Dnes před sedmnáctou hodinou odstartoval už čtrnáctý Pražský rallysprint. Poprvé v historii se jelo i v pátek, a to na divácké speciálce na Strahovském stadionu. V první šou pro diváky kraloval polák Kuzaj.
Divácká speciálka na Strahově měla dnes především za úkol rozehřát jezdce i fanoušky. Startovalo se v obráceném pořadí, takže ti nejlepší se dostali na start až v závěru. Nejrychlejším jezdcem byl nakonec na Polák Leszek Kuzaj s Peugeotem 307 WRC. Naši jezdci zřejmě pojali speciálku jako vyloženě diváckou a na čas tolik nehleděli. Svědčí o tom umístění jezdců, kteří si pro poslední závod sezony půjčili špičkovou techniku WRC. Například Václav Pech (Impreza WRC) s Pepíkem Petákem (Focus WRC) zajeli shodný čas. Ten jim však stačil „jen“ na šesté místo. Roman Kresta dokonce absolvoval test až jako osmnáctý nejrychlejší. Přesto je ale na místě, abychom se podívali na výsledky. Tak tedy na Strahovské speciálce zvítězil Leszek Kuzaj, před Vojtěchem Štajfem a Peterem Gavlákem. Čtvrtou příčku obsadil Pavel Valoušek, jen desetinu vteřiny před Jarkem Orsákem. O šestém Pechovi a Petákovi jsem již psal, ale je nutné říct, že se k této dvojici se shodným časem připojil ještě Vladimír Barvík. Petr Hozák se svou nádhernou novou Imprezou WRC dojel v „diváckém sranda mači“ na devatenáctém místě. Zítra se jede pět rychlostních zkoušek a poslední z nich bude opět speciálka na stadionu. Počasí se snad umoudří a na 14. Pražský rallysprint dorazí i početné publikum. Ilustrační foto: Tomáš Urban - 2007
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.