Po několika rozhodnutích týkajících se budoucnosti Rally Vysočina můžeme směle prohlásit, že tato soutěž nejenže žije dále a je plně připravena, ale poskytne nové sportovní zážitky všem – jak divákům, tak především jezdcům.
Po tragických událostech v automobilovém sportu v našem kraji se ukázalo jako velice přínosné přesunutí termínu na nejdříve možný, kterým je 7. a 8. listopad. Vedení soutěže se rozhodlo po delších diskuzích změnit hlavní centrum soutěže a přesunout je do historického města Telč. Tím ovšem neříkáme, že se vzdáváme spolupráce s Třebíčí nebo Okříškami. Nicméně start, cíl, technická přejímka i servisní parkoviště budou umístěny právě v Telči. Kolem tohoto města jsme umístili i 2 naprosto nové úseky RZ. Musíme říci, že právě tyto tratě byly podnětem k celému tomuto kroku. Chceme ukázat, že kolem Třebíče se dají najít i nejen rychlé a nebezpečné úseky, ale i velice zajímavé a náročné RZ s měnícím se rytmem jízdy. Koneckonců uvidíme, jak nové úseky budou hodnotit samotní jezdci.
Vzhledem k tomu, že právě Rally Vysočina byla obětí „snížení“ počtu soutěží v letošních šampionátech, je zařazena pouze do MČR historických vozů a Poháru ČR v rally. Rádi bysme ovšem novou Vysočinu nabídli i všem ostatním posádkám. Rozhodli jsme se proto k radikálnímu kroku a to, že jsme vypsali Volný pohár senátora Vítězslava Jonáše pro současné vozy. Startovné do tohoto poháru je symbolických 1900 Kč včetně pojištění. Tato částka kryje nutné náklady na administrativu spojenou s účastí posádek. Věříme, že tento krok spolu s novými tratěmi přispěje k zajímavému počtu vozů na startu.
Celá soutěž se opět koná za nemalé podpory města Třebíč, dále Kraje Vysočina a především hlavního partnera, firmy Schneider Bohemia – specialisty na stlačený vzduch. Poděkování patří i všech ostatním partnerům. Záštitu nad soutěží opět převzal i senátor Vítězslav Jonáš.
Text: Ing. Zdeněk Trnka, manažer Rally Vysočina klubu v AČR
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?