Počátky Kyperské soutěže sahají až do roku 1970 a o nadcházejícím víkendu se na tamních tratích znovu rozezvučí závodní motory soutěžních speciálů.
I když by letošní ročník kyperské soutěže měl být podle jednoduchých počtů třicátý devátý, není tomu tak. V letech 1974 a 1975 se neuskutečnila z důvodů Turecké invaze a veškeré motoristické soutěže tak byly v těchto letech zapovězeny.První tři ročníky Kyperské soutěže odehrávající se na až destruktivních tratích, se stali kořistí převážně domácích posádek. Ve svém čtvrtém ročníku zlákaly zdejší obtížné tratě k účasti dnes již legendárního S. Blomqvista a ten hned při svém prvním startu dokázal zvítězit za volantem Saabu 96 V4.Další ročník se uskutečnil až po známé dvouleté odmlce a jeho vítězem se stal Keňský jezdec S. Mechta s vozem Datsun, nám dobře známý spoluprací s továrním týmem Škoda v osmdesátých letech. Další příčky obsadili A. Zanini se Seatem 1800 a domácí K. Kyprianou na voze Hillman Avenger, který vylepšil své umístění hned v následujícím ročníku, ve kterém dokázal zvítězit.V sedmdesátém osmém roce se soutěž stala součástí ME s koeficientem tři a na nejvyšším stupni se objevil Brit R. Clark s Fordem Eskord, který své vítězství dokázal zopakovat ještě o dva roky později. Mezi jeho dvěma vítězstvími se Kyperská rally, již pod názvem Rothmans Cyprus Rally stala kořistí A. Vatanena na totožném voze. V roce 1981 zvítězil V. Terzian na voze Mitsubishi Colt a stal se až do roku 1990 posledním domácím vítězem. V tomto období stoupala úroveň soutěže vzhůru, v roce 1982 jí byl zvýšen koeficient ME na čtyřku a první příčku v tomto i následujícím ročníku opanovaly vozy Opel Ascona 400. V prvním roce zvítězil Ital "Tony" a ve druhém Brit J. McRae. Poté nastala éra vozů legendární skupiny "B", zejména Lancia Rally 037 a Audi Quatro, které si rozdělily vítězství v následujících čtyřech letech. Za volantem těchto supervýkonných speciálů postupně zvítězili J.Buffum (Audi), M.Pregliasco, P. Snijers (oba Lancia) a v roce 1987 D. Llewellin (Audi).Novinku v podobě Toyoty Celica GT4 přivezl v roce následujícím Toyota Team Europe a svou účast dokázal proměnit ve vítězství B. Waldegaarda. V roce 1988 zvítězil opět vůz Lancia, tentokrát Lancia Delta Integrale za volantem s Y. Loubetem. V následujících dvou ročnících mohli po dlouhé době slavit domácí fanoušci, když se po dlouhém půstu postavili na stupně vítězů domácí jezdci, v roce 1990 D. Mavropoulos a v roce 1991 A. Jeropoulos.Rok 1992 byl dalším mezníkem této rally, získala nejvyšší koeficient ME a to se velmi zalíbilo Alessandru Fioriovi, který dokázal zvítězit třikrát po sobě. Vždy se tak stalo za volantem Lancie Delta Integrale 16V Astra Racing Teamu. Tento vůz se na nejvyšším stupni objevil ještě další rok, když ho na stupeň nejvyšší dokázal dovézt Libanonec "Bagheera" .
Vítěz z roku 1997 K. Holowczyk Subaru Imreza WRX
V dalších čtyřech letech se zde bojovalo o evropské body a v roce 1996 sem zavítal populární Němec A. Schwarz, který přijel, viděl a zvítězil s Toyotou Celica GT4. K. Holowczyc zvítězil v následujícím roce, ale velkou stopu zde zanechal vůz Škoda Octavia Kit Car, který v roce 1998 za volantem s E. Trinerem obsadil druhé místo za celkovým vítězem A. Navarrou, na daleko výkonnějším Subaru Impreza a zvítězil ve F2. Tento jeho úspěch napodobil o rok později P. Sibera se stejným vozem, který skončil pátý celkově, zvítězil ve F2 a dokázal porazit známého z našich rychlostních zkoušek E. Bertoneho. Vítezem toho ročníku se stal P. Richelmi za volantem Subaru Impreza.
Vítězná posádka Cyprus Rally 1999 J. P. Richelmi - S. Prevot Subaru Impreza
Od roku 2000 se Cyprus Rally stala nedílnou součástí šampionátu WRC, aby ho v roce 2007 opustila a v roce letošním slavila opětovný návrat. Ale myslím, že toto období je nám všem tak blízké, že není třeba ho nijak zvlášť připomínat.
Takhle dopadl populární Armin Schwarz v roce 2000
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.