Po několika rozhodnutích týkajících se budoucnosti Rally Vysočina můžeme směle prohlásit, že tato soutěž nejenže žije dále a je plně připravena, ale poskytne nové sportovní zážitky všem – jak divákům, tak především jezdcům.
Po tragických událostech v automobilovém sportu v našem kraji se ukázalo jako velice přínosné přesunutí termínu na nejdříve možný, kterým je 7. a 8. listopad. Vedení soutěže se rozhodlo po delších diskuzích změnit hlavní centrum soutěže a přesunout je do historického města Telč. Tím ovšem neříkáme, že se vzdáváme spolupráce s Třebíčí nebo Okříškami. Nicméně start, cíl, technická přejímka i servisní parkoviště budou umístěny právě v Telči. Kolem tohoto města jsme umístili i 2 naprosto nové úseky RZ. Musíme říci, že právě tyto tratě byly podnětem k celému tomuto kroku. Chceme ukázat, že kolem Třebíče se dají najít i nejen rychlé a nebezpečné úseky, ale i velice zajímavé a náročné RZ s měnícím se rytmem jízdy. Koneckonců uvidíme, jak nové úseky budou hodnotit samotní jezdci.
Vzhledem k tomu, že právě Rally Vysočina byla obětí „snížení“ počtu soutěží v letošních šampionátech, je zařazena pouze do MČR historických vozů a Poháru ČR v rally. Rádi bysme ovšem novou Vysočinu nabídli i všem ostatním posádkám. Rozhodli jsme se proto k radikálnímu kroku a to, že jsme vypsali Volný pohár senátora Vítězslava Jonáše pro současné vozy. Startovné do tohoto poháru je symbolických 1900 Kč včetně pojištění. Tato částka kryje nutné náklady na administrativu spojenou s účastí posádek. Věříme, že tento krok spolu s novými tratěmi přispěje k zajímavému počtu vozů na startu.
Celá soutěž se opět koná za nemalé podpory města Třebíč, dále Kraje Vysočina a především hlavního partnera, firmy Schneider Bohemia – specialisty na stlačený vzduch. Poděkování patří i všech ostatním partnerům. Záštitu nad soutěží opět převzal i senátor Vítězslav Jonáš.
Text: Ing. Zdeněk Trnka, manažer Rally Vysočina klubu v AČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.