IRC – VALAIS PO RZ5: Umberto Scandola urazil kolo a odstoupil z předposledního podniku série IRC. Problémy měli i další jezdci Fiatu a tak se do čela dostala dvojice Peugeotů s Vouillozem a Loixem za volanty. I třetí příčka patří francouzské značce a to zásluhou Luca Rossettiho.
Předposlední soutěž letošního IRC odstartovala již včera, kdy byly na programu tři rychlostní zkoušky. Trochu překvapivě měl včera navrch Italy Umberto Scandola s Fiatem. Po včerejšku se usadil na první příčce a dnes se vydal na trať jako první. Jenže mladý Ital neudržel nervy na uzdě a na RZ5 urazil kolo. to byla voda na mlýn továrním Peugeotům. Hned první dnešní vložka měřila čtyřicet kilometrů a to byl čas pro útok do té doby nenápadného Nicolase Vouilloze. Zkoušku vyhrál, navíc nadělil druhému v pořadí 14,1 vteřiny a posunul se do čela průběžné klasifikace. patnáct vteřin za ním se usadil jeho týmový kolega Fredy Loix. Ze třetího místa jim kryje záda další jezdec na Peugeotu – Luca Rossetti. Ten ztrácí 23,8 vteřiny. Na čtvrté příčce jede zatím Basso s továrním Fiatem. Jeho ztráta sice ještě není závratná (30,4s), ale pokud Peugeoty pojedou stejně jako doteď, tak to bude mít jezdec Fiatu hodně těžké. Výsledky po RZ5 najdete zde. Dnes na jezdce ještě čeká pětice rychlostních zkoušek. O průběhu soutěže vás budeme informovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?