WÜRTH Partr rally – všechno rozhodl defekt

Orsák, Jaroslav
Orsák, Jaroslav, foto: www.tempusrally.sk
Tomáš Musil 30. října 2008 15:28
Sdílej:

V podstatě nový vůz připravil Orsák rally sport team na závěrečný podnik mistrovství ČR ve sprintrally pro posádku Jaroslav Orsák - Karel Vajík. O celkovém výsledku rozhodl jediný moment v závěru páté rychlostní zkoušky.

V kalendáři podniků, které chtěl Jarin letos absolvovat, byla WÜRTH Partr rally Vsetín zapsána velkým písmem. Jednak proto, že na Valašsku loni vyhrál a pak i proto, že je to jeho takřka domácí soutěž. Vše ale řádně zkomplikovala Košická rally. Jarek má ovšem kolem sebe velmi schopné kamarády a přátele. S jejich pomocí postavil za 10 dní v podstatě nové Mitsubishi a se startovním číslem jedna mohl vyrazit na start. „Pojedeme z počátku opatrně. Nerad bych zbytečně poškodil nové auto. A pak také nevím, co se mnou udělala košická rána,“ naznačil před startem Jarin. Opatrná jízda v prvním kole rychlostních zkoušek znamenala v podání Jarka s Karlem pátý a druhý čas. V průběžném pořadí figurovala posádka na 3.místě za Romanem Odložilíkem a Tiborem Cserhalmim. „Na první RZ jsme jeli hodně opatrně, protože po tom šťouchanci, co jsem měl před čtrnácti dny, se do toho dostávám pomaleji. Druhá erzeta byla podobná – jel jsem ještě dost opatrně. Musím se dostat do správného tempa. Cítím však, že je to lepší a lepší,“ zhodnotil úvodní dvě zkoušky Orsák. Druhé kolo rychlostních zkoušek odstartoval volným průjezdem Kunčickou erzetou. Po dva předchozí roky při WÜRTHce zneprůjezdnil tuto erzetu sníh, letos ji zrušila vyšší moc (volby). V servisním areálu zůstal stát „Tibi“ a Jarek se v průběžném pořadí posunul na stříbrnou pozici. Na vedoucí příčku ztrácel 9,3 vteřiny a čtyři desetiny vteřiny pak dělili klobůckého jezdce od nejbližšího z pronásledovatelů, třetího Petera Gavláka. Jarin zajel druhý průjezd nejdelší rychlostní zkouškou soutěže ve druhém nejrychlejším čase. Lepší byl ale Slovák Gavlák, který Jarina odsunul na 3.místo. Odveta a pokus vrátit se na stříbrný stupínek ale nevyšel dle představ posádky Orsák rally teamu. Asi 200  metrů před koncem RZ Vesník sjíždí Mitsubishi z trati na louku „V závěru páté erzety jsme udělali defekt. Auto nečekaně nezatočilo do levé zatáčky. V louce jsme bohužel lehce trefili sloup předkem auta. Při tom spadla hadice od turba, kterou jsme museli na místě nasadit. Škody na autě nejsou velké,“ prozradil propad ve výsledcích Jarek Orsák. Dvě a půl minuty ztráty odsunuly posádku z třetí na 38.místo v absolutním pořadí. Zcela bez nálady, tak vypadal Jarek při přeskupení po nešťastné zkoušce. Chvílemi dokonce rezignoval a chtěl soutěž odpískat. Naštěstí ale Jarin chytil druhou mízu a vydal se bojovat dál alespoň o dílčí úspěchy. Kunčickou, uklouzanou zkoušku zajeli Jarek s Karlem s rozvahou v pátém čase. Naměřený čas v cíli RZ Bystřička a RZ Vesník představoval třetí a druhou pozici a posunul dvojici Jaroslav Orsák – Karel Vajík na konečné 22.místo. „Závod dopadl, tak jak dopadl. Přesto jsme s naším vystoupením spokojeni. Ze sedmi erzet jsme byli šestkrát v první pětce nejrychlejších časů. Škoda jednoho defektu. Netuším, kde jsme k němu přišli. Auto najednou nezatočilo a bylo to. Ale to je rally. Chtěl bych poděkovat všem přátelům a fanouškům, kteří mne hnali během závodu dopředu. Mé díky patří i mechanikům za výborně odvedenou práci při přípravě vozu a také během soutěže. Zvláště bych chtěl poděkovat Miroslavu Caisovi za podporu a rady, kterými mne zásoboval během poslední doby. Nyní nás čeká Setkání mistrů v Sosnové a na začátku prosince Pražský rallysprint,“ uvedl Jarek Orsák. TZ/Orsák rally sport teamu; Vebr Miroslav
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.