Pavel Urban úspěšně v Jeseníkách

Urban, Pavel
Urban, Pavel, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 13. října 2008 09:20
Sdílej:

Posádka Královehradeckého rally klubu Pavel Urban – Lenka Marešová se zúčastnili předposledního sprintu sezóny AZ Pneu Jeseníky.

Pavel dlouho pauzíroval a tak chtěl vyzkoušet spolujezdkyni Lenku Marešovou. Zvolili Rally Pardubice. Stejně jako Pavlův syn Jakub s VW Polo, ale o tom jinde. Pavel s Lenkou chytili v Pardubicích správný rytmus. Auto jelo bez problémů a tak mohli o týden později jet do Šternberka na Rally Jeseníky. Zde je čekalo devět rychlostních zkoušek a klasické podzimní počasí, déšť bláto a zima. Na suchu se Pavlovi dařilo v Lužických horách, ale na mokru je to horší. Pavel s na mokru stále učí. „Fabie je pekelně těžká na předek. Jak se začne sunout ven ze zatáčky,je zle. Zatím jsme se nedopracovali k tomu, aby to bylo bláto zaznamenáno během prvního průjezdu. O to pak musím je opatrněji. Která zkouška byla nejvíce blátivá? „Nejvíc bylo  vytaháno na Tvrdíkově.Tam ale zase bylo dobré, že rychlostní zkouška byla celkem přehledná a z dálky bylo bláto vidět. Když člověk jede na konci startovního pole,tak se s tím blátem musí počítat výjezdu prakticky pořád.“ říká Pavel a dodává jak se s Čendou jede: „Když už na start zkoušky trefíme, tak je to v pohodě. Čenda čte výborně. Musela nastat jen úprava sedačky a to tak že vyfasovala pod zadeček polštářek. Když z auta už viděla ven, tak i diktát byl o to lepší, je to docela sranda,“. Ještě se vrátím ke startovnímu pořadí. Pavel s Čendou měli nízké startovní číslo, ale startovní pořadí určuje pořadatel. Bylo to nachystáno tak, že se v servise Pavel s Jakubem nesetkají, tudíž dva mechanici budou mít na oba dostatek času. Jak to vypadalo v servisu, když jste přijeli oba téměř ve stejný čas? „ Podle startovního pořadí jsme měli jet pět minut před Jakubem. Nám se ale nepovedl přejezd na druhou zkoušku a tak jsme jeli hned za Jakubem. V servise tak nastával mazec, a oba kluci toho najednou měli  hodně, už už to vypadalo, že Jakub v první tankovací zóně ani nedostane benzín. Všechno ale kluci mechanici zvládli na výbornou a patří jim veliký dík,“. Závodit se tak začalo na druhé rychlostní zkoušce. Pavel začal opatrně, v podstatě se na mokru učil. Počasí bylo natolik proměnlivé, že bylo těžké se s kýmkoliv srovnávat. Po prvním servisu byli ve třídě druzí, za Octavií bratří Bočků, která je ale technicky úplně někde jinde. Třetí byl minutu zpět Kulhan s Fabií. Druhá sekce byla o něco lepší. Pavel si začal na mokro stále více zvykat a bylo to vidět i na časech. Boček nasadil druhou kosmickou rychlost a Kulhan měl technické problémy, takže nebylo koho honit a tak se jelo hlavně na pěkné svezení a učení se s autem. Ve třetí sekci už bylo vidět, že Pavel notně zrychlil oproti ránu, když ke konci soutěže byli na zkouškách i o 12 vteřin rychlejší oproti prvnímu průjezdu. Celkově patřilo v cíli Pavlovi a Lence třicátédeváté místo absolutně a druhé ve třídě D9. Tohle všechno se povedlo bez jediného škrábance a jakékoliv poruchy na autě. Jaká byla celkově rally, to nám řekne přímo Pavel: „Soutěž byla pěkná se vším všudy. Mám z dojetí mne i Jakuba velkou radost, jelikož se nám oběma podařilo dojet. Bez poruchy na autech. Když se takhle daří, tak se líbí všude,“ Nemůžu se ještě nevrátit k tomu, že se tato soutěž chce dostat mezi „velké“ podniky, co na to říká Pavel: „ Tratěmi a organizací na to zdejší pořadatelé mají, ale to není to nejdůležitější. Pořadatelé to určitě dobře vědí a s orgány, které toto vše zaštiťují jsou velmi náročné a hlavní,“ Obě posádky Královehradeckého rally klubu odjížděly ze Šternberka velmi spokojené. Nyní je čeká poslední soutěž sezóny, náročný rallysprint ve Vsetíně. Nedalo mi to a trochu jsem si do Pavla rýpnul, zda už shání gumy na sníh. „Se zimou na Vsetíně dej pokoj. Může být maximálně hodně mokro. Na víc obutí nemáme. Jelikož jedeme velké brzdy, tam nic jiného nedám a předělat to bleskově na menší, je nad naše kapacity. To by muselo nasněžit půl metru sněhu týden předem. Každopádně jsme přihlášeni zase oba, takže pokud nás vezmou, tak se oba těšíme na tradičně pěkné tratě a pěkně se svezeme, „ Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Velkoobchod elektro VITAMIN - velkoobchod elektro. Mediální podporu zajišťuje internetový portál  RALLYZONE.CZ.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.