V Anglii vede překvapivě Ogier

Rally Great Britain (GBR)
Rally Great Britain (GBR), foto: Archiv RallyZone.cz
Marek Šteigr 5. prosince 2008 12:47
Sdílej:

BRITSKÁ RALLY PO RZ3: První rychlostní zkouška byla zrušena. Následující dva testy první sekce první etapy se odjely a po nich je v čele jezdec, kterého by tipoval asi málokdo – Sebastien Ogier.

Dnes ráno se naplno rozjel poslední podnik letošního Mistrovství světa v automobilových soutěžích – Britská rally. Počasí pořadatelům a jezdcům příliš nepřeje. Pro obtížnou sjízdnost byla hned úvodní rychlostní zkouška zrušena. Naplno se začalo závodit až na RZ2. Čekalo se, jak se startovní pole vypořádá s nástrahami těžké tratě a kdo půjde dovedení. Sebastien Loeb dojel v RZ2 osmý, Hirvonen jedenáctý. Velké překvapení. Ovšem ne tak velké jako to které nastalo, když Sebastien Ogier projel cílovou fotobuňkou RZ2. Jeho čas 2:48,6 minuty byl o 5,1 vteřiny rychlejší, než čas do té doby nejrychlejšího Duvala. Mladý Francouz startující poprvé s vozem WRC se dostal do čela průběžného pořadí. Až za ním byly všechny hvězdy současného WRC – Peter Solberg, Duval, Latvala, Loeb, Sordo a další. Mladík začal dobře, to se musí nechat. Obecně však na RZ2 platilo pravidlo, že ten kdo startoval později, měl lepší výchozí pozici. První jezdci odkryli na trati zrádný led, který je schovaný pod směsí bláta a sněhu a další za nimi pak již lépe „viděli“ nástrahy tratě. Na RZ3 už zatáhla špička. Zkoušku vyhrál Latvala, před dalším překvapením – Ostbergem. Třetí příčka patřila v RZ3 Loebovi. Naopak Hirvonen zaznamenal až jedenáctou pozici. Celkově je stále v čele Ogier před Ostbergem a Latvalou. Jako by nám mladíci chtěli naznačit, že příští sezona bude patřit právě jim. Ale jde samozřejmě jen o začátek soutěže. Uvidíme, co bude dál. Rozestupy jsou minimální. První až desátou příčku dělí po dvou odjetých testech patnáct vteřin. Mezi produkčními vozy se vcelku daří Martinu Prokopovi. Na RZ2 zajel osmý čas mezi enky, když se před něj dostali převážně domácí střelci, znalí podmínek a tratí. Na RZ3 zajel Martin taky solidně, ale v tuto chvíli se ještě čeká až dojedou do cíle jeho největší soupeři. Druhý český zástupce v soutěžei - Míra Tarabus, zajel na RZ2 celkově 45 čas a 25 mezi enky. Na první Mírovo seznámení se světovými tratěmi to není taky špatné. Jen tak dál... Nyní následuje servis a po něm druhé průjezdy ranními testy. K těm se ještě přidají dva průjezdy populárním testem Walters Arena. O průběhu dnešní etapy vás budeme informovat. Výsledky po RZ3 zde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.