BRITSKÁ RALLY V CÍLI: Ve znamení neuvěřitelně dramatické bitvy o první příčku se nesla poslední etapa letošní Britské rally a vlastně i celého letošního ročníku Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Z prvenství se nakonec raduje už jistý mistr světa Sebastien Loeb.
V itineráři pro dnešní den byly čtyři rychlostní zkoušky. Všechny vyhrál Loeb. Po včerejšku vedoucí Latvala se však nevzdával a dojížděl vždy v těsném závěsu za Francouzem. Loeb navíc vše zdramatizoval předčasným startem do RZ18, za což vyfasoval deset trestných vteřin. Na posledním testu však opět vyhrál a definitivně si tak připsal vítězství v posledním závodě letošní sezony. Po 282 ostrých kilometrech Waleské soutěže dělí v cíli Latvalu od Loeba 2,7 vteřiny. Co jiného si na závěr sezony přát??? Třetím mužem Britské rally se stal Dani Sordo a tím potvrdil zisk titulu ve značkách pro tým Citröen. Za Sordem dojel Peter Solberg a to, že jeho vůz pracoval po celou soutěž bez problémů, dává týmu Subaru slušné vyhlídky pro příští sezonu. Páté místo P.G.Anderssona znamená vyrovnání celkového nejlepšího výsledku nejen tohoto jezdce, ale i týmu Suzuki v MS. Pokrok Japonské značky potvrdilo i sedmé místo Toniho Gardemeistra. Mezi dvojici od Suzuki se vměstnal Francois Duval s Fordem od Stobartu. Od „Františka“ se možná čekalo víc, ale s přihlédnutím k vážné nehodě při Japosnké rally se není co divit, že jel Duval trochu při zdi. Osmou příčku v konečném pořadí si připsal letošní vicemistr světa Mikko Hirvonen. Ten po nehodě v páteční etapě trpělivě stahoval vteřinky z náskoku svých soupeřů a probojoval se až na osmé místo. Ve Walesu se také uskutečnila „návštěva“ v rally světě v podání několikanásobného mistra světa Moto GP Valentina Rossiho. Ten nakonec absolvoval závod bez ztráty kytičky na dvanáctém místě. Někdo od něho mohl očekávat možná trochu víc. Na druhou stranu – co by si kluk z okruhů a dvou kol mohl víc dovolit na ostřílené rally jezdce … A co česká posádka Jaromír Tarabus – Dan Trunkát??? Skvělý výkon!!! Nic víc se nedá napsat. Čeští kluci poznávající na Britské rally poprvé chuť soutěže s přívlastkem „světová“, se neztratili. Spíš naopak. Po skvělém výkonu dojeli celkově jednadvacátí a mezi enky dokonce sedmí. Co víc si při premiéře přát? Za redakci rallyzone.cz k tomuto výsledku Jaromírovi s Danem gratuluju. Obsáhlejší shrnutí celé soutěže Vám přineseme v některém z následujících dnů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.