Úspěšná sezóna Tozda rallye teamu

Grega, Tomáš -  Ježek, Jiří
Grega, Tomáš - Ježek, Jiří, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 3. listopadu 2008 08:55
Sdílej:

Vydařená sezóna. Tak by se dala nazvat právě ta letošní z pohledu jablonecké posádky Tomáš Grega – Jiří Ježek. Jejich tradiční bílá Felicie KIT CAR s identickým nápisem Tozda proháněla i posádky i v ostatních třídách, nutno podotknout, že i ve vyšších.

Ve Vyškově začal zostra Lumír Galia s Otou Hlouškem. Kitovou Felicii vodili po místních tratích s největší přesností a bezchybnou jízdou po prvních čtyřech testech vévodili své třídě. Severočeská posádka však po vlažnějším začátku zrychlovala a v půlce soutěže figurovala na druhém místě. Pořadí na předních příčkách se již neměnilo a prvních patnáct bodů putovalo pod Ještěd. „Na vyškovské soutěži jsme začali hodně vlažně, dělal jsem spoustu chyb a navíc Lumír s Otou doslova letěli, takže za druhé místo jsme byli doslova vděčni,“ komentuje první letošní svezení Tomáš Grega. Druhou soutěží byla téměř domácí Rally Lužické Hory, na kterou Tom s Jirkou odjížděli natěšeni po předchozím úspěchu. Po nesmírně vyrovnaném boji s Jiřím Hladíkem a Lumírem Galiou si posádka Tozda Rallye Teamu připsala dalších patnáct bodů. Nutno podotknout, že k vítězství ve třídě scházelo jen čtrnáct sekund. A jak viděl Lužické Hory Tom? „Na Lužické hory jsem si docela věřil, protože tato soutěž je pro nás skoro domácí. Ještě jsem měl v paměti strašnou ránu z loňského ročníku, proto jsme šotolinu vypustili a dojeli jsme si pro další druhé místo “ Po necelé měsíční přestávce se odjíždělo do Tišnova. Soutěž pořádaná Hanáckým rally klubem slibovala po předchozích těsných soubojích vyrovnané boje ve třídě A/5. Až do poslední zkoušky nebylo o vítězi rozhodnuto. Před posledním testem byl rozdíl mezi prvním Jiřím Hladíkem a druhým Tomem Gregou jen 1,4 sekundy. Na závěrečném devátém měřeném úseku Grega s Ježkem vyhráli svou třídu o 3,7 sekundy, což v konečném hodnocení znamenalo posun do čela třídy A/5 o 2,3 sekundy. Absolutní čtyřiadvacáté místo s vozem třídy A/5 není určitě špatná vizitka. „Na Rally Tišnov budu dlouho vzpomínat, jeli jsme s Jirkou Hladíkem celou soutěž takřka stejně. Před poslední RZ jsme si s Ježou řekli, že do toho půjdem a uvidíme, o to cennější je pro nás osmé místo absolutně na poslední RZ“ Dva měsíce odpočinku a opět soutěžit. Do Pelhřimova se opět odjíždělo v roli favoritů na zisk plného počtu bodů do klasifikace „á pětek.“ Přetahovaná o desetinky mezi lídrem třídy A/5 Jiřím Hladíkem a jeho nejbližším soupeřem Tomášem Gregou pokračovala i v městě rekordů. O čtvrt minuty se z vítězství opět radoval druhý jmenovaný. Tentokrát pelhřimovským tratím kraloval stylem start-cíl. „Do Pelhřimova jsme odjížděli posíleni dobrým výsledkem z Rally Bohemia, kde nás vítězství ve třídě stáli tři defekty. Na Bohemce jsem se malinko sžil s Kitoušem, což jsme zúročili v Pelhřimově, a nakonec to bylo i třetí místo ve skupině A.“ Již čtrnáct dní po Pelhřimovu pokračoval spritový šampionát v Prachaticích. Tuto soutěž však severočeši opět vynechali a pro další body hodlali jet až do zářiového Pačejova. Již na třetí zkoušce přišel o servořízení Jiří Hladík a následkem nepříjemné poruchy odstoupil. Přestože si od prvních metrů držel vedení Tom s Jirkou a navíc přišli o nejžhavějšího oponenta, vítězství ve třídě nebylo až tak jednoduché. Do posledních metrů jim zle dotíral na záda Libor Šašek. Ve Šternberku se do cíle dostala jen čtveřice speciálů nejslabší „áčkové“ třídy. Náročnost soutěže vytrestala Martin Divokého, Jaroslava Hejzlara, Pavla Paška, Roberta Čonku a bohužel i Tomáše Gregu. Jejich téměř stošedesátikoňová Felicie zastávkovala před poslední zkouškou a z radosti z průběžného vedení bylo během krátké chvíle jen plno vzteku. Co bylo příčinou? „Ve Štenberku jsme do toho s Jirkou dali maximum, což bylo vidět na dosahovaných časech. Bohužel na předposlední RZ asi 1 km před cílem přestalo auto táhnout, nejprve jsem si myslel, že prasklo vahadlo, ale při pohledu do zrcátka na kouř, který se valil z výfuku, bylo jasné, že je konec. Když jsme to doma rozebrali, zjistili jsme, že praskl sací ventil, takže škody moc!" Poslední soutěž sezony se vezla ve sterých kolejích. Souboj o vedení s Jiřím Hladíkem vyvrcholil ve čtvrté vítězství v letošní sezoně. Díky posledním dvaceti bodům do Jablonce nad Nisou putuje titul vicemistra republiky ve sprintrally třídy A/5. Vydařenou soutěž a celou sezonu hodnotí zkušený matador takto: „Ve hře o titul mistra republiky ve Vsetíně bylo jasno, musíme vyhrát, abychom byli ve hře o zisk titulu, to se nám povedlo, ale nakonec měl Jirka Hladík o jeden dojetý závod víc a titul bral on." Velký díky patří mechanikům: Tomáš Stránský, Jakub Stránský, David Doubrava, Radek Balatka, Dan Dvořák a Pavel Procházka – manager za celoroční usílí a za pomoc na závodech i mimo ně. Další velký dík patří firmám: AUTOCENTRUM TOZDA, PROTLUM-Jindra Křístek, AQUAMONT, MEVERIC ELEKTRONIC, SPECTRUM FRANĚK, ATREA, CZECH SKY CARGO, RB CARS,P.C.SPED LOGISTIC, FATYNA, AUTORENT za podporu. Gratulace patří Jirkovi Hladíkovi s Marcelou Dolečkovou  k titulu. Poděkování pak patří také všem fanouškům a soupeřům za super závodění. Závěrem je na místě otázka ohledně příští sezony. Jakým směrem se bude Tomáš Grega s Jiřím Ježkem ucházet? „Zatím je vše ve fázi jednání, ale chtěli bychom jed opět sprintrally a opět s Felicii Kit Car“ Příští rok nashle! TZ/ Tozda Rally Team / Michael Daněk   
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).