WALES PO RZ6: Ve Walesu se dějí věci. Hirvonen poslal na RZ5 svůj vůz přes střechu. Na RZ7 se to samé povedlo Atkinsonovi. Poslední dvě rychlostní zkoušky s pořadovým číslem sedm a osm se ještě neodjely a dá se předpokládat, že tomu tak už zůstane. Problémy má Martin Prokop.
Druhá páteční sekce začala stejně jako ta první – zrušením RZ4. Šlo o druhý průjezd RZ1. Ta ani přes poledne „nerozmrzla“ a tak byl její průjezd zrušen i podruhé. Závodit se začalo na pětce a ta přinesla mínusové body Hirvonenovi. V jedné části rychlostní zkoušky poslal svůj Fokus WRC přes střechu a chvilku trvalo, než mu diváci pomohli zpět na kola. Ztráta činila 3:50,8. Na začátku soutěže nic příjemného. Test vyhrál Loeb před Duvalem. Třetí příčku vybojoval Ostberg, který je zatím největším překvapením soutěže. Oproti tomu Ogier, který byl po prvních dvou testech v čele se propadl. Navíc ho potkaly technické problémy. Francouz ale pokračuje. Šestá rychlostní zkouška znamenala velký útok Latvaly s Anttiou. Posádka Fordu test vyhrála a navíc nadělila druhému Loebovi 11,5 vteřiny. Latvala se tak posunul do čela. Druhé místo celkově patří Loebovi. Britská rally je letos plná překvapení a velkých výkonů. O Ostbergovi jsem už psal (po RZ6 na 4. místě). Dalším překvapením je celková třetí pozice P.G. Anderssona se Suzuki SX4 WRC. Jde zatím o historicky nejlepší průběžnou pozici japonské značky za dobu jejího působení ve WRC. Páté místo za Ostbergem patří Peteru Solbergovi se Subaru. Po RZ6 se posádky přesunuly na start testu s názvem Walters Arena. Tato zkouška se měla jet dvakrát a její délka (2,29km) neznačila nějaké velké hýbání pořadím. Úmyslně píšu, že se měla jet dvakrát. Celou zkoušku totiž poprvé projela jen pětice jezdců. Pak se vydal na trať Atkinson a ten poslal své Subaru přes střechu. Podle posledních informací je posádka v pořádku, ale až do těchto chvil se neví zda a případně v kolik se bude pokračovat v závodění. Na druhý průjezd tímto testem se samozřejmě nedostalo. Platí tedy celkové pořadí po RZ6. Martin Prokop měl bohužel technické problémy. Motor jeho vozu se začal přehřívat. Přesto po RZ5 patřilo Jihlavskému jezdci průběžné páté místo mezi enky. Technický problém se naštěstí nepodepsal nijak výrazně do výkonu posádky na dalším testu. Prokop s Tománkem sice zajeli osmý čas, přesto se však propadli na šestou pozici. Jejich ztráta na vedoucího Wilkse je 56,9 vteřiny. Radost českým fanouškům určitě dělá Míra Tarabus s Danem Trunkátem. Česká posádka startující premiérově v mistrovství světa se začíná sžívat se šotolinou i s náročnými podmínkami a stoupá vzhůru pořadím. Test číslo tři zakončili jako sedmnáctí, po šestce jsou již patnáctí mezi enky. Super výsledek. jen tak dál. Zítra je na programu sedm rychlostních testů. Uvidíme, jestli se zítra budou opět rušit a krátit testy, nebo zda už se začne naplno závodit. Výsledky po RZ6 zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.