Tým Mitsubishi má hlavu plnou starostí. Na Dakaru již ztratil tři auta. V soutěži jim tedy zbyl pouhý jeden stroj, který je až za trojicí Volkswagenů. Teď se ukazuje, že už i on by mohl mít problémy.
Během včerejší etapy, která vedla z La Serena do Copiapo, měl Lancer posádky Nani Roma-Lucas Cruz menší problémy. Roma musel několikrát zastavit, aby nechal teplotu motoru spadnout zpět do přijatelných mezí. Situace je o to horší, že stejné příznaky (opakované přehřívání motoru) vedly k odstoupení týmového kolegy Hiroshiho Masuoky. Ten už ale musel vzdát v první etapě. Další posádka tři diamantů Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret musela odstoupit kvůli požáru motoru. Luc Alphand už také nepokračuje, protože jeho spolujezdci se udělalo nevolno, když vyprošťoval spolu s Lucem jejich Lancer ze soliska. Možnost ztráty již poslední posádky nevzbuzuje právě velkou důvěru v tým Mitsubishi. Totální výpadek všech vozů by mohl dokonce vést až k rozhodnutí o odstoupení z Dakaru 2009. Roma se zatím drží na slušné čtvrté pozici.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?