Je to bedna, ale málem jsme se koupali

Jelínek, Jan - Kotěna, Miroslav
Jelínek, Jan - Kotěna, Miroslav, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 28. října 2008 23:36
Sdílej:

Na krásnou krajinu v okolí Vsetína budou letos Jan Jelínek a Miroslav Kotěna z Autoline Rally Teamu vzpomínat v dobrém, třetí místo celkově je vydařenou tečkou za letošní sezonou.

S nástrahami sobotní Würth Parter Rally Vsetín se zlínská posádka v červenobílém Mitsubishi Lacer Evo IX poprala velmi dobře. Na konci soutěže z toho byl třetí nejrychlejší čas celkově a zároveň druhý v bodovaném pořadí českých posádek.

"Vsetín byl příjemný a bez větších komplikací. Jsem moc rád, že jsme sezonu zakončili právě takto a navíc téměř na domácí půdě. Závod jako takový mi seděl, a i když byla nějaká ta menší krizovka a nejel jsem bezsynchronní převodovku, nakonec to dopadlo dobře. S třetím místem jsme velmi spokojeni," říká po rally Jan Jelínek.   Členové týmu měli částečně obavy o životnost sériové převodovky, která před tímto rallysprintem mimořádně nahradila bezsynchronní zničenou v Přbrami. Technika ale vydržela i přesto, že s ní Honza chvílemi zápolil.

"To byla asi největší otázka – jestli vydrží sériová převodovka a jak se s tou změnou poperu já. Když jedete ve velké rychlosti před zatáčkou, jednu nohu na plynu a druhou na brzdě, je dost pozdě si vzpomenout, že nejde podřadit bez spojky. Prostě mě to nechtělo pustit. Ale naštěstí se mi to stalo asi jen dvakrát a nebyl z toho žádný větší průšvih," komentuje s úsměvem zlínský pilot a přidává podrobnosti o největší krizové situaci. "Jednou jsme ale měli s Mirkem namále a už jsem se zase viděl ve vodě podobně jako v Krumlově. Při druhém průjezdu Vidče jsem trochu podcenil zatáčku a vyneslo nás to před nájezdem na most ven směrem do potoka. Naštěstí se auto na poslední chvíli chytlo, zabralo, trochu jsme škrábli most a zůstali na cestě. Každopádně jsem měl v ten moment docela nahnáno, koupat už se mi v té zimě vážně nechtělo. Stačilo jednou."  

Würth Partr rally Vsetín tak posádka devítkového Lanceru dokončila na třetím místě celkově a jako druhá bodovaná z českých. Zároveň to byl poslední letošní závod Autoline Rally Teamu, a proto je na místě otázka – jaká vlastně byla letošní sezona?

"Jeli jsme v podstatě celý velký mistrák a několik sprintů. A myslím, že přes některé nezdary a technické problémy byly i pěkné výsledky. Opět nás to někam posunulo, hodně jsme se naučili a věřím, že i divákům a fanouškům u trati se náš výkon alespoň trochu líbil. Asi nejvíc jsme si užili například letošní Hustopeče, kde jsme skončili třetí. Naopak mě dost mrzí Barumka, protože tam jsme museli kvůli docela banální závadě odstoupit pár RZ před cílem ze skvělého 11. místa jako první enko v poli. Ale o tom je rally a určitě bych chtěl touto cestou moc poděkovat za celoroční práci a podporu všem fanouškům, klukům v APID racing servisu – konkrétně Mirkovi Jandíkovi, Zdeňovi Málkovi, Honzovi Hejtmánkovi, Staňovi Petruškovi a dalším. Určitě by to také nebylo ono bez řízků a technického zabezpečení Pavla Turečka a spousty dalších, kteří nám nějak pomáhali. A samozřejmě obrovský dík patří i autobazaru Autoline a všem dalším partnerům, kteří nám umožňují závodit na této úrovni," uzavírá letošní sezonu Honza Jelínek.

 "Teď nás čeká asi jako každého příprava a jednání ohledně další sezony, která bude opět velmi náročná. Speciálů S2000 přibývá a bojovat o pozice v první desítce bude o to složitější."

Ondřej Carda TZ / AUTOLINE Rally Team

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).