One man show. Tahle věta naprosto perfektně vystihuje dění na II. AZ Pneu Rally Jeseníky. Vítězná posádka bratrů Odložilíků nedala soupeřům vůbec žádnou naději, natož pak šanci na vítězství. Odložilíci vyhráli všech devět rychlostních zkoušek. Neméně zářivou hvězdou soutěže byl i Martin Semerád.
Roman Odložilík za volantem Peugeotu 207 S2000 dnes vyhrál všechny rychlostní zkoušky. Během celého dne jel bezchybně a vyvaroval se sebemenších chyb. I díky tomu činil v cíli soutěže jeho náskok na druhého v pořadí 35,7 vteřiny. Tím druhým byl dnes Jaroslav Orsák. Populární Jarin se hlavně na prvních zkouškách snažil co to šlo, ale na Odložilíka byl krátký. Po obědě už to vypadalo že i Orsák se spokojil s druhou příčkou a jen kontroloval výsledek a soupeře za ním. Jak už jsem zmiňoval během dne ve článcích k Jeseníkům, dnešní dopolední rychlostní zkoušky byly svědky souboje rodiny Semerádů. Z tohoto souboje nakonec vyšel lépe Martin Semerád, když jeho otci Josefovi vypověděla na RZ4 službu převodovka. Dalo by se říct, že Martin Semerád dnešním dnem složil jezdeckou rally maturitu. Jeho výkon během celého dne byl naprosto suverénní. Dokázal za sebou s produkčním Mitsubishi udržet nejen Octavii WRC Igora Drotára, ale hlavně spoustu dalších velmi zkušených jezdců. Nakonec v cíli zaslouženě přebral se spolujezdcem Bohoušem Ceplechou poháry za třetí místo. Semerád mladší navíc ukázal, že i on umí jezdit hlavou. Před posledním testem měl náskok jednatřicet vteřin. Navíc i soupeř před ním byl vzdálený na hony. Teprve osmnáctiletý jezdec tak vsadil na taktiku hlavně dojet do cíle. Poslední rychlostní zkoušku projel víceméně v klidu a připsal si tak zřejmě svůj největší úspěch v kariéře. Tolik první trojka z druhého ročníku AZ Pneu Rally Jeseníky. Kompletní výsledky celé soutěže naleznete zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?