Po dlouhém čekání se na tratích Rally Wales opět začalo závodit. Vůz Chrise Atkinsona byl po havárii odstraněn a odjely se obě dvě rychlostní zkoušky Walters Arena. Bohužel do těch už neodstartoval pro technické problémy Martin Prokop.
Test s číslem sedm vyhrál opět Latvala a zvýšil tak náskok na Loeba už na 13,8 vteřiny. Loeb dojel druhý, následován Peterem Solbergem. Zabojoval Ostberg a na sedmičce se dostal na třetí místo před Anderssona. Osmička opět znamenala změnu na třetím místě. Ostberg si opět prohodil pozici s Anderssonem. Zkoušku vyhrál Loeb. Nisméně z náskoku Latvali umazal jen 0,9 vteřiny. Hvězda dopoledních rychlostem – Sebastien Ogier – se propadl na konci dne na osmou příčku. Částečně za to však může problém s jeho vozem. Ogier má údajně problém s převodovkou… Z našich jezdců už je na trati je Míra Tarabus. Prokop odstoupil před sedmičkou pro poruchu vozu. Uvidíme, zda nastoupí zítra v rámci superraly. Výsledky po RZ8 zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.