagin zároveň představí další evoluci závodního speciálu. Dvojnásobný dakarský šampion Firdaus Kabirov i tradiční sprintující domestik Ilgizar Mardějev pojedou se stejnými kamiony, jaké měli při letošním Dakaru. Kamaz nasazuje do boje i mladé jezdce, jakousi kamazovskou juniorku, ovšem už se zkušenostmi z Dakaru. Nadějný Eduard Nikolajev dostane kdispozici vítězné Čaginovo dakarské auto z letošního ledna, Andrej Karginov pak loňský Nikolajevův vývojový speciál s motorem Cummins. Třetím mladicem je Ajrat Mardějev, který stejně jako novinářská posádka sedmého kamionu pojede s dřívějším typem Kamazu z roku 2007.Kamazu se kromě Aleše Lopraise postaví i tým de Rooy, ke zklamání všech však bez svého lídra Gerarda de Rooye, který se ještě šetří po zranění zad a uvidíme jej pravděpodobně až na Dakaru. Prapor týmu tak bude třímat jeho nový kolega, známý španělský harcovník Pep Vila Roca, zezadu jištěný tradičním domestikem Hugo Duistersem. Velmi solidní výkon lze očekávat od Franze Echtera se speciálem MAN, přičemž Echter se objeví i ve znovuobnoveném továrním týmu na následujícím Dakaru. S dřívějším Vilovým kamionem Mercedes se představí zkušený Španěl Oliveras, za zmínku stojí i Němec Behringer s MANem nebo Rus Jakov Mechtijev se stejným vozem. Absolutní novinkou je premiérová soutěžní účast továrně připraveného kamionu běloruské značky MAZ, zatím jen v jednom exempláři, ale na Dakaru, kdo ví...Startovní číslo Aleše Lopraise je 202.Tým vyráží do Petrohradu přes Polsko a Pobaltí v noci 6. září. O 5 dnů později už absolvuje první ostrou etapu. Silk Way Rally bude ve svých denních summary vysílat televizní stanice Eurosport a také Slovenská televize na kanálu STV3.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.