Velká motoristická událost AUTOSLIDE 2009 se blíží mílovými kroky a tak se seznámíme s některými vynikajícími jezdci, které můžeme v lednu v Pardubicích vidět.
Mezi ně se může směle zařadit Roman Častoval – mistr čisté stopy. Třicetiletý Roman pochází ze závodnické rodiny z Klatov. V roce 1995 začal v Čechách první rallycrossový pohár s Feliciemi. Roman ho dokázal vyhrát celkově dokonce 3x (1995, 1996 a 1998). V roce 2001 se stal středoevropským absolutním suverénem divize 2 - vozy skupiny "N" s motorem do 2 litrů. Každoročně získával český titul, rakouský titul a titul vítěze středoevropské zóny. Od roku 1997 závodí v mistrovství Evropy. Začínal v něm s vozem Ford Escort Coswort 4x4, pak jezdil s Nissanem Sunny, Seatem Ibiza a titul získal s vozem Opel Astra OPC. Další skvělý závodník Tomáš Kotek se v necelých 15 letech stal nejmladším závodníkem v seriálu mistrovství Evropy v rallycrossu a byl zapsán do české Knihy rekordů. Loni dosáhl na první evropské vítězství na závodech v Norsku a stal se nejlepším českým juniorem. Získal také cenu Jiřího Sedláře pro nejtalentovanějšího automobilového závodníka v České republice. Letos vybojoval titul mistra Evropy v rallycrossu v divizi 2 a získal Zlatou sponu FAS AČR za přínos pro rozvoj českého automobilového sportu. K velkým hráčům v boji o věnce na Autoslide-u budou bezpochyby patřit jezdci rallye. Mezi těmito jiskří mladá hvězda Martin Semerád. Tento teprve osmnáctiletý pilot vyhrál evropské kolo projektu Pirelli Stars Drivers - shoot out a vybojoval si tak účast na šesti podnicích mistrovství světa. „Když zaznělo, že zvítězilo Finsko a Česká republika, nemohl jsem tomu uvěřit. Bylo to naprosto nečekané a zapůsobilo to jako šok. Ještě po první části soutěže na šotolinovém povrchu jsem si docela věřil a doufal, že bychom mohli uspět, ale pak jsem na asfaltové části udělal několik chyb a přestal doufat v úspěch. Je to jako sen," uvedl Semerád v tiskové zprávě. Společně se Semerádem v projektu uspěl Fin Jarkko Nikara. Oba by se v příštím roce měli představit v soutěžích MS v Portugalsku, Itálii, Řecku, Finsku, Španělsku a Velké Británii. Autoslide si nenechá ujít ani šestinásobný domácí šampión Václav Pech junior. Absolvent střední průmyslové školy technické již několik let vodí výkonné a špičkově připravené závodní stroje po tratích u nás i na Slovensku. Se žlutomodrým fordem focus wrc „Ašín“ vybojoval třetí místo v mistrovství Evropy v roce 2003. Výborný jezdec, velký showman a velký favorit to je Igor Drotár. V Pardubicích by se měl představit v pro něj netypickém voze Škoda Fabia. Na rally totiž tento Slovák sedlá nádhernou Škodu Octavia specifikace WRC. Vedle velkých jmen českého a slovenského motosportu se objeví skvělý finský závodník Jani Paasonen. Vyzbrojen technikou v podobě Škody Fabia ve válečných barvách týmu Mediasport.cz. bude Paasonen bojovat o příčky nejvyšší. Fin, který se může pochlubit cennými zkušenostmi s vozy specifikace WRC a skvělým 6. místem z finské rally. To je Jani Paasonen. Opravdoví mistři volantu, všudypřítomný adrenalin, krásné ženy, rychlá auta a neopakovatelná atmosféra. To je akce AUTOSLIDE 2009. Navštiv 10. ledna 2009 areál Zlaté přilby v Pardubicích a oslav s námi první motoristický svátek v novém roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.