Ve Vsetíně prokázal Sláva Ducháček svou výjimečnou spolehlivost, když i devátý start proměnil v bodovaný výsledek. Šestým místem potvrdil svou příslušnost k elitní desítce sprinterů. Radek Majer se po čtyřech letech dočkal cílové rampy na Valašské půdě.
K závěrečnému podniku MČR v rallysprintech, Wűrth Partr Rally Vsetín, nastoupil Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery APM Automotive a Enterprise Media v tradiční sestavě. Týmové jedničky Slávu Ducháčka s Petrem Dufkem doplňovali Radek Majer a Michal Pohořelý. Obě posádky samozřejmě opět sedlaly vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.
Sláva měl při treninku mírné obavy z rychlostních zkoušek, které se mu zdály rychlé, ale v samotné soutěži si nakonec pochvaloval, že mu Valašské tratě doslova sedly. „Ráno jsme obuli matadorky, protože BF Goodrich do takhle chladného počasí jsme neměli, ale ani tato volba nebyla nic moc,“ říkal v prvním servisu až dvanáctý Sláva.
„Ani kombinace BF Goodrich vpředu a Matador vzadu, se kterou jsme absolvovali druhou sekci, nebyla ideální. Přesto jsme dokázali zajet osmý čas. Do poslední části už jsme vsadili jen na BF Goodrich a jízdu jsme si doslova užívali. Auto fungovalo na jedničku, takže jsme si hodně polepšili. Ještě nikdy jsme nebyli tak blízko umístění na stupních vítězů,“ liboval si Sláva v cíli, kam dorazil spolu s Petrem Dufkem jako sedmá posádka absolutního pořadí a šestá v hodnocení MMČR v rallysprintech. Od pátého místa je dělilo pět vteřin a od stupňů vítězů čtrnáct.
Na závěr si Sláva již tradičně povzdechl nad dlouhými přejezdy. Zvláště ten na zrušenou Kunčickou rychlostní zkoušku by jistě nejen on rád vyměnil za přestávku věnovanou obědu, než bezúčelnému cestování padesát kilometrů tam a zase zpátky.
Závodící týmový manažer Radek Majer s Michalem Pohořelým o svém výsledku rozhodli již na úvodní rychlostní zkoušce. K výletu mimo trať si vybrali nejužší místo u přehrady Bystřička. Minutové otáčení na minimálním prostoru bylo plné adrenalinu, protože se každou chvíli mohl přiřítit rozjetý Jaroslav Melichárek. Vše nakonec dopadlo dobře, ale Radek s Michalem se již po celou soutěž nedokázali dostat do tempa. Přesto měli v cíli dost velký důvod k radosti. Poprvé za čtyři roky spolu dokázali dotáhnout soutěž na Valašsku až do cíle.
„Dva týdny před Vsetínem jsme měli v Milovicích velké testování. Auta dostala zabrat, ale na poslední mistrovskou soutěž byla připravena opět dobře a vydržela. Tratě byly typicky valašské, ale tentokrát mi to moc nesedlo a chyba u přehrady to jen potvrdila. Ani na třetí pokus se nám nepodařilo zazávodit si na Kunčické erzetě a jediným pozitivem tak pro nás je, že jsme se na Valašsku s Michalem konečně dočkali cíle,“ zhodnotil Radek Majer soutěž z pohledu jezdce a připojil názor šéfa týmu: „Obě auta máme v cíli a nepoškozená. Sláva dosáhl dobrého výsledku jak v soutěži, tak v celé sezoně, kde skončil osmý se stejným bodovým ziskem, jako Igor Drotár se Škodou Octavia WRC. Pozitivně dopadla i jednání o fungování týmu pro příští rok, takže jsem spokojen. Teď jen čekáme na vydání oficiálního kalendáře, abychom mohli dokončit rozpočet. Pokračujeme i v hledání partnerů a jezdců pro nadcházející sezonu. S tou letošní se rozloučíme při Setkání mistrů v Sosnové, kde bude závodit Sláva a pak nás čeká ještě Praha.“
Minulý týden si oba úspěšné vozy Mitsubishi Lancer EVO IX také mohli prohlédnout návštěvníci velkých nákupních center v Brně a nyní již procházejí pravidelnou přípravou v dílnách Seznam.cz Rally Teamu.
tisková zpráva: Seznam.cz Rally Team
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.