Rozhovor s Aignerem, novým mistrem PWRC

Aigner, Andreas
Aigner, Andreas, foto: Archiv RallyZone.cz
Tomáš Musil 7. prosince 2008 22:34
Sdílej:

Poté, co hlavní soupeř, Juho Hanninen, v pátek odstoupil, měl cestu k titulu Aigner otevřenou. Šanci už nepustil a nyní si s tímto jezdcem můžete přečíst rozhovor.

Adreasi, právě jste se stal vítězem FIA PWRC 2008, jaký je to pocit? Naprosto fantastický. Věděl jsem, co vše se v těchto zrádných podmínkách může stát. Nejdříve jsem Juhu snadno předjel, tak že jsem myslel, že má nějaké problém, pak se však dostal zpátky a vypadalo to, že to byl jen nějaký výpadek. Nakonec se situace vyvinula takhle a nám zbývalo, abychom dojeli úspěšně do cíle. Juho tedy musel nakonec odstoupit, necítil jste pak nějaký větší tlak, když vám stačilo dojet úspěšně do cíle? V těchto podmínkách to bylo velice těžké, protože celá top šestka se pohybovala vyrovnaně, tak že jsme museli v pátek i v sobotu velmi tlačit. Dnes už jsme nejeli tolik na limitu. Trochu jsme riskovali, abychom zůstali v top trojce, a v pár momentech jsme měli i štěstí, ale nakonec se nám to povedlo i díky skvělému aut Byl jste před poslední etapou nervózní? Byl jsem velmi nervózní, protože podmínky zde byly opravdu těžké. Nicméně jsem věděl, že na Guy Wilkse mám náskok 48 vteřin a pak navíc na trati zastavil Patrik Sandell a my ho předjeli. Poté jsem trochu zvolnil a možná udělal i pár chyb, protože jsem se nemohl dostat úplně do tempa. Váš hlavní konkurent, Juho Hanninen, sice odstoupil, ale stále jste byli v kontaktu, je to tak? S Juhou jsem se bavil po závěrečné etapě a přiznávám, že mě mrzely jeho problémy, které ho v pátek potkaly. Nás také potkaly nějaké problémy se zapalováním, ale mohli jsme pokračovat. Je to tak, jak sám říká. Je to rally a takováhle věc se může stát kdykoliv. Máte za sebou nejúspěšnější sezonu, pomůže vám to pro příští rok? Věřím, že mi toto vítězství pomůže udělat další krok do WRC a tam ukážu svůj potenciál. Doufám, že společně s Red Bullem nalezneme dobré řešení.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.