Novými vládci španělské soutěže jsou v letošním roce Sebastien Loeb v celkové klasifikaci a Martin Prokop mezi juniory.
Sebastien Loeb se stal vítězem letošní Španělské rally. od Roku 2005 tak tato soutěž nemá jiného vítěze. Navíc v od roku 2006 je stejné i jméno jezdce na druhém místě. Je jím Dani Sordo a tým Citröen je tak díky svým jezdcům neohroženým vládcem Rally Caalunya. Na třetím místě po dnešním velkém boji dojel Mikko Hirvonen, následovaný novým stájovým kolegou Duvalem. Duval se celé dva dny držel celkem jistě na třetím místě a tak je otázkou nakolik byl dnešní boj mezi ním a Hirvonenem "opravdový" a na kolik tady sehrála roli týmová strategie. Nisméně ani na to se už nikdo ptát nebude a tak je jasné, že Hirvonen je ve Španělsku třetí a Duval čtvrtý. Cělý víkend si držel páté místo Peter Solberg. Bránil ho sice před urmo Aavou, ale ten měl před koncem soutěže technické problémy a propadl se až na 35 místo. Za Solbergem tak dojel Latvala, startující tentokráte za tým Stobart. Jen 1,1 vteřiny za Latvalou přejel přes cílovou rampu Chris Atkinson s druhým Subaru. Nejrychlejší osmičku uzavíral a díky tomuto umístění si jeden bod do MS jezdců připsal Andreas Mikkelsen. Mladý Nor po celý víkend podával dobré výkony a byl tak jedním z největších překvapení letošní soutěže. JWRC Jak jsme vás již informovali včera večer, největší kouknurent Martina Prokopa na vítězství v kategorii Juniorů Sebastien Ogier měl včera havárii a tak se v čele ocitl právě náš Prokop. Dnešní den jela posádka Prokop - Tománek velmi na jistotu a to jim vyneslo právem první místo mezi posádkami JWRC. Před druhým Betegou si nakonec česká dvojice uhájila náskok 24,6 vteřiny a to i přes půlminutovou penalizaci za včerejší pozdní výjezd z večerního servisu. Ohlédnutí za průběhem celé soutěže pro vás již tech připravujeme, stejně jako první ohasy jezdců po soutěži.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?