RALLY CATALUNYA PO 2. ETAPĚ: Čtyři první a dva druhé časy. To je dnešní vizitka Sebastiena Loeba a Daniela Eleny na Rally Catalunya. Celkové vedení si posádka Citröenu drží o 27,7 vteřin. Mezi juniory se usmálo štěstí na Martina Prokopa, který se po Ogierově havárii dostal do čela JWRC.
První tři dnešní zkoušky vyhrál Loeb. Pak jako by ho sbírání vavřínů z odjetých zkoušek přestalo trochu bavit a na dvou testech před sebe pustil vždy jednoho z dvojice továrních jezdců Fordu. Na desáté zkoušce v pořadí vyhrál Hirvonen a na dvanácté Duval. Jezdci Fordu se během dnešního dne tahali o vteřinky mezi sebou. Přitom však stále drželi krok i s Dani Sordem, hájícím po včerejšku druhou příčku. Ve výsledku to po dnešní etapě dopadlo tak, že vede již zmíněný Loeb, před Sordem (+27,7). Třetí pozici uhájil Francois Duval (+51,4) a čtvrté místo patří Hirvoněnovi (+1:04,6). Další jezdci jako by snad ani nehráli druhé, ale spíš třetí housle. Vyplývá to ze jejich ztráty na lídra průběžného pořadí. Peter Solberg se Subaru na páté příčce totiž ztrácí neuvěřitelné tři minuty a šest vteřin. Na před sebou jedoucího Hirvonena pak více než dvě minuty. Za Peterem jel celou dnešní etapu Urmo Aava se soukromým Citröenem C4 WRC. Aava se zítra bude snažit dostat před Solberga, protože rozdíl mezi nimi je jen 1,4 vteřiny. Tolik první šestka. JWRC Po včerejším smolném začátku mezi juniory se dnes konečně usmálo na Martina Prokopa štěstí. Celou etapu jel Martin bez problémů a hlídal si svou druhou pozici. Na prvního Ogiera po včerejšku ztrácel více než minutu. Prokop s Tománkem tak jeli dnes v klidu, ale přesto v pekelném tempu. V některých rychlostních zkouškách dělilo Prokopa s Ogierem jen několik vteřin. Celkový rozestup se však nijak zásadně neměnil. To vše až do dnešní poslední rychlostní zkoušky. V té chyboval právě Ogier. Mladý Francouz havaroval a poškodil svůj vůz. Na první místo v juniorech se tak dostal Martin Prokop. Navíc, Prokop má před zítřejší poslední etapou (jede se opět 6 zkoušek) náskok na druhého Bettegu minutu a sedmačtyřicet vteřin. Věřme, že to posádka Jihlavského Jipocar Racingu zvládne a po vítězství v PWRC na Novém Zélandu tentokrát vystoupá na nejvyšší stupínek mezi juniory. Kompletní výsledky Rally Catalunya zde.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.