RALLY CATALUNYA PO 2. ETAPĚ: Čtyři první a dva druhé časy. To je dnešní vizitka Sebastiena Loeba a Daniela Eleny na Rally Catalunya. Celkové vedení si posádka Citröenu drží o 27,7 vteřin. Mezi juniory se usmálo štěstí na Martina Prokopa, který se po Ogierově havárii dostal do čela JWRC.
První tři dnešní zkoušky vyhrál Loeb. Pak jako by ho sbírání vavřínů z odjetých zkoušek přestalo trochu bavit a na dvou testech před sebe pustil vždy jednoho z dvojice továrních jezdců Fordu. Na desáté zkoušce v pořadí vyhrál Hirvonen a na dvanácté Duval. Jezdci Fordu se během dnešního dne tahali o vteřinky mezi sebou. Přitom však stále drželi krok i s Dani Sordem, hájícím po včerejšku druhou příčku. Ve výsledku to po dnešní etapě dopadlo tak, že vede již zmíněný Loeb, před Sordem (+27,7). Třetí pozici uhájil Francois Duval (+51,4) a čtvrté místo patří Hirvoněnovi (+1:04,6). Další jezdci jako by snad ani nehráli druhé, ale spíš třetí housle. Vyplývá to ze jejich ztráty na lídra průběžného pořadí. Peter Solberg se Subaru na páté příčce totiž ztrácí neuvěřitelné tři minuty a šest vteřin. Na před sebou jedoucího Hirvonena pak více než dvě minuty. Za Peterem jel celou dnešní etapu Urmo Aava se soukromým Citröenem C4 WRC. Aava se zítra bude snažit dostat před Solberga, protože rozdíl mezi nimi je jen 1,4 vteřiny. Tolik první šestka. JWRC Po včerejším smolném začátku mezi juniory se dnes konečně usmálo na Martina Prokopa štěstí. Celou etapu jel Martin bez problémů a hlídal si svou druhou pozici. Na prvního Ogiera po včerejšku ztrácel více než minutu. Prokop s Tománkem tak jeli dnes v klidu, ale přesto v pekelném tempu. V některých rychlostních zkouškách dělilo Prokopa s Ogierem jen několik vteřin. Celkový rozestup se však nijak zásadně neměnil. To vše až do dnešní poslední rychlostní zkoušky. V té chyboval právě Ogier. Mladý Francouz havaroval a poškodil svůj vůz. Na první místo v juniorech se tak dostal Martin Prokop. Navíc, Prokop má před zítřejší poslední etapou (jede se opět 6 zkoušek) náskok na druhého Bettegu minutu a sedmačtyřicet vteřin. Věřme, že to posádka Jihlavského Jipocar Racingu zvládne a po vítězství v PWRC na Novém Zélandu tentokrát vystoupá na nejvyšší stupínek mezi juniory. Kompletní výsledky Rally Catalunya zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.