WALES PO RZ6: Ve Walesu se dějí věci. Hirvonen poslal na RZ5 svůj vůz přes střechu. Na RZ7 se to samé povedlo Atkinsonovi. Poslední dvě rychlostní zkoušky s pořadovým číslem sedm a osm se ještě neodjely a dá se předpokládat, že tomu tak už zůstane. Problémy má Martin Prokop.
Druhá páteční sekce začala stejně jako ta první – zrušením RZ4. Šlo o druhý průjezd RZ1. Ta ani přes poledne „nerozmrzla“ a tak byl její průjezd zrušen i podruhé. Závodit se začalo na pětce a ta přinesla mínusové body Hirvonenovi. V jedné části rychlostní zkoušky poslal svůj Fokus WRC přes střechu a chvilku trvalo, než mu diváci pomohli zpět na kola. Ztráta činila 3:50,8. Na začátku soutěže nic příjemného. Test vyhrál Loeb před Duvalem. Třetí příčku vybojoval Ostberg, který je zatím největším překvapením soutěže. Oproti tomu Ogier, který byl po prvních dvou testech v čele se propadl. Navíc ho potkaly technické problémy. Francouz ale pokračuje. Šestá rychlostní zkouška znamenala velký útok Latvaly s Anttiou. Posádka Fordu test vyhrála a navíc nadělila druhému Loebovi 11,5 vteřiny. Latvala se tak posunul do čela. Druhé místo celkově patří Loebovi. Britská rally je letos plná překvapení a velkých výkonů. O Ostbergovi jsem už psal (po RZ6 na 4. místě). Dalším překvapením je celková třetí pozice P.G. Anderssona se Suzuki SX4 WRC. Jde zatím o historicky nejlepší průběžnou pozici japonské značky za dobu jejího působení ve WRC. Páté místo za Ostbergem patří Peteru Solbergovi se Subaru. Po RZ6 se posádky přesunuly na start testu s názvem Walters Arena. Tato zkouška se měla jet dvakrát a její délka (2,29km) neznačila nějaké velké hýbání pořadím. Úmyslně píšu, že se měla jet dvakrát. Celou zkoušku totiž poprvé projela jen pětice jezdců. Pak se vydal na trať Atkinson a ten poslal své Subaru přes střechu. Podle posledních informací je posádka v pořádku, ale až do těchto chvil se neví zda a případně v kolik se bude pokračovat v závodění. Na druhý průjezd tímto testem se samozřejmě nedostalo. Platí tedy celkové pořadí po RZ6. Martin Prokop měl bohužel technické problémy. Motor jeho vozu se začal přehřívat. Přesto po RZ5 patřilo Jihlavskému jezdci průběžné páté místo mezi enky. Technický problém se naštěstí nepodepsal nijak výrazně do výkonu posádky na dalším testu. Prokop s Tománkem sice zajeli osmý čas, přesto se však propadli na šestou pozici. Jejich ztráta na vedoucího Wilkse je 56,9 vteřiny. Radost českým fanouškům určitě dělá Míra Tarabus s Danem Trunkátem. Česká posádka startující premiérově v mistrovství světa se začíná sžívat se šotolinou i s náročnými podmínkami a stoupá vzhůru pořadím. Test číslo tři zakončili jako sedmnáctí, po šestce jsou již patnáctí mezi enky. Super výsledek. jen tak dál. Zítra je na programu sedm rychlostních testů. Uvidíme, jestli se zítra budou opět rušit a krátit testy, nebo zda už se začne naplno závodit. Výsledky po RZ6 zde.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.