VÝSLEDKY TŘETÍ ETAPY; posádky se opět potýkaly se silným deštěm a hluboce vyjetými kolejemi. Špička pouze udžovala svoje pozice a došlo i na očekávanou korunovaci mistra světa.
Dnes bylo na programu v Japonsku celkem devět rychlostních zkoušek. Hned ta první z nich, jedenadvacátá, přinesla poměrně zajímavé pořadí. Vítězem se stal na novém Subaru P. Solberg. Toho následoval Hirvonen, ale se ztrátou pouhých 0,8 sekundy za ním do cíle dorazil P.-D. Andersson, čímž se na domácích tratích pro tým ukázal ve velmi dobrém světle. Oba tovární Citroeny odsadily v pořadí Loeb – Sordo pátou a šestou příčku. RZ 22 již plně patřila továrním Fordům. 13,57 Km dlouhý test zvládl v nejlepším času Hirvonen, těsně následovaný Latvalou. Dalším potvrzením velmi dobré formy obou vozů Suzuki byla čtvrté a pátá příčka pro Anderssona a Gardemeistra těsně za P. Solbergem. Na Loeba vyzbylo až sedmé místo. Následující RZ padla do klína Latvalovi. Ten ujel druhému v pořadí Anderssonovi o více než 12 vteřin. Hirvonen dojel třetí, Loeb až osmý. Co bylo příčinou? „Na trati nás potkal poměrně silný déšť, ke konci nám auto skoro vůbec nedrželo ve stopě,“ uvedl budoucí mistr světa. Relativně malé odstupy přinesla RZ 24, když se první trojice vlezla do jedné sekundy. Byla to totiž pouze divácká, 2,3 Km dlouhá zkouška. Nejrychlejší byl opět Latvala, druhý byl už Hirvonen, dále P. Solberg a Atkinson, který se snažil nenápadně ukrajovat z Loebova náskoku. Ten si však svoji pozici hájil a na páté příčce ztratil jen minimum času. Druhá divácká zkouška, RZ 25, byla ještě kratší. Přinesla sice velmi zajímavé pořadí (v první desítce bylo šest vozů skupiny N4, Aji Kim na Lanceru evo VIII tuto zkoušku dokonce vyhrál), ale pořadím prakticky nezamíchala. RZ 26 byla taky jedna z těch kratších, měřila 3,5 Km. Opět posádky trápila hluboká vyjetá stopa a silný déšť. Pořadí na této RZ: Hirvonen, P. Solberg, Latvala, Andersson, Loeb na deváté příčce. Na RZ 27 si svoje vedení pojistil Hirvonen. Dalšího velmi krásného výsledku dosáhl Andersson na druhé příčce. Třetí dojel P. Solberg, kterému však toto postupné stahování časové ztráty moc nepomohlo na jeho celkové osmé příčce. Předposlední RZ dokonce vyhrál šestnáct sekund před Anderssonem. Třetí dojel Sordo, Hirvonen pátý a Loeb šestý. Poslední 2,3 Km dlouhá RZ 29 už na celkovém pořadí moc neměnila. Vyhrál ji opět P. Solberg, za ním dojel Sordo a Latvala. Díky tomu, že Loeb udržel svoji třetí pozici, odváží si z Japonska celkově pátý titul mistra světa. V závěrečném waleském klání jej už Hirvonen nemůže předběhnout.
Výsledky japonské rally: 1. Mikko Hirvonen Ford 3h25:03.0 2. Jari-Matti Latvala Ford + 31.1 3. Sebastien Loeb Citroen + 2:30.6 4. Chris Atkinson Subaru + 3:42.4 5. Per-Gunnar Andersson Suzuki + 5:12.9 6. Toni Gardemeister Suzuki + 6:09.4 7. Matthew Wilson Ford + 7:05.3 8. Petter Solberg Subaru + 13:19.9 9. Federico Villagra Ford + 15:40.8 10. Dani Sordo Citroen + 17:08.5
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.