Sebastien Loeb - pan Dokonalý

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Citroën Sport
Tomáš Musil 3. listopadu 2008 18:42
Sdílej:

Po víkendové Japonské rally je definitivně jasno. Titul mistra světa získal opět Sebastien Loeb a nyní už má pět titulů v řadě. Po Japonské rally podal obsáhlé vyjádření o svých pocitech a plánech na příští sezonu.

Možná si vzpomene na rok 2003 a závěrečný závod sezony, kterým byla Britská rally. I tehdy vedl Loeb šampionát, jenže v rally skončil až druhý za Petterem Solbergem, který ho přeskočil i v šampionátu a to o pouhý jediný bodík. Nebýt toho, dost možná bychom znali šestinásobného mistra světa, jelikož od té doby zná svět rally jediného suveréna. Tento teprve třicetiletý Francouz si během 112 startů ve WRC připsal 46 vítězství a více než 650 bodů, ze kterých vytěžil pět titulů mistra světa. Je tedy jasné, že tabulkově je nejúspěšnějším jezdcem historie (se čtyřmi tituly jsou za ním dvě legendy – Tomi Makinen a Juha Kankkunen). "Těžko se popisuje, co teď prožíváme! Společně s Danielem a celým týmem jsme letos chtěli získat alespoň jednu korunku pro šampiony roku a to se povedlo, za což jsem velmi šťastný. Chtěl jsem titul vyhrát už zde, abych mohl jet do příští rally s čistou hlavou, tak že celý víkend byl hodně nervózní a rozhodně se nedá říct, že by to byla zrovna zábava. Byla to prostě těžká rally. Nemohl jsem se dostat do rytmu a jediné, co jsem měl na paměti, bylo, že nesmím udělat žádnou chybu, ale jak naše C4, tak i pneumatiky Pirelli fungovaly báječně a trochu nám to ulehčily, protože jsme si byli vědomi, co nám stačí a jak musíme jet, ale nemyslet na to, bylo těžké," popisuje Loeb počínání během Japonské rally. "Nicméně po každé RZ to vypadalo čím dál nadějněji a teď můžu říct, že to čekání za to opravdu stálo. Příští rok tu však budeme zase a nemůžeme mít jiný cíl než obhajobu titulu. V podstatě pro mě existují jen dva rekordní údaje a to je počet vítězství a počet titulů. Nyní je obojí naše. Není jednoduché říci, zdali byl tento titul lehčí než ty ostatní. Každý titul je jiný a já rád vzpomínám hned na ten první. Nicméně to není tak, že vítězství je něco jednoduchého, každý titul byl velmi náročný. Jediné, co zůstává, je ta oslava s naším týmem. Vždy nám poskytl auto, které fungovalo bezchybně a na našem titulu má velký podíl. Díky patří i Danimu Sordovi s Marce Martí, kteří se nejednou zasloužili na našem úspěchu. Nejen proto bych v příští rally rád získal pro Citroen double," zakončuje Loeb.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.