Tým Mitsubishi má hlavu plnou starostí. Na Dakaru již ztratil tři auta. V soutěži jim tedy zbyl pouhý jeden stroj, který je až za trojicí Volkswagenů. Teď se ukazuje, že už i on by mohl mít problémy.
Během včerejší etapy, která vedla z La Serena do Copiapo, měl Lancer posádky Nani Roma-Lucas Cruz menší problémy. Roma musel několikrát zastavit, aby nechal teplotu motoru spadnout zpět do přijatelných mezí. Situace je o to horší, že stejné příznaky (opakované přehřívání motoru) vedly k odstoupení týmového kolegy Hiroshiho Masuoky. Ten už ale musel vzdát v první etapě. Další posádka tři diamantů Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret musela odstoupit kvůli požáru motoru. Luc Alphand už také nepokračuje, protože jeho spolujezdci se udělalo nevolno, když vyprošťoval spolu s Lucem jejich Lancer ze soliska. Možnost ztráty již poslední posádky nevzbuzuje právě velkou důvěru v tým Mitsubishi. Totální výpadek všech vozů by mohl dokonce vést až k rozhodnutí o odstoupení z Dakaru 2009. Roma se zatím drží na slušné čtvrté pozici.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?