Rally Legend, která se každoročně koná v San Marinu, byla první, kde se před nadšenými davy fanoušků každoročně představují legendární soutěžní vozy nedávné minulosti. V letošním roce se v Itálii chystá obdoba této akce pod názvem Tuscan Rally 2010 a odstartuje již v druhé polovině března.
Nová soutěž výhradně pro soutěžní vozy postavené v rozmezí let 1970 – 1992 s výjimkami pro mimořádně zajímavé modely do roku výroby 1996 se odehraje na šotolinových tratích v Toskánsku, totožných s těmi, na kterých se v minulosti soutěžilo při světové soutěži Rally Sanremo.Legendární speciály by se měli představit na rychlostních zkouškách, které byly ozdobou rally Sanrema, na kterých slavil své největší úspěchy i trojnásobný vítěz této soutěže Massimo „Miki“ Biasion. A právě dvojnásobný mistr světa stojí za zrodem této akce, která se uskuteční v Montalcinu (Siena) 19. – 21. března 2010. Více informací na www.tuscanrewid.com.
Předběžný harmonogram soutěžePátek: 19. 3. 2010 - 9:30 – 12:30 ShakedownSobota: 20. 3. 2010 – 10:00 – 18:00 První etapaNeděle: 21. 3. 2010 – 10:00 – 15:20 Druhá etapa
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?