Jedním z nejlepších a nejúspěšnějších manažerů historie, který vedl některý World Rally Team se bezesporu stal Guy Frequelin. Tento Francouz stál za vzestupem týmu Citroen Sport i za hvězdou kariérou současného suveréna soutěžních tratí Sebastiena Loeba.
Ale pojďme od začátku. Frequelin byl především závodník, i když svoji kariéru nastartoval v roce 1966 jako spolujezdec, rychle se však přeorientoval na roli jezdce a od začátku se věnoval vícero disciplínám jak okruhům tak i rally. V roce 1968 získal první ze svých deseti národních titulů v různých motoristických disciplínách a v roce 1975 získal svůj první titul francouzského šampiona v rally s Alfou Romeo. To už měl za sebou i debud v šampionátu WRC, kde se poprvé objevil v roce 1973 na Korsice.
Od roku 1976 závodil výhradně s vozy Renault. Vyhrál poprvé Francouskou rally, ale tovární tým mu v další sezoně nabídl jen omezený počet startů v šampionátu WRC. Jeho soutěžní speciál Renault 5 již také nebyl dostatečně konkurenceschopný a tak Frequelin přešel k Talbotu, kde se sešel s legendárním Henri Toivonenem. Velmi úspěšný pro něj byl rok 1980, kdy skončil třetí v Portugalské rally a v RAC rally, kde po čtyřiceti rychlostních zkouškách zvítězil jeho týmový kolega Toivonen.
Famózně začal sezonu následující, byl druhý na Monte Carlo, druhý na Korsice a dokonce se mu poprvé a také naposledy podařilo vyhrát soutěž mistrovství světa v Argentině. Svými výkony si vytvořil velmi dobrý náskok v čele šampionátu a měl velkou šanci na zisk titulu. Bohužel chyby, kterých se v závěru šampionátu dopustil, rozhodly o tom, že mu titul sebral Ari Vatanen. Přesto to byl na dlouhou dobu nejúspěšnější výsledek francouzského jezdce až do dob Didiera Auriola.
Sebastien Loeb a Guy Frequelin
V roce 1982 projekt Talbotu skončil a Frequelin svůj zbytek kariery soutěžního jezdce spojil s Opelem, kterou v roce 1987 ukončil. O dva roky později byl jmenován ředitelem Citroen Sport a začal tak svou hvězdnou kariéru na postu manažera. Nebyla to lehká cesta, Citroen se věnoval soutěžím jen na privátní úrovni a přednost na světových soutěžích v koncernu PSA dostával Peugeot. Citroen pod jeho vedením vstoupil do WRC až sporadickými starty v roce 1998 s Citroenem Xsara Kit Car. V následujícím roce přišel první úspěch. Na domácí Korsice Citroeny Kit Car deklasovaly vozy WRC a odvezly si „double“ z asfaltové soutěže. V roce 2001 vstoupil Citroen do WRC s Xsarou WRC a o rok později za jejím volantem poprvé vystrčil růžky Sebastien Loeb. Druhé a třetí místo v konečném hodnocení šampionátu v další sezoně již předznamenalo to, že v následujících letech značka Citroen pod vedením Guye Frequelina WRC dominovala a stále dominuje. V posledních letech již bez tohoto charakterního a přívětivého chlapíka, který na konci roku 2007 od týmu odešel.
Takto se Guy Frequelin loučil v roce 2007
Soutěžní kariéra Guye Frequelina
Počet soutěží WRC: 35
První soutěž WRC: Korsica 1973
Poslední soutěž WRC: San Remo 1987
Vítězsví WRC: Argentina 1981
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.