Počátky Kyperské soutěže sahají až do roku 1970 a o nadcházejícím víkendu se na tamních tratích znovu rozezvučí závodní motory soutěžních speciálů.
I když by letošní ročník kyperské soutěže měl být podle jednoduchých počtů třicátý devátý, není tomu tak. V letech 1974 a 1975 se neuskutečnila z důvodů Turecké invaze a veškeré motoristické soutěže tak byly v těchto letech zapovězeny.První tři ročníky Kyperské soutěže odehrávající se na až destruktivních tratích, se stali kořistí převážně domácích posádek. Ve svém čtvrtém ročníku zlákaly zdejší obtížné tratě k účasti dnes již legendárního S. Blomqvista a ten hned při svém prvním startu dokázal zvítězit za volantem Saabu 96 V4.Další ročník se uskutečnil až po známé dvouleté odmlce a jeho vítězem se stal Keňský jezdec S. Mechta s vozem Datsun, nám dobře známý spoluprací s továrním týmem Škoda v osmdesátých letech. Další příčky obsadili A. Zanini se Seatem 1800 a domácí K. Kyprianou na voze Hillman Avenger, který vylepšil své umístění hned v následujícím ročníku, ve kterém dokázal zvítězit.V sedmdesátém osmém roce se soutěž stala součástí ME s koeficientem tři a na nejvyšším stupni se objevil Brit R. Clark s Fordem Eskord, který své vítězství dokázal zopakovat ještě o dva roky později. Mezi jeho dvěma vítězstvími se Kyperská rally, již pod názvem Rothmans Cyprus Rally stala kořistí A. Vatanena na totožném voze. V roce 1981 zvítězil V. Terzian na voze Mitsubishi Colt a stal se až do roku 1990 posledním domácím vítězem. V tomto období stoupala úroveň soutěže vzhůru, v roce 1982 jí byl zvýšen koeficient ME na čtyřku a první příčku v tomto i následujícím ročníku opanovaly vozy Opel Ascona 400. V prvním roce zvítězil Ital "Tony" a ve druhém Brit J. McRae. Poté nastala éra vozů legendární skupiny "B", zejména Lancia Rally 037 a Audi Quatro, které si rozdělily vítězství v následujících čtyřech letech. Za volantem těchto supervýkonných speciálů postupně zvítězili J.Buffum (Audi), M.Pregliasco, P. Snijers (oba Lancia) a v roce 1987 D. Llewellin (Audi).Novinku v podobě Toyoty Celica GT4 přivezl v roce následujícím Toyota Team Europe a svou účast dokázal proměnit ve vítězství B. Waldegaarda. V roce 1988 zvítězil opět vůz Lancia, tentokrát Lancia Delta Integrale za volantem s Y. Loubetem. V následujících dvou ročnících mohli po dlouhé době slavit domácí fanoušci, když se po dlouhém půstu postavili na stupně vítězů domácí jezdci, v roce 1990 D. Mavropoulos a v roce 1991 A. Jeropoulos.Rok 1992 byl dalším mezníkem této rally, získala nejvyšší koeficient ME a to se velmi zalíbilo Alessandru Fioriovi, který dokázal zvítězit třikrát po sobě. Vždy se tak stalo za volantem Lancie Delta Integrale 16V Astra Racing Teamu. Tento vůz se na nejvyšším stupni objevil ještě další rok, když ho na stupeň nejvyšší dokázal dovézt Libanonec "Bagheera" .
Vítěz z roku 1997 K. Holowczyk Subaru Imreza WRX
V dalších čtyřech letech se zde bojovalo o evropské body a v roce 1996 sem zavítal populární Němec A. Schwarz, který přijel, viděl a zvítězil s Toyotou Celica GT4. K. Holowczyc zvítězil v následujícím roce, ale velkou stopu zde zanechal vůz Škoda Octavia Kit Car, který v roce 1998 za volantem s E. Trinerem obsadil druhé místo za celkovým vítězem A. Navarrou, na daleko výkonnějším Subaru Impreza a zvítězil ve F2. Tento jeho úspěch napodobil o rok později P. Sibera se stejným vozem, který skončil pátý celkově, zvítězil ve F2 a dokázal porazit známého z našich rychlostních zkoušek E. Bertoneho. Vítezem toho ročníku se stal P. Richelmi za volantem Subaru Impreza.
Vítězná posádka Cyprus Rally 1999 J. P. Richelmi - S. Prevot Subaru Impreza
Od roku 2000 se Cyprus Rally stala nedílnou součástí šampionátu WRC, aby ho v roce 2007 opustila a v roce letošním slavila opětovný návrat. Ale myslím, že toto období je nám všem tak blízké, že není třeba ho nijak zvlášť připomínat.
Takhle dopadl populární Armin Schwarz v roce 2000
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.