Estonský soutěžák Makko Märtin se vrátil za volant soutěžního Fordu. Tentokrát to nebylo za volantem vozu WRC, ale za volantem Fordu Fiesta R2.
Märtin přijal nabídku M-Sportu na první asfaltový test nového vozu mimo britské ostrovy. Test se odehrál ve Španělsku a Märtin seznámení s novou fiestou komentoval slovy: "Navzdory tomu, že je auto malé, je velmi rychlé a hravé. Je lehké a má 163 koní, což je velmi dobré,"."Auto je o 120kg lehčí než předchozí fiesta skupiny N a proto můžete jít daleko později na brzdy. Auto je velmi stabilní. S převodovkou Sadev se dobře řadí a můžete mít plyn stále na podlaze," dodal Märtin.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?