Jezdec továrního týmu Suzuki v MS Toni Gardemeister strávil celé pondělí ve výcvikovém středisku jízdy v japonském Sapporu. Toni tak má ke svému mezinárodnímu řidičskému oprávnění druhý řidičák.
Toniho běžný řidičák byl vydán v Monacu a je mezinárodní, ale japonské úřady ho nechtěly nechat jezdit po jejich zemi bez toho, aniž by prošel tímto testem. Takže v pondělí 27.října strávil Toni, který startuje v šampionátu WRC od roku 1996, celý den ve výcvikovém centru, aby dostal oprávnění pro jízdu po japonských cestách.
„Ráno jsem měl nějaké hodiny ve třídě, pak jsem dělal zkoušku, testovali moje oči, pak jsem jel s instruktorem ven. Test byl celkem divný, jezdil jsem s velkým Nissanem nebo Toyotou, přesně nevím co to bylo. Ačkoliv instruktor věděl, že jsem rallyový jezdec, jezdili jsme přesně podle učebnice. Zabralo to celý den, než mi dali papíry. Bylo to nudné, jak jsem předpokládal. Zabralo to osm hodin. Teď mám ridičák pro Japonsko na tři roky!“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.