Na krásnou krajinu v okolí Vsetína budou letos Jan Jelínek a Miroslav Kotěna z Autoline Rally Teamu vzpomínat v dobrém, třetí místo celkově je vydařenou tečkou za letošní sezonou.
S nástrahami sobotní Würth Parter Rally Vsetín se zlínská posádka v červenobílém Mitsubishi Lacer Evo IX poprala velmi dobře. Na konci soutěže z toho byl třetí nejrychlejší čas celkově a zároveň druhý v bodovaném pořadí českých posádek.
"Vsetín byl příjemný a bez větších komplikací. Jsem moc rád, že jsme sezonu zakončili právě takto a navíc téměř na domácí půdě. Závod jako takový mi seděl, a i když byla nějaká ta menší krizovka a nejel jsem bezsynchronní převodovku, nakonec to dopadlo dobře. S třetím místem jsme velmi spokojeni," říká po rally Jan Jelínek. Členové týmu měli částečně obavy o životnost sériové převodovky, která před tímto rallysprintem mimořádně nahradila bezsynchronní zničenou v Přbrami. Technika ale vydržela i přesto, že s ní Honza chvílemi zápolil.
"To byla asi největší otázka – jestli vydrží sériová převodovka a jak se s tou změnou poperu já. Když jedete ve velké rychlosti před zatáčkou, jednu nohu na plynu a druhou na brzdě, je dost pozdě si vzpomenout, že nejde podřadit bez spojky. Prostě mě to nechtělo pustit. Ale naštěstí se mi to stalo asi jen dvakrát a nebyl z toho žádný větší průšvih," komentuje s úsměvem zlínský pilot a přidává podrobnosti o největší krizové situaci. "Jednou jsme ale měli s Mirkem namále a už jsem se zase viděl ve vodě podobně jako v Krumlově. Při druhém průjezdu Vidče jsem trochu podcenil zatáčku a vyneslo nás to před nájezdem na most ven směrem do potoka. Naštěstí se auto na poslední chvíli chytlo, zabralo, trochu jsme škrábli most a zůstali na cestě. Každopádně jsem měl v ten moment docela nahnáno, koupat už se mi v té zimě vážně nechtělo. Stačilo jednou."
Würth Partr rally Vsetín tak posádka devítkového Lanceru dokončila na třetím místě celkově a jako druhá bodovaná z českých. Zároveň to byl poslední letošní závod Autoline Rally Teamu, a proto je na místě otázka – jaká vlastně byla letošní sezona?
"Jeli jsme v podstatě celý velký mistrák a několik sprintů. A myslím, že přes některé nezdary a technické problémy byly i pěkné výsledky. Opět nás to někam posunulo, hodně jsme se naučili a věřím, že i divákům a fanouškům u trati se náš výkon alespoň trochu líbil. Asi nejvíc jsme si užili například letošní Hustopeče, kde jsme skončili třetí. Naopak mě dost mrzí Barumka, protože tam jsme museli kvůli docela banální závadě odstoupit pár RZ před cílem ze skvělého 11. místa jako první enko v poli. Ale o tom je rally a určitě bych chtěl touto cestou moc poděkovat za celoroční práci a podporu všem fanouškům, klukům v APID racing servisu – konkrétně Mirkovi Jandíkovi, Zdeňovi Málkovi, Honzovi Hejtmánkovi, Staňovi Petruškovi a dalším. Určitě by to také nebylo ono bez řízků a technického zabezpečení Pavla Turečka a spousty dalších, kteří nám nějak pomáhali. A samozřejmě obrovský dík patří i autobazaru Autoline a všem dalším partnerům, kteří nám umožňují závodit na této úrovni," uzavírá letošní sezonu Honza Jelínek.
"Teď nás čeká asi jako každého příprava a jednání ohledně další sezony, která bude opět velmi náročná. Speciálů S2000 přibývá a bojovat o pozice v první desítce bude o to složitější."
Ondřej Carda TZ / AUTOLINE Rally Team
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?