Valentino Rossi a Marcus Gronholm, dva mistři světa z rozdílných motoristických disciplín se proti sobě postaví na start letošního ročníku Monza Rally Show.
Seveřan usedne do cocpitu Subaru Impreza WRC a „božský“ Valentino, vítěz tohoto podniku z let 2006 – 2007 do osvědčeného Fordu Focus WRC. 27. – 29. listopadu budou bavit diváky na okruhu v Monze nejen tito dva mistři světa, ale i další věhlasná jména motocyklového a automobilového sportu.
Za zmínku stojí účast čtyřnásobného vítěze Monza Rally Show Rinalda „Dinda“ Capella, který bude bojovat s „mistrovským“ Citroenem C4 WRC. Druhou C4 představí Felice Ré a dvě mladší „sestřičky“, Xsary WRC, Alessandro Caffi a Mirco Virág. Stejný vůz jako Rossi, budou po okruhu vodit Mauro Trentin a další zástupce motoGP Marco Simoncelli. Domácí značku Fiat bude zastupovat Luca Rossetti s Abarthem Grande Punto S2000 a další dva vozy S2000 představí Paolo Andreucci a Andrea Dallavilla oba Peugeot 207 S2000. Francouzskou značku budou zastupovat ještě Luigi a Fabricio Fontana či Alesandro Perico, všichni Peugeot 206 WRC. Za volant novější 307 WRC usednou Tobia Cavallini a Corrado Fontana. Subaru, značka, o které jsme přinesli první díl našeho seriálu, nebude zastoupena jen jedním speciálem s Marcusem Gronholmem za volantem, ale další dvě WRC od japonské značky představí Fabio Babini a Andrea Navarra. Na startu bude mít zastoupení i Česká republika v podobě účasti mladoboleslavské Škody Fabia WRC, za jejíž volant usedne Piero Longi.
Promo video k letošnímu ročníku Monza Rally Show.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?