VÝSLEDKY TŘETÍ ETAPY; posádky se opět potýkaly se silným deštěm a hluboce vyjetými kolejemi. Špička pouze udžovala svoje pozice a došlo i na očekávanou korunovaci mistra světa.
Dnes bylo na programu v Japonsku celkem devět rychlostních zkoušek. Hned ta první z nich, jedenadvacátá, přinesla poměrně zajímavé pořadí. Vítězem se stal na novém Subaru P. Solberg. Toho následoval Hirvonen, ale se ztrátou pouhých 0,8 sekundy za ním do cíle dorazil P.-D. Andersson, čímž se na domácích tratích pro tým ukázal ve velmi dobrém světle. Oba tovární Citroeny odsadily v pořadí Loeb – Sordo pátou a šestou příčku. RZ 22 již plně patřila továrním Fordům. 13,57 Km dlouhý test zvládl v nejlepším času Hirvonen, těsně následovaný Latvalou. Dalším potvrzením velmi dobré formy obou vozů Suzuki byla čtvrté a pátá příčka pro Anderssona a Gardemeistra těsně za P. Solbergem. Na Loeba vyzbylo až sedmé místo. Následující RZ padla do klína Latvalovi. Ten ujel druhému v pořadí Anderssonovi o více než 12 vteřin. Hirvonen dojel třetí, Loeb až osmý. Co bylo příčinou? „Na trati nás potkal poměrně silný déšť, ke konci nám auto skoro vůbec nedrželo ve stopě,“ uvedl budoucí mistr světa. Relativně malé odstupy přinesla RZ 24, když se první trojice vlezla do jedné sekundy. Byla to totiž pouze divácká, 2,3 Km dlouhá zkouška. Nejrychlejší byl opět Latvala, druhý byl už Hirvonen, dále P. Solberg a Atkinson, který se snažil nenápadně ukrajovat z Loebova náskoku. Ten si však svoji pozici hájil a na páté příčce ztratil jen minimum času. Druhá divácká zkouška, RZ 25, byla ještě kratší. Přinesla sice velmi zajímavé pořadí (v první desítce bylo šest vozů skupiny N4, Aji Kim na Lanceru evo VIII tuto zkoušku dokonce vyhrál), ale pořadím prakticky nezamíchala. RZ 26 byla taky jedna z těch kratších, měřila 3,5 Km. Opět posádky trápila hluboká vyjetá stopa a silný déšť. Pořadí na této RZ: Hirvonen, P. Solberg, Latvala, Andersson, Loeb na deváté příčce. Na RZ 27 si svoje vedení pojistil Hirvonen. Dalšího velmi krásného výsledku dosáhl Andersson na druhé příčce. Třetí dojel P. Solberg, kterému však toto postupné stahování časové ztráty moc nepomohlo na jeho celkové osmé příčce. Předposlední RZ dokonce vyhrál šestnáct sekund před Anderssonem. Třetí dojel Sordo, Hirvonen pátý a Loeb šestý. Poslední 2,3 Km dlouhá RZ 29 už na celkovém pořadí moc neměnila. Vyhrál ji opět P. Solberg, za ním dojel Sordo a Latvala. Díky tomu, že Loeb udržel svoji třetí pozici, odváží si z Japonska celkově pátý titul mistra světa. V závěrečném waleském klání jej už Hirvonen nemůže předběhnout.
Výsledky japonské rally: 1. Mikko Hirvonen Ford 3h25:03.0 2. Jari-Matti Latvala Ford + 31.1 3. Sebastien Loeb Citroen + 2:30.6 4. Chris Atkinson Subaru + 3:42.4 5. Per-Gunnar Andersson Suzuki + 5:12.9 6. Toni Gardemeister Suzuki + 6:09.4 7. Matthew Wilson Ford + 7:05.3 8. Petter Solberg Subaru + 13:19.9 9. Federico Villagra Ford + 15:40.8 10. Dani Sordo Citroen + 17:08.5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.