Za minulých šest ročníků si tento závod získal obrovskou prestiž mezi závodníky, laickou i odbornou veřejností a těší se mimořádnému zájmu diváků i médií.
Jezdci mají za sebou soutěžní sezónu a k tomuto rozloučení nastupují bez stresů a závod si užívají. Během exhibice předvádějí své umění a přidávají k tomu spoustu efektů, což je pro diváky krásná podívaná. V Sosnové se v předchozích šesti letech objevili všichni nejlepší čeští jezdci z rally, rallycrossu a autocrossu. Mezi nejznámější jména patří - Roman Kresta, Tomáš Enge, Jan Kopecký, Václav Pech, Jaroslav Hošek, Roman Keřka, Jaroslav Kalný, Pavel Koutný a mnoho dalších.
Ani letošní ročník nebyl žádnou výjimkou a přes vytrvalý déšť byla v Sosnové atmosféra plná adrenalinu a překvapení. Na startu se 8. listopadu 2008 sešlo 47 závodníků rallye, autokrosu a rallyekrosu. Děj tohoto setkání automobilových mistrů byl předem těžko předvídatelný a došlo hned k několika zvratům. Například v nejpočetněji obsazené kategorii jezdců s produkčními vozy rallye nepostoupil do semifinále letošní šampión Roman Kresta, který se v obou rozjížďkách ocitl na rozbahněném úseku mimo trať.
Technika zradila také Karla Trojana i mistra republiky historických vozů Lubomíra Tenkla. Ve finále rallyekrosu divize 2 zastavila Romana Častorala poškozená přední náprava a poškozené turbo přibrzdilo v rozhodující jízdě divize autokrosových bugin do 4000 ccm Jana Smrže.
Hlavní finále obstaraly produkční vozy rallye skupiny N4, kde přesnou jízdou v náročném terénu přesvědčivě vyhrál Pech. „Bylo to nejpovedenější setkání, které jsem kdy jel. Po závodní stránce to bylo hodně těžké, zejména na blátě, kde šlo auto ze smyku do smyku. Ale podařilo se nám to úspěšně zvládnout," řekl vítěz.
Nutno dodat, že s automobilovými mistry se můžete letos ještě setkat 5. až 6. prosince na tradičním již XIV. TIPCARS Pražském rallysprintu 2008. Necelé dva týdny po Novém roce přivítají sportu otevřené Pardubice divácky velice atraktivní motoristické utkání AUTOSLIDE 2009. Mezi sportovní hvězdy, které můžete vidět patří bezpochybně i otec Josef a syn Martin Semerádové. Právě Martin Semerád se může pyšnit titulem Talent roku, když se stal vítězem projektu pro mladé jezdce Pirelli Star Driver Shoot-Out Europe 2008.
CELKOVÉ VÝSLEDKY
Rallye, N4: 1. Pech, 2. Orsák, 3. Volf (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX), A6: 1. Šlehofer (Fiat Punto S1600), 2. Tlusťák (Citroën C2 S1600), 3. Vančík (Citroën C2 R2), Historická rallye: 1. Triner (Škoda 130 RS), 2. Hájek, 3. Tichý (oba Opel Kadett GT).
Autokros, Do 4000 ccm: 1. Keřka (Tatra 4000), 2. Smrž (Ford Cosworth 2300 Turbo), 3. Hošek (Buggy Audi A8), Do 1600 ccm: 1. Nosálek (Buggy Škoda 1600), 2. Svoboda (Buggy VW 1600), 3. Šikola (Buggy Kawasaki).
Rallyekros, Divize 2: 1. Smetana (Honda Civic), 2. Častoral (Opel Astra), 3. Štefan (Honda Civic Type-R), Divize 1A: 1. Kalný (Peugeot 206), 2. Čermák, 3. Bílek (oba Škoda Fabia 1,6), Divize 1: 1. Munnich (Škoda Fabia 16), 2. Koutný (Ford Fiesta), 3. Výborný (Mitsubishi Lancer).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.