BRITSKÁ RALLY V CÍLI: Ve znamení neuvěřitelně dramatické bitvy o první příčku se nesla poslední etapa letošní Britské rally a vlastně i celého letošního ročníku Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Z prvenství se nakonec raduje už jistý mistr světa Sebastien Loeb.
V itineráři pro dnešní den byly čtyři rychlostní zkoušky. Všechny vyhrál Loeb. Po včerejšku vedoucí Latvala se však nevzdával a dojížděl vždy v těsném závěsu za Francouzem. Loeb navíc vše zdramatizoval předčasným startem do RZ18, za což vyfasoval deset trestných vteřin. Na posledním testu však opět vyhrál a definitivně si tak připsal vítězství v posledním závodě letošní sezony. Po 282 ostrých kilometrech Waleské soutěže dělí v cíli Latvalu od Loeba 2,7 vteřiny. Co jiného si na závěr sezony přát??? Třetím mužem Britské rally se stal Dani Sordo a tím potvrdil zisk titulu ve značkách pro tým Citröen. Za Sordem dojel Peter Solberg a to, že jeho vůz pracoval po celou soutěž bez problémů, dává týmu Subaru slušné vyhlídky pro příští sezonu. Páté místo P.G.Anderssona znamená vyrovnání celkového nejlepšího výsledku nejen tohoto jezdce, ale i týmu Suzuki v MS. Pokrok Japonské značky potvrdilo i sedmé místo Toniho Gardemeistra. Mezi dvojici od Suzuki se vměstnal Francois Duval s Fordem od Stobartu. Od „Františka“ se možná čekalo víc, ale s přihlédnutím k vážné nehodě při Japosnké rally se není co divit, že jel Duval trochu při zdi. Osmou příčku v konečném pořadí si připsal letošní vicemistr světa Mikko Hirvonen. Ten po nehodě v páteční etapě trpělivě stahoval vteřinky z náskoku svých soupeřů a probojoval se až na osmé místo. Ve Walesu se také uskutečnila „návštěva“ v rally světě v podání několikanásobného mistra světa Moto GP Valentina Rossiho. Ten nakonec absolvoval závod bez ztráty kytičky na dvanáctém místě. Někdo od něho mohl očekávat možná trochu víc. Na druhou stranu – co by si kluk z okruhů a dvou kol mohl víc dovolit na ostřílené rally jezdce … A co česká posádka Jaromír Tarabus – Dan Trunkát??? Skvělý výkon!!! Nic víc se nedá napsat. Čeští kluci poznávající na Britské rally poprvé chuť soutěže s přívlastkem „světová“, se neztratili. Spíš naopak. Po skvělém výkonu dojeli celkově jednadvacátí a mezi enky dokonce sedmí. Co víc si při premiéře přát? Za redakci rallyzone.cz k tomuto výsledku Jaromírovi s Danem gratuluju. Obsáhlejší shrnutí celé soutěže Vám přineseme v některém z následujících dnů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.