RALLY KORSIKA V CÍLI: Neohrožené vítězství Sebastiena Loeba a nesportovní taktizování Fordu. V souvislosti s těmito tématy se zřejmě bude hovořit o letošní Korsické rally. Na té se zároveň uzavřel letošní šampionát juniorů.
Čtyři dnešní rychlostní zkoušky poznaly jen dva vítěze. Tři vyhrál Sebastien Loeb, poslední pak Mikko Hirvonen. Loeb si dojel pro další vítězství v seriálu MS a celkově tak potvrdil svoji současnou nadvládu. Naopak tým Ford se dnes předvedl ve světle nesportovním, plném taktizování a upravování výsledků. Co se stalo? Mikko Hirvonen dnes na první ranní rychlostní zkoušce chytil defekt. Popadl se tak z druhé na pátou příčku celkového pořadí. Navíc jeho ztráta narostla na téměř tři a půl minuty. Před Hirvonenem byl Petter Solberg se Subaru a pak dvojice fordů Latvali a Duvala. Solberga potkal defekt hned na následující vložce a tak se Hirvonen posunul na příčku čtvrtou. Na třetího Latvalu ztrácel minutu a půl a na Duvala ještě o půl minutky více. Do cíle však zbývaly jen dva testy. Mikko Hirvonen je však jediným jezdcem od Fordu, který může teoreticky sebrat letošní titul Loebovi. A tak u Fordu sáhli k něčemu, co do sportu nepatří. Před poslední rychlostní zkouškou přijel Jarri-Matti Latvala o devět minut později do časové kontroly a to ho stálo minutu a půl penalizace. Hirvonen byl třetí. Jenže i Duval se na popud šéfa stáje Malcolma Wilsona nechal „předjet“ od Hirvonena v časovce. Přijel totiž do časové kontroly před poslední rychlostní zkouškou o dvě minuty dříve a dostal tak dvouminutovou penalizaci. A světe div se, Hirvonen byl opět druhý. Historie se tedy opakovala a navíc přesně po týdnu. I minulý týden ve Španělsku pustil Duval Hirvonena před sebe. Mě teď napadá snad jen to, že pokud by nějakým zázrakem měl letošní šampionát vyhrát právě Hirvonen (Loeb by však musel mít neuvěřitelnou smůlu, nebo by musel hodně chybovat), tak by se stal mistrem světa ne nejrychlejší jezdec, ale jezdec o jehož vítězství rozhodují peníze a moc šéfa týmu. Proč Ford angažoval Duvala, když mu vždy před poslední zkouškou vedení přikázalo pustit před sebe týmového kolegu? To je otázka na pana Wilsona staršího… Avšak zpět k výsledkům Korsiky. Po výše zmíněných výsledcích první čtyřky si pro páté místo dojel Petter Solberg se Subaru. Jeho ztráta pěti minut a pětatřiceti vteřin na Loeba je však přímo tragická. Šesté místo obsadil Atkinson. Obě Subaru sice dojela do cíle, ale ztráta je příliš velká a obávám se že v současné situaci téměř nedohnatelná. Sedmou příčku ukořistil Urmo Aava s Citröenem C4 WRC, následován Wilsonem jr. a Matsem Ostbergem. Desátá příčka v cíli patří Barry Clarkovi. Ztráta na vítěze však činí 13:38,3 minuty a do je číslo z kategorie neuvěřitelných. JWRC Na Korsické rally také vyvrcholil letošní souboj juniorů a titul. Vítězství si po skvělém výkonu během celé soutěže opět vychutnal náš Martin Prokop. Avšak na lepší než třetí místo v celkovém hodnocení šampionátu to nestačilo. Mistrem světa v JWRC se ve své premiérové sezoně stal Sebastien Ogier z Francie. Druhá příčka připadla po sezoně Aaronu Burkartovi. Všichni tři jezdci letos jezdili s vozem Citröen C2 S1600. Více o průběhu soutěže z pohledu juniorů vám přineseme v následujících dnech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.