Jezdec továrního týmu Suzuki v MS Toni Gardemeister strávil celé pondělí ve výcvikovém středisku jízdy v japonském Sapporu. Toni tak má ke svému mezinárodnímu řidičskému oprávnění druhý řidičák.
Toniho běžný řidičák byl vydán v Monacu a je mezinárodní, ale japonské úřady ho nechtěly nechat jezdit po jejich zemi bez toho, aniž by prošel tímto testem. Takže v pondělí 27.října strávil Toni, který startuje v šampionátu WRC od roku 1996, celý den ve výcvikovém centru, aby dostal oprávnění pro jízdu po japonských cestách.
„Ráno jsem měl nějaké hodiny ve třídě, pak jsem dělal zkoušku, testovali moje oči, pak jsem jel s instruktorem ven. Test byl celkem divný, jezdil jsem s velkým Nissanem nebo Toyotou, přesně nevím co to bylo. Ačkoliv instruktor věděl, že jsem rallyový jezdec, jezdili jsme přesně podle učebnice. Zabralo to celý den, než mi dali papíry. Bylo to nudné, jak jsem předpokládal. Zabralo to osm hodin. Teď mám ridičák pro Japonsko na tři roky!“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?