SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Dani Sordo má svoji nejoblíbenější zkoušku přímo u něj doma, tedy ve Španělsku. Dokonce vloni tato zkouška účastníky šampionátu na Rally Catalunya přivítala.
La Mussara, 20 kilometrový test, který vloni otevíral Rally Catalunya, je tou nejoblíbenější zkouškou Daniho Sorda na celém světě. Má pro to dobrý důvod, La Mussara je klasickou zkouškou pro Katalánsko a je to obrovská výzva jak pro jezdce, tak i pro techniku. Dani Sordo o ní vypráví: „Tato zkouška je na mé domácí rally, takže je to obvykle příjemné, zde startovat, ačkoliv můj domov je momentálně tak šest hodin jízdy odtud. Mám rád celou Rally Catalunya, ale tahle zkouška je opravdu dobrá. Není to jednoduché, můžete zde ale cutovat zatáčky.“
Dani Sordo nejradějí závodí na asfaltu, nejlépe doma ve Španělsku.
„Obvykle jsou ve Španělsku cesty docela široké, což je pěkné a velmi rychlé. Ale tato zkouška je úzká, záludná a hodně těžká, musíte se zde opravdu hodně snažit. Další dobrou věcí je přítlak, který získáváte z povrchu, to znamená, že se můžete do pneumatik opravdu opřít,“ říká dvojka Citroënu. „Na této zkoušce se cítím velmi dobře, ale všeobecně mám rád všechny asfaltové cesty. Začalo to už hodně dávno, ještě když jsem byl mladší a jezdil jsem s motokárou na dráze. Hodně jsem se toho o jízdě na asfaltu naučil,“ zakončil Dani Sordo.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.