SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; Nejlepší RZ ve světovém šampionátu pro jezdce Stobart VK M-sport týmu Matthewa Wilsona je Port Waikato na Novém Zélandu. Jedná se o krásnou, rychlou a plynulou RZ, která se jede na šotolině.
RZ dostala své jméno po malém městečku, které leží na jižní straně řeky Waikato. Osmnácti kilometrový test je ze začátku docela úzký, ale docela brzy se stává širším. „Miluji každou RZ na Novém Zélandu, vždycky jsem měl dobrý pocit ze zdejších tratí, ale Port Waikato je speciální. Nevím sice, co je na této RZ tak zvláštního, ale pro mě je speciální. Vždy jsem zde byl dostatečně rychlý a pro mě byla RZ opravdu příjemná,“ popisuje Matthew.
Matthew Wilson má rád rychlost a plynulost
„Trať je rychlá a široká, dá se říct, že je zde vše, co Vás na Novém Zélandu může potkat. Pořadatelé naštěstí trať této zkoušky nezměnili, takže je úplně stejná, jako když jsem ji jel poprvé v roce 2006. Na trati jsou také docela vysoké břehy, to ji dělá těžkou. Na této zkoušce musíte cutovat zatáčky, jak jen to jde. Musíte být ale opatrní na břehy, které Vám sice mohou někdy pomoci, ale jindy Vás mohou vyhodit z tratě. Když jste v jedné zatáčce moc rychlí, tak v další do nich narazíte a jdete ven.“„Port Waikato ale není jediná dobrá zkouška na Novém Zélandu. Celá nedělní etapa je skvělá. Prvně na nás čeká jedna krátká RZ, poté přijde na řadu Whaanga Coast. Tato pobřežní zkouška je překrásná. Whaanga není úplně typická RZ pro Nový Zéland. Start je klasický, ale poté se dostanete do lesní části, což je něco trošku jiného, než na co jste při této soutěži zvyklí. Pořád jsou zde ale ty pověstné břehy. V této části je zkouška docela zatáčkovitá. Vím, že závod na Novém Zélandu možná není úplně ideální pro továrnu, ale z mého pohledu je to fantastické místo pro rally. Speciálně tedy rychlostní zkouška Port Waikato,“ uzavírá svůj popis syn šéfa továrního týmu Ford Matthew Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.