Mitsubishi Motors Corporation dnes oználila svoje rozhoduní o stažení továrního týmu z dálkových soutěží, včetně legendárního Dakaru.
Tovární tým tří diamantů se cekově zúčastnil 26 Dakarů, z toho vyhrál hned 12krát. Navíc ještě dokázal tuto legendární soutěž vyhrát hned 7krát po sobě. Mitsubishi začalo na základě poznatků získaných z rally využívat 4WD technologii i v běžných autech. To je nejvíce znatelné na jejich offroadech.
Byl letošní ročník Dakaru posledním, na kterém jsme mohli vidět souboj továrních týmů Mitsubishi a VW? Japonci to již potvrdili, Němci váhají.
"Náhlé zhoršení ekonomické situace ve světě způsobilo to, že naše společnost by již nebyla schopna nadále financovat projet dálkových soutěží," stojí v dnešním tiskovém prohlášení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.