RALLY CATALUNYA PO RZ9: Sebastien Loeb je na Rally Catalunya jako divoká šelma. Nikomu nedá ochutnat pocit vyhrané rychlostní zkoušky. Všech devět zatím odjetých testů se stalo kořistí neporazitelného Francouze. Tomu navíc kryje záda stájový kolega Sordo. Martin Prokop drží v JWRC druhou příčku.
Před včerejším startem celé soutěže se ještě spekulovalo jak dopadne boj mezi jezdci Citröenu a jestli se k nim přidá Duval, povolaný pro tento start do továrního týmu Ford. Jenže teď už je jasné že spekulovat se mohlo, ale realita je naprosto jiná. Loeb po včerejším neuvěřitelném výkonu dnes předvádí to samé. Do této chvíle se na španělských tratích odjely tři zkoušky druhé etapy a Loeb opět nikoho nepustil před sebe. Jeho náskok na druhého Sorda narostl na 23,7 vteřiny, a pokud nepřijde technický problém nebo chyba, která se multišampionovi stává jednou za sto let, je o vítězi zdá se jasno. Ani druhá pozice Daniho Sorda se nemusí zatím nijak akutně otřásat v základech. Na Daniho to sice hned na první dnešní RZ zkoušel Duval a dokonce španěla porazil o vteřinu. Jenže Na dalších dvou testech mu to Sordo vrátil i s úroky a tak rozdíl mezi druhou a třetí příčkou činí 26,7 vteřiny. Nedaleko za Duvalem navíc číhá tovární jednička Fordu, Mikko Hirvonen. Ten by jistě rád vzhledem k vývoji šampionátu bral třetí pozici. Pokud ho Malcolm Wilson nijak neusměrní, dá se očekávat i souboj mezi Duvalem a Hirvonenem. Na lídra soutěže ale ztrácí Fin už minutu. Za výše zmíněnou čtyřkou je pak díra, nebo spíše kráter. Pátý Peter Solberg totiž ztrácí na čtvrtého Hirvonena více než minutu a půl. Zdá se tedy, že o stupních vítězů se bude rozhodovat mezi čtveřicí Loeb, Sordo, Duval a Hirvonen. Nikdo jiný už nemá šanci do souboje o pódium zasáhnout. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet na odpoledních rychlostních zkouškách. JWRC Po včerejších problémech s posilovačem řízení na první rychlostní zkoušce se mezi juniory Martin Prokop probojoval na druhou pozici. Na nejrychlejšího juniora Ogiera má ztrátu více než minutu a vypadá to, že se Prokop s druhým místem spokojí a nebude se pokoušet smazat ztrátu na francouzského mladíka. Třetí Bettega má na našeho juniora ztrátu tři čtvrtě minuty. Výsledky po RZ9 najdete zde.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.