Pořadatelská A.S.O. sice startovní listiny s uvedením startovních čísel neuvolnila, ale my ta naše už známe.
Je zajímavé, že například holandské posádky kamionů dostaly svá startovní čísla vědět už s velkým předstihem a na tradiční rozlučkové akci na rallykrosovém okruhu ve Valkenswaardu už je alespoň v neoficiální podobě (grafické zpracování čísel se od loňska rozhodně změní, už díky novému titulárnímu sponzorovi soutěže) na dveřích vezly.
Tedy: jak jsme na tom my? 502 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf 850 Leo Loprais, Michal Ptáček 851 Ladislav Csekey, Lubomír Kýpeť 913 Karel Loprais, Milan Loprais, Jiří Vintr, Ladislav Lála
Kdo sledoval náš web pravidelně celý rok, zejména pak loňské testovací fotografie z Tuniska, pro toho není Alešovo číslo žádným překvapením, stejně tak ani to, kteří dva piloti jsou ve startovní listině umístěni před ním (pozorný čtenář si domyslí). Dodejme, že číslo 502 se na českých vozech objevilo dvakrát: v roce 1992 jej Karel Loprais dovezl ke krásnému třetímu místu v tehdejší variantě Dakaru na trase z Paříže do Kapského Města. O rok dříve vezl stejné číslo Josef Kakrda na svém Liazu a i přes výborný výkon zůstal hluboko v poli poražených. Je nasnadě, že Aleš hodlá navázat na Karlův výkon z před sedmnácti let...
Poslední testovací program uzavírá přípravu na Dakar 2009
Tradičně v okolí slovenské Senice uskutečnil Loprais Tatra Team poslední testovací program tohoto roku před odjezdem na jihoamerický Dakar. V permanenci byl samozřejmě hlavně dakarský speciál, na němž celý tým prováděl poslední ladění zejména jízdních vlastností.
"Nalétali jsme, co se do auta vešlo, celé dva dny. Jsme maximálně spokojeni. Od Foxu jsme obdrželi letos už čtvrtou evoluci tlumičů a tu poslední hodnotím jako excelentní. Dělali jsme životnostní testy s cílem tlumiče maximálně zahřát, několikanásobné jumpy ve vysokých rychlostech, rolety i písečné koleje s vysokými zdvihy pérování v rychlém sledu, vše skvělé," řekl bezprostředně po testech pilot týmu Aleš Loprais, a pokračuje: "motor je taková moje libůstka, auto s ním zrychluje raketově jako ještě nikdy, z nuly na stovku se dostaneme pod 12 sekund. Ve voze máme osazené i nové převody, díky nimž se maximální rychlost dostala až ke hranici 200 km/h. V podmínkách Dakaru nás reglement pustí jen do 150 km/h, ale tohle nastavení nám umožní optimálněji zatěžovat provozní skupiny vozidla i při vyšších rychlostních průměrech, které nás hlavně v úvodních etapách po argentinských pampách zřejmě čekají."
První testování s týmem absolvoval i nový navigátor závodní posádky Vojta Štajf. "Při tomto testu jsem vlastně poprvé viděl závodní Tatru v pohybu, před tím jsem pouze navštívil dílnu ve Frenštátě a Aleš s Milanem mi poskytly letmou první prohlídku kabiny a auta vůbec. Co mě ale opravdu příjemně překvapilo a nadchlo, bylo to, jak závodní Tatra funguje. Od podvozku, přes skvělé brzdy, až po výkon motoru. Je to skutečný závoďák a Aleš ho má skvěle v rukou. Myslím, že s tímhle autem a Alešem za volantem musíme bojovat o nejvyšší příčky," dodal. Stejně tak jej čekal i ostrý nácvik výměny kola v případě defektu pneumatiky. "Každý člen posádky má při tomto úkonu svou specifickou funkci, ale věřím, že nás do této situace naše pneumatiky Pirelli moc často nedostanou." Celý článek ...
tisková zpráva: Loprais Tatra Team Internetový obchod Loprais Shop
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.