RALLY CATALUNYA PO 2. ETAPĚ: Čtyři první a dva druhé časy. To je dnešní vizitka Sebastiena Loeba a Daniela Eleny na Rally Catalunya. Celkové vedení si posádka Citröenu drží o 27,7 vteřin. Mezi juniory se usmálo štěstí na Martina Prokopa, který se po Ogierově havárii dostal do čela JWRC.
První tři dnešní zkoušky vyhrál Loeb. Pak jako by ho sbírání vavřínů z odjetých zkoušek přestalo trochu bavit a na dvou testech před sebe pustil vždy jednoho z dvojice továrních jezdců Fordu. Na desáté zkoušce v pořadí vyhrál Hirvonen a na dvanácté Duval. Jezdci Fordu se během dnešního dne tahali o vteřinky mezi sebou. Přitom však stále drželi krok i s Dani Sordem, hájícím po včerejšku druhou příčku. Ve výsledku to po dnešní etapě dopadlo tak, že vede již zmíněný Loeb, před Sordem (+27,7). Třetí pozici uhájil Francois Duval (+51,4) a čtvrté místo patří Hirvoněnovi (+1:04,6). Další jezdci jako by snad ani nehráli druhé, ale spíš třetí housle. Vyplývá to ze jejich ztráty na lídra průběžného pořadí. Peter Solberg se Subaru na páté příčce totiž ztrácí neuvěřitelné tři minuty a šest vteřin. Na před sebou jedoucího Hirvonena pak více než dvě minuty. Za Peterem jel celou dnešní etapu Urmo Aava se soukromým Citröenem C4 WRC. Aava se zítra bude snažit dostat před Solberga, protože rozdíl mezi nimi je jen 1,4 vteřiny. Tolik první šestka. JWRC Po včerejším smolném začátku mezi juniory se dnes konečně usmálo na Martina Prokopa štěstí. Celou etapu jel Martin bez problémů a hlídal si svou druhou pozici. Na prvního Ogiera po včerejšku ztrácel více než minutu. Prokop s Tománkem tak jeli dnes v klidu, ale přesto v pekelném tempu. V některých rychlostních zkouškách dělilo Prokopa s Ogierem jen několik vteřin. Celkový rozestup se však nijak zásadně neměnil. To vše až do dnešní poslední rychlostní zkoušky. V té chyboval právě Ogier. Mladý Francouz havaroval a poškodil svůj vůz. Na první místo v juniorech se tak dostal Martin Prokop. Navíc, Prokop má před zítřejší poslední etapou (jede se opět 6 zkoušek) náskok na druhého Bettegu minutu a sedmačtyřicet vteřin. Věřme, že to posádka Jihlavského Jipocar Racingu zvládne a po vítězství v PWRC na Novém Zélandu tentokrát vystoupá na nejvyšší stupínek mezi juniory. Kompletní výsledky Rally Catalunya zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?