Dnes před sedmnáctou hodinou odstartoval už čtrnáctý Pražský rallysprint. Poprvé v historii se jelo i v pátek, a to na divácké speciálce na Strahovském stadionu. V první šou pro diváky kraloval polák Kuzaj.
Divácká speciálka na Strahově měla dnes především za úkol rozehřát jezdce i fanoušky. Startovalo se v obráceném pořadí, takže ti nejlepší se dostali na start až v závěru. Nejrychlejším jezdcem byl nakonec na Polák Leszek Kuzaj s Peugeotem 307 WRC. Naši jezdci zřejmě pojali speciálku jako vyloženě diváckou a na čas tolik nehleděli. Svědčí o tom umístění jezdců, kteří si pro poslední závod sezony půjčili špičkovou techniku WRC. Například Václav Pech (Impreza WRC) s Pepíkem Petákem (Focus WRC) zajeli shodný čas. Ten jim však stačil „jen“ na šesté místo. Roman Kresta dokonce absolvoval test až jako osmnáctý nejrychlejší. Přesto je ale na místě, abychom se podívali na výsledky. Tak tedy na Strahovské speciálce zvítězil Leszek Kuzaj, před Vojtěchem Štajfem a Peterem Gavlákem. Čtvrtou příčku obsadil Pavel Valoušek, jen desetinu vteřiny před Jarkem Orsákem. O šestém Pechovi a Petákovi jsem již psal, ale je nutné říct, že se k této dvojici se shodným časem připojil ještě Vladimír Barvík. Petr Hozák se svou nádhernou novou Imprezou WRC dojel v „diváckém sranda mači“ na devatenáctém místě. Zítra se jede pět rychlostních zkoušek a poslední z nich bude opět speciálka na stadionu. Počasí se snad umoudří a na 14. Pražský rallysprint dorazí i početné publikum. Ilustrační foto: Tomáš Urban - 2007
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.