BRITSKÁ RALLY PO RZ3: První rychlostní zkouška byla zrušena. Následující dva testy první sekce první etapy se odjely a po nich je v čele jezdec, kterého by tipoval asi málokdo – Sebastien Ogier.
Dnes ráno se naplno rozjel poslední podnik letošního Mistrovství světa v automobilových soutěžích – Britská rally. Počasí pořadatelům a jezdcům příliš nepřeje. Pro obtížnou sjízdnost byla hned úvodní rychlostní zkouška zrušena. Naplno se začalo závodit až na RZ2. Čekalo se, jak se startovní pole vypořádá s nástrahami těžké tratě a kdo půjde dovedení. Sebastien Loeb dojel v RZ2 osmý, Hirvonen jedenáctý. Velké překvapení. Ovšem ne tak velké jako to které nastalo, když Sebastien Ogier projel cílovou fotobuňkou RZ2. Jeho čas 2:48,6 minuty byl o 5,1 vteřiny rychlejší, než čas do té doby nejrychlejšího Duvala. Mladý Francouz startující poprvé s vozem WRC se dostal do čela průběžného pořadí. Až za ním byly všechny hvězdy současného WRC – Peter Solberg, Duval, Latvala, Loeb, Sordo a další. Mladík začal dobře, to se musí nechat. Obecně však na RZ2 platilo pravidlo, že ten kdo startoval později, měl lepší výchozí pozici. První jezdci odkryli na trati zrádný led, který je schovaný pod směsí bláta a sněhu a další za nimi pak již lépe „viděli“ nástrahy tratě. Na RZ3 už zatáhla špička. Zkoušku vyhrál Latvala, před dalším překvapením – Ostbergem. Třetí příčka patřila v RZ3 Loebovi. Naopak Hirvonen zaznamenal až jedenáctou pozici. Celkově je stále v čele Ogier před Ostbergem a Latvalou. Jako by nám mladíci chtěli naznačit, že příští sezona bude patřit právě jim. Ale jde samozřejmě jen o začátek soutěže. Uvidíme, co bude dál. Rozestupy jsou minimální. První až desátou příčku dělí po dvou odjetých testech patnáct vteřin. Mezi produkčními vozy se vcelku daří Martinu Prokopovi. Na RZ2 zajel osmý čas mezi enky, když se před něj dostali převážně domácí střelci, znalí podmínek a tratí. Na RZ3 zajel Martin taky solidně, ale v tuto chvíli se ještě čeká až dojedou do cíle jeho největší soupeři. Druhý český zástupce v soutěžei - Míra Tarabus, zajel na RZ2 celkově 45 čas a 25 mezi enky. Na první Mírovo seznámení se světovými tratěmi to není taky špatné. Jen tak dál... Nyní následuje servis a po něm druhé průjezdy ranními testy. K těm se ještě přidají dva průjezdy populárním testem Walters Arena. O průběhu dnešní etapy vás budeme informovat. Výsledky po RZ3 zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.