SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; V tomto článku jsme pro Vás připravili první díl z nového seriálu, který bude mapovat nejoblíbenější zkoušky jednotlivých jezdců WRC. Jedná se o seriál z wrc.com, nemůžeme tedy zaručit, že se dostane na všechny jezdce.
Možná je trošku překvapující, když zjistíte, že Sebastien Loeb, jezdec odkojený asfaltovými rally, má nejoblíbenější zkoušku The Mountain. Ta se jede na sněhu a ledu Rally Norway.
Mountain je zkouška, která je nachází spíše v severní části norské rally. Na této RZ jsou rychlé úseky zakončené pomalými zatáčkami, pak následují technické sekce. Když se zde jede podnik WRC, tak je tu všude sníh a led. Tomu, že Loeb tuto 24 kilometrovou zkoušku má opravdu rád, nasvědčuje i to, že zde ze čtyř startů dvakrát vyhrál.„Zkouška Mountain v Norsku je mou nejoblíbenější. Je rychlá, ale ne všude, někde je to úzké a zatáčkovité. Musíte jí jet trošku jako na šotolině, což děláte na většině ze sněhových zkoušek. Auto do zatáčky musíte tak trochu poslat a pak se hodně kloužete. Sněhové bariéry jsou zde obvykle dost velké, musíte však dávat pozor, aby v nich vaše auto nezůstalo! Pokud to však klouže hodně, dá se to krásně kontrolovat,“ říká Seb Loeb.
„Když je na trati hodně ledu, tak musíte jet svou vlastní stopu, specielně když jste první na trati. Možná, že je to zde nejlepší. Nikdy tady nejsou vyjeté koleje na kraji cesty, to znamená, že více riskujete než normálně a můžete jet jak chcete.“
Loeb má rád sníh, led a smyky
„Na této zkoušce se můžete snažit na 120%, když jste moc rychlí, tak využijete sněhových bariér. Většinou si tuto zkoušku užívám při prvních průjezdech, ale při druhých už to nebývá tak dobré, protože jsou už vyjeté koleje a už to není tak hezké. Mění se i přítlak a vy už pak nemůžete tak smykovat, protože byste vylétli z trati,“ zakončil Seb.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?