Rozhovor s Loebem o Japonské rally

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Citroën Sport
Tomáš Musil 30. října 2008 16:30
Sdílej:

Před začátkem Japonské rally Sébastien Loeb promluvil o jeho vyhlídkách na pátý mistrovský titul v řadě.

Sébastiene, třetí příčka Vám zajistí titul mistra světa, pojedete na jistotu anebo se budete rvát o vítězství? Samozřejmě se budu snažit jet na jistotu a skončit na třetí pozici. Přece jen vyhrát titul je mnohem důležitější. Ale situace to rozhodně není lehká. To, že pojedu na jistotu, však neznamená, že bych nechtěl vyhrát, ale je to nová rally, hodně se mění přilnavost auta a je jednoduché chybovat, proto je důležité dobře si udělat rozpis. Nejdůležitější bude najít si svůj rytmus a dobře se sžít s autem. Pokud se dokážu udržet vepředu, bude to skvělé. Jak těžké bude najít ten správný rytmus, pokud chcete uspět? Může to být velmi zrádné. Pokud nepojedete na plno v těch zrádných úsecích, bude to těžké. Pokud se ale dobře sžiji s autem, pak se mi jede opravdu výborně. Uvidíme, jak to půjde. Letos se jede rally v nové oblasti, co si myslíte o nové trati, kterou jste měl možnost prozkoumat? Podmínky jsou zde velmi těžké. Už při prohlídce bylo počasí velmi nepříjemné, teď na trati dokonce sněží, tak že nás nečeká nic lehkého. Když bude sněžit, trať na těchto pneumatikách nebude sjízdná. Možná Vás čeká opravdu povedený víkend, protože pokud získáte titul, bude to již rekordní pátý v řadě. Nejste přeci jen trochu nervózní a vzrušený? Samozřejmě jsem trochu nervózní, ale v této situaci je to normální. Ale jakmile začne rally, budu se opět soustředit na rozpis a na řízení, vše ostatní půjde stranou. To je celé. RZ jsou velmi krátké, proto je důležité odstartovat dobrým tempem, případná ztráta by se pak mohla těžko dohánět a já se určitě nechci pouštět do případného riskování. Uvidíme, jak se to vyvine.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.