SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Nejlepší RZ ve světovém šampionátu pro jezdce Stobart VK M-sport týmu Matthewa Wilsona je Port Waikato na Novém Zélandu. Jedná se o krásnou, rychlou a plynulou RZ, která se jede na šotolině.
RZ dostala své jméno po malém městečku, které leží na jižní straně řeky Waikato. Osmnácti kilometrový test je ze začátku docela úzký, ale docela brzy se stává širším. „Miluji každou RZ na Novém Zélandu, vždycky jsem měl dobrý pocit ze zdejších tratí, ale Port Waikato je speciální. Nevím sice, co je na této RZ tak zvláštního, ale pro mě je speciální. Vždy jsem zde byl dostatečně rychlý a pro mě byla RZ opravdu příjemná,“ popisuje Matthew.
Matthew Wilson má rád rychlost a plynulost
„Trať je rychlá a široká, dá se říct, že je zde vše, co Vás na Novém Zélandu může potkat. Pořadatelé naštěstí trať této zkoušky nezměnili, takže je úplně stejná, jako když jsem ji jel poprvé v roce 2006. Na trati jsou také docela vysoké břehy, to ji dělá těžkou. Na této zkoušce musíte cutovat zatáčky, jak jen to jde. Musíte být ale opatrní na břehy, které Vám sice mohou někdy pomoci, ale jindy Vás mohou vyhodit z tratě. Když jste v jedné zatáčce moc rychlí, tak v další do nich narazíte a jdete ven.“„Port Waikato ale není jediná dobrá zkouška na Novém Zélandu. Celá nedělní etapa je skvělá. Prvně na nás čeká jedna krátká RZ, poté přijde na řadu Whaanga Coast. Tato pobřežní zkouška je překrásná. Whaanga není úplně typická RZ pro Nový Zéland. Start je klasický, ale poté se dostanete do lesní části, což je něco trošku jiného, než na co jste při této soutěži zvyklí. Pořád jsou zde ale ty pověstné břehy. V této části je zkouška docela zatáčkovitá. Vím, že závod na Novém Zélandu možná není úplně ideální pro továrnu, ale z mého pohledu je to fantastické místo pro rally. Speciálně tedy rychlostní zkouška Port Waikato,“ uzavírá svůj popis syn šéfa továrního týmu Ford Matthew Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?