Loeb a asfalt? Ne, miluje sníh

Sordo, Dani
Sordo, Dani, foto: Citroën Sport
iM2 6. května 2009 21:09
Sdílej:

SERIÁL O NEJOBLÍBENĚJŠÍCH RZ VE WRC; V tomto článku jsme pro Vás připravili první díl z nového seriálu, který bude mapovat nejoblíbenější zkoušky jednotlivých jezdců WRC. Jedná se o seriál z wrc.com, nemůžeme tedy zaručit, že se dostane na všechny jezdce.

Možná je trošku překvapující, když zjistíte, že Sebastien Loeb, jezdec odkojený asfaltovými rally, má nejoblíbenější zkoušku The Mountain. Ta se jede na sněhu a ledu Rally Norway.

Mountain je zkouška, která je nachází spíše v severní části norské rally. Na této RZ jsou rychlé úseky zakončené pomalými zatáčkami, pak následují technické sekce. Když se zde jede podnik WRC, tak je tu všude sníh a led. Tomu, že Loeb tuto 24 kilometrovou zkoušku má opravdu rád, nasvědčuje i to, že zde ze čtyř startů dvakrát vyhrál.„Zkouška Mountain v Norsku je mou nejoblíbenější. Je rychlá, ale ne všude, někde je to úzké a zatáčkovité. Musíte jí jet trošku jako na šotolině, což děláte na většině ze sněhových zkoušek. Auto do zatáčky musíte tak trochu poslat a pak se hodně kloužete. Sněhové bariéry jsou zde obvykle dost velké, musíte však dávat pozor, aby v nich vaše auto nezůstalo! Pokud to však klouže hodně, dá se to krásně kontrolovat,“ říká Seb Loeb.

„Když je na trati hodně ledu, tak musíte jet svou vlastní stopu, specielně když jste první na trati. Možná, že je to zde nejlepší. Nikdy tady nejsou vyjeté koleje na kraji cesty, to znamená, že více riskujete než normálně a můžete jet jak chcete.“

 

Loeb má rád sníh, led a smyky

„Na této zkoušce se můžete snažit na 120%, když jste moc rychlí, tak  využijete sněhových bariér. Většinou si tuto zkoušku užívám při prvních průjezdech, ale při druhých už to nebývá tak dobré, protože jsou už vyjeté koleje a už to není tak hezké. Mění se i přítlak a vy už pak nemůžete tak smykovat, protože byste vylétli z trati,“ zakončil Seb.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.