SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Dani Sordo má svoji nejoblíbenější zkoušku přímo u něj doma, tedy ve Španělsku. Dokonce vloni tato zkouška účastníky šampionátu na Rally Catalunya přivítala.
La Mussara, 20 kilometrový test, který vloni otevíral Rally Catalunya, je tou nejoblíbenější zkouškou Daniho Sorda na celém světě. Má pro to dobrý důvod, La Mussara je klasickou zkouškou pro Katalánsko a je to obrovská výzva jak pro jezdce, tak i pro techniku. Dani Sordo o ní vypráví: „Tato zkouška je na mé domácí rally, takže je to obvykle příjemné, zde startovat, ačkoliv můj domov je momentálně tak šest hodin jízdy odtud. Mám rád celou Rally Catalunya, ale tahle zkouška je opravdu dobrá. Není to jednoduché, můžete zde ale cutovat zatáčky.“
Dani Sordo nejradějí závodí na asfaltu, nejlépe doma ve Španělsku.
„Obvykle jsou ve Španělsku cesty docela široké, což je pěkné a velmi rychlé. Ale tato zkouška je úzká, záludná a hodně těžká, musíte se zde opravdu hodně snažit. Další dobrou věcí je přítlak, který získáváte z povrchu, to znamená, že se můžete do pneumatik opravdu opřít,“ říká dvojka Citroënu. „Na této zkoušce se cítím velmi dobře, ale všeobecně mám rád všechny asfaltové cesty. Začalo to už hodně dávno, ještě když jsem byl mladší a jezdil jsem s motokárou na dráze. Hodně jsem se toho o jízdě na asfaltu naučil,“ zakončil Dani Sordo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.